Έξι «ελληνικά» superyachts στο top 100
Μακρά παράδοση στη ναυπήγηση σκαφών αναψυχής διαθέτει η χώρα μας. Τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και Ελευσίνας στο παρελθόν και αυτό της Golden Yachts της οικογένειας Δράγνη στο Πέραμα σήμερα έχουν παραδώσει «διαμάντια» στην αγορά.
Ορισμένα, μάλιστα, από τα superyachts που κατασκευάστηκαν τα προηγούμενα χρόνια σε ελληνικά ναυπηγεία συμπεριλαμβάνονται ακόμη ανάμεσα στα κορυφαία σε διεθνές επίπεδο.
Η εξειδικευμένη σε θέματα θαλάσσιου τουρισμού ιστοσελίδα superyachts.com εξέδωσε πρόσφατα τη λίστα με τα 100 μεγαλύτερα υπερπολυτελή σκάφη που βρίσκονται στις θάλασσες το 2023. Σε αυτά συγκαταλέγονται και έξι με ελληνική «υπογραφή».
Η ελληνική 6άδα
Το μεγαλύτερο εξ αυτών είναι το «Maryah», μήκους 125 μέτρων, το οποίο παραδόθηκε το 2014 από τα ναυπηγεία Ελευσίνας. Το σκάφος μπορεί να μεταφέρει