ΙΝΣΕΤΕ: Πού κινήθηκε η φήμη Ελλάδας και Αθήνας το τρίτο τρίμηνο 2022

Η Ελλάδα, διατήρησε την ανταγωνιστικότητα της -ως προς την εμπειρία επίσκεψης- ξεπερνώντας τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, στο τρίτο τρίμηνο (Q3) του 2022.

 

Συμφωνία με τα στοιχεία του INSETE Intelligence, το Q3 ξεκίνησε με μια μείωση σε επίπεδο φήμης, όπως συμβαίνει και στους περισσότερους προορισμούς λόγω της αυξημένης τουριστικής δραστηριότητας.
Ωστόσο τον Σεπτέμβριο παρατηρείται ανάκαμψη ως αποτέλεσμα της θετικής διαδικτυακής φήμης και της εμπειρίας επίσκεψης.

 

Η κάμψη σημειώθηκε στη συνολική φήμη της Ελλάδας και της Αθήνας, στο πρώτο μισό του Q3, αλλά σταδιακά υπήρξε ανάκαμψη προς το τέλος του χάρη τόσο στη θετική διαδικτυακή φήμη όσο και την εμπειρία επίσκεψης.

 

Οι διαμορφωτές γνώμης (ambassadors) συνέβαλλαν στη δημιουργία μιας θετικής φήμης για την Ελλάδα διαχέοντας ταξιδιωτικό περιεχόμενο σε σχέση με τον πολιτισμό, τη φύση, τη γαστρονομία, τα καταλύματα, τις εκδηλώσεις, τις υπαίθριες δραστηριότητες, την καινοτομία και τη βιωσιμότητα.

  • Το net sentiment score της Ελλάδας (25) ξεπέρασε (κατά +2 μονάδες) το αντίστοιχο της Ισπανίας (23), ενώ υπολείπεται της Ιταλίας (50) και της Πορτογαλίας (35).
  • Αναλύοντας το net sentiment score ανά αγορά, η φήμη της χώρας παρουσιάζει διαφοροποιήσεις. Οι αγορές της Ολλανδίας, της Ιταλίας και των Ηνωμένων Πολιτειών εμφανίζουν μικρότερες διακυμάνσεις μεταξύ των τριμήνων. Από την άλλη πλευρά, στις αγορές της Γερμανίας, του Ηνωμένου Βασιλείου, και σε ελαφρώς μικρότερο βαθμό στη Γαλλία, σημειώνονται μεγαλύτερες μειώσεις κατά το τρίτο τρίμηνο.
  • Κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου, όπου συνήθως αυξάνεται η τουριστική δραστηριότητα και κατ’ επέκταση ο αριθμός των κριτικών στο διαδίκτυο, καταγράφονται πτωτικές τάσεις στην αξιολόγηση της εμπειρίας με βάση την επίσκεψη στους περισσότερους προορισμούς στην Ευρώπη.
    Σε αυτό το πλαίσιο, η Ελλάδα, διατήρησε την ανταγωνιστικότητά της ξεπερνώντας τον ευρωπαϊκό μέσο όρο κατά +0,37.
  • Αξίζει να υπογραμμισθεί η βαθμολόγηση πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο στην μεταβλητή value for money για όλους τους υπό εξέταση προορισμούς.
    Όπως ήταν αναμενόμενο, η διατήρηση της υψηλής βαθμολόγησης ως προς τηn υγειονομική ασφάλεια και την προστασία της δημόσιας υγείας κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, ειδικά στα αξιοθέατα, αντιμετώπισε προκλήσεις.
    Η επισήμανση των υγειονομικών μέτρων και η αποφυγή συνωστισμού ενδείκνυνται για τη διατήρηση της βαθμολόγησης πάνω από το όριο επαγρύπνησης.

 

Αναλυτικά εδώ τα στοιχεία του INSETE Intelligence

 

Πηγή: tourismtoday.gr

Διαβάστε επίσης

WTM: Εντυπωσιακή παρουσία της Ελλάδας στη διεθνή έκθεση τουρισμού στο ΛονδίνοΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Με μια εντυπωσιακή, καινοτόμα και σύγχρονη παρουσία η Ελλάδα έδωσε το δυναμικό “ παρών” σε μια από τις μεγαλύτερες τουριστικές εκθέσεις παγκοσμίως, την World Travel Market (WTM) πο...

Τουρισμός 2022: Ισχυρή ζήτηση για Ευρώπη και το δ’ 3μηνο - Οι Αμερικανοί επιστρέφουν μαζικά στην ΑθήναΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Χριστίνα Λαϊνοπούλου* Πηγή φωτό: Pixabay   O πληθωρισμός, η ύφεση, το ενεργειακό κόστος και ο πόλεμος στην Ουκρανία δεν είναι αρκετά για να κάμψουν την ταξιδιωτική ζήτηση ακόμα και...

Υπό την αιγίδα και της Περιφέρειας Αττικής η 9η ATHENS INTERNATIONAL TOURISM EXPO 2022, 3-5 Νοεμβρίου στο ΖάππειοΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Γ. Πατούλης: «Επενδύουμε στο brand name «Αττική» για τουρισμό 12 μήνες το χρόνο»   Με πλήθος εκθετών προερχομένων από όλους του κλάδους του τTουρισμού και από πολλές χώρες του κόσμ...

ETC: Ποιοι Ευρωπαίοι θα ταξιδέψουν στην Ελλάδα το επόμενο διάστημα - Ποια είδη διακοπών προτιμούν ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Χριστίνα Λαϊνοπούλου*   Πέμπτος δημοφιλέστερος Ευρωπαϊκός προορισμός για το επόμενο διεθνές ταξίδι των Ευρωπαίων το φθινόπωρο είναι η Ελλάδα, με μερίδιο ζήτησης στο 6,4%, με πρώτη ...

ΞΕΕ: Η Φιλοξενία πάει … σχολείο!ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Επίσημη παρουσίαση του καινοτόμου εκπαιδευτικού προγράμματος «Φιλοξενία ΜΟΥ» για τις μαθήτριες και τους μαθητές των Β και Γ τάξεων του Δημοτικού Σχολείου    Το καινοτόμο εκπαιδευτι...

Ποιοι τουρίστες τόνωσαν τις εισπράξεις στο 8μηνο - Οι πρωταγωνιστές στις αφίξειςΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Εισπράξεις πολύ κοντά στα επίπεδα του 2019, αλλά και διψήφια μείωση των  τουριστικών  αφίξεων σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα, με ταυτόχρονη αύξηση πάντως της δαπάνης ανά ταξί...