ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

“Πράσινη” κρουαζιέρα, επενδύσεις και εναλλακτικά καύσιμα

 

Tην ανάγκη για νέα, εναλλακτικά καύσιμα, καθώς και τα βήματα που θα πρέπει κάνει ο κλάδος για να υποστηρίξει την πρόοδο στον τομέα αυτό, καταγράφει στην ετήσια έκθεσή της για τις Περιβαλλοντικές Τεχνολογίες και Πρακτικές του Παγκόσμιου Κλάδου της Κρουαζιέρας, η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA).

 

Η έκθεση που εκπονήθηκε από την Oxford Economics και επιβεβαιώνει επίσης τη σταθερή δέσμευση των εταιρειών κρουαζιέρας στις υπεύθυνες τουριστικές πρακτικές, αλλά και την πρόοδο που έχει συντελεστεί στην ανάπτυξη και εφαρμογή νέων, φιλικών προς το περιβάλλον τεχνολογιών δημοσιεύεται την ώρα που μέλη της CLIA εργάζονται προς έναν φιλόδοξο στόχο: να επιδιώξουν κρουαζιέρες με ουδέτερες εκπομπές άνθρακα έως το 2050.

Σύμφωνα με τον στόχο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) για ναυτιλία χωρίς άνθρακα, οι εταιρείες κρουαζιέρας-μέλη της CLIA έχουν δεσμευτεί για μείωση κατά 40% των εκπομπών άνθρακα στον παγκόσμιο στόλο έως το 2030, σε σύγκριση με τις τιμές του 2008.

«Παρότι η κρουαζιέρα ήταν ένας από τους κλάδους που επηρεάστηκαν περισσότερο από την παγκόσμια πανδημία, οι εταιρείες κρουαζιέρας παραμένουν στην πρώτη γραμμή της προσπάθειας για την ανάπτυξη νέων περιβαλλοντικών τεχνολογιών, που ωφελούν ολόκληρη τη ναυτιλιακή βιομηχανία», δήλωσε η Kelly Craighead, πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της CLIA.

«Η CLIA και τα μέλη της επενδύουν σε νέες τεχνολογίες και καθαρότερα καύσιμα προκειμένου να ανταποκριθούν στον φιλόδοξο στόχο για κρουαζιέρες με ουδέτερες εκπομπές άνθρακα έως το 2050», πρόσθεσε η ίδια. Για πρώτη φορά, η ετήσια έκθεση της CLIA καταγράφει και την πρόκληση που θέτει η ανάγκη για νέα, εναλλακτικά καύσιμα, καθώς και τα βήματα που κάνει ο κλάδος για να υποστηρίξει την πρόοδο σε αυτόν τον τομέα.

Συγκεκριμένα, εκτός από το LNG, πάνω από τα τρία τέταρτα του παγκόσμιου στόλου κρουαζιέρας σε χωρητικότητα επιβατών είναι πλέον εξοπλισμένα για χρήση εναλλακτικών καυσίμων.

Οι εναλλακτικές πηγές καυσίμου που αναπτύσσονται περιλαμβάνουν βιοντίζελ, μεθανόλη, αμμωνία, υδρογόνο και ηλεκτρικές μπαταρίες. Η έκθεση σημειώνει ότι εξακολουθούν να υπάρχουν μηχανολογικά εμπόδια, αλλά και εμπόδια που αφορούν την προμήθεια εναλλακτικών καυσίμων και το σχετικό κανονιστικό πλαίσιο, τα οποία πρέπει να ξεπεραστούν για να γίνει η υιοθέτηση τέτοιων καυσίμων σε ευρεία κλίμακα. Ωστόσο, oι συνεχώς αυξανόμενες επενδύσεις σε νέα πλοία διευκολύνουν την έρευνα και την ανάπτυξη αυτών των καυσίμων.

«Αυτή η έκθεση δείχνει ότι ο κλάδος της κρουαζιέρας είναι ανθεκτικός, καινοτόμος και επικεντρωμένος στο μέλλον», δήλωσε ο Pierfrancesco Vago, πρόεδρος της CLIA Global, και πρόσθεσε: «Γνωρίζουμε ότι πρέπει να γίνουν περισσότερα, αλλά ο κλάδος της κρουαζιέρας έχει αποδείξει τόσο τη δέσμευσή του όσο και την ικανότητά του να ανταποκριθεί σε αυτή την πρόκληση. Ο κλάδος μας ενθαρρύνει και ενισχύει την πράσινη καινοτομία, η οποία θα είναι το κλειδί για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα της ναυτιλίας. Γι’ αυτό το λόγο, η CLIA ένωσε τις δυνάμεις της με άλλους ναυτιλιακούς οργανισμούς για να προτείνει τη δημιουργία ενός ταμείου έρευνας και ανάπτυξης στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), με κεφάλαια ύψους 5 δισ. δολαρίων, για να επιταχύνει την ανάπτυξη καυσίμων μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και τεχνολογιών πρόωσης».

Η έκθεση επισημαίνει ότι οι εταιρείες κρουαζιέρας-μέλη της CLIA συνεχίζουν να σημειώνουν σημαντική πρόοδο σε μια σειρά τομέων:

– Ικανότητα παράκτιας ενεργειακής υποστήριξης – Οι εταιρείες κρουαζιέρας συνεχίζουν να πραγματοποιούν σημαντικές επενδύσεις ώστε τα κρουαζιερόπλοια να συνδέονται με ηλεκτρική ενέργεια στην ξηρά, επιτρέποντας έτσι την απενεργοποίηση των κινητήρων κατά τον ελλιμενισμό τους. Μολονότι θα απαιτηθούν σημαντικές επενδύσεις σε λιμενικές υποδομές, υπάρχουν ήδη πολλές συνεργασίες μεταξύ εταιρειών κρουαζιέρας, λιμανιών και τοπικών αρχών για την αύξηση της διαθεσιμότητας αυτής της τεχνολογίας.

* Το 82% της νέας χωρητικότητας θα είναι είτε εξοπλισμένα με συστήματα παράκτιας ηλεκτροδότησης ή διαμορφωμένα έτσι ώστε τέτοια συστήματα να προστεθούν στο μέλλον.

* Το 32% της παγκόσμιας χωρητικότητας (αύξηση 3% από το 2020) είναι εξοπλισμένο με συστήματα παράκτιας ηλεκτροδότησης σε 13 λιμάνια παγκοσμίως, όπου αυτή η δυνατότητα παρέχεται σε τουλάχιστον μία θέση πλαγιοδέτησης στο λιμάνι.

– Καύσιμο LNG – θα βασίζεται στο LNG ως βασικού καυσίμου, μια αύξηση 3 ποσοστιαίων μονάδων στη συνολική χωρητικότητα σε σύγκριση με το 2020.

– Συστήματα καθαρισμού καυσαερίων (EGCS) – Περισσότερο από το 76% της παγκόσμιας χωρητικότητας κρουαζιερόπλοιων χρησιμοποιεί συστήματα EGCS για να καλύψει ή και να υπερβεί τις απαιτήσεις εκπομπών αερίων του άνθρακα – αύξηση κατά 7% σε σύγκριση με το 2020. Επιπλέον, το 94% των νέων κρουαζιερόπλοιων που δεν κάνουν χρήση LNG θα εγκαταστήσουν συστήματα EGCS, διατηρώντας το ήδη υψηλό επίπεδο τέτοιων επενδύσεων.

– Συστήματα Προηγμένης Επεξεργασίας Λυμάτων – Το 100% των νέων κρουαζιερόπλοιων που βρίσκονται στο στάδιο της παραγγελίας θα διαθέτουν συστήματα προηγμένης επεξεργασίας λυμάτων. Ήδη, το 74% της χωρητικότητας του στόλου κρουαζιέρας της CLIA εξυπηρετείται από συστήματα προηγμένης επεξεργασίας λυμάτων (αύξηση 4 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 2020).

 

Πηγή: https://banks.com.gr/

 

Διαβάστε επίσης

Κικίλιας: Σημαντική η συνεισφορά του Τουρισμού στην ανάπτυξη, με έσοδα κοντά στα 12 δισ. ευρώΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Tη σημαντική συνεισφορά του τουρισμού στην ανάπτυξη της χώρας ανέδειξε ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας σε παρέμβασή του στο ραδιόφωνο του Σκάι σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι ο...

Έρευνα ΞΕΕ :Η ανάκαμψη του τουρισμού δεν ήταν οριζόντια - Η φετινή τουριστική σεζόν στην Ελλάδα ήταν βραχύβιαΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

  Η ανθεκτικότητα της ελληνικής φιλοξενίας και η επαναφορά του κλάδου σε καλύτερα από τα αναμενόμενα επίπεδα, αποτυπώνονται μεταξύ άλλων στα αποτελέσματα της Έρευνας : «Εβδομαδιαία...

HotelBrain: Η ταχύτερα αναπτυσσόμενη ξενοδοχειακή εταιρεία στην Ελλάδα διαχειρίζεται πλέον 73 ξενοδοχείαΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

H HotelBrain αποτελεί σήμερα την μεγαλύτερη ξενοδοχειακή εταιρεία στην Ελλάδα σε αριθμό ξενοδοχείων, την ταχύτερα αναπτυσσόμενη στον κλάδο και μια από τις μεγαλύτερες ως προς τον κ...

Digital Mobilities: Η Ελλάδα μπορεί να γίνει ένας ιδανικός προορισμός για τους ψηφιακούς νομάδεςΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

  Η Ελλάδα μπορεί να γίνει ένας ιδανικός προορισμός για τους ψηφιακούς νομάδες ήταν το συμπέρασμα της πρώτης ημέρας του συνεδρίου Digital Mobilities, που μεταδόθηκε ψηφιακά από το ...

Κικίλιας: Αναβαθμίζουμε το τουριστικό προϊόν της Αθήνας ενισχύοντας τα καταστήματα του ιστορικού κέντρου της πόληςΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

  Συνάντηση εργασίας στο υπουργείο Τουρισμού, με αντικείμενο τη λειτουργία των καταστημάτων στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας, πραγματοποίησε ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας. Σ...

Περισσότερα από 700 κρουαζιερόπλοια αναμένονται το 2022 στο λιμάνι του ΠειραιάΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

O Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) εκτιμά ότι με βάση τις προκρατήσεις του έτους 2022 αναμένονται να αφιχθούν στο λιμάνι πάνω από 700 κρουαζιερόπλοια, εκ των οποίων ποσοστό άνω το...

Φοιτητές της Αρχιτεκτονικής Σχολής του Παρισιού παρουσίασαν προτάσεις για την αξιοποίηση του ΞΕΝΙΑ ΝαυπλίουΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

  Την Παρασκευή 5 Νοεμβρίου 2021, είκοσι μεταπτυχιακοί φοιτητές και φοιτήτριες της Ecole Nationale Superiere d’ Architecture Paris που συνοδεύονται από τους καθηγητές τους, παρουσί...

Κικίλιας – Το 2022 θα είναι μια πολύ καλή χρονιά για τον ελληνικό τουρισμόΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η Ελλάδα θα είναι ανοιχτή όλο το χρόνο για να μπορεί να την επισκεφθεί όποιος την επιλέξει, δήλωσε ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας σε συνέντευξή του στην εκπομπή του CNN «Que...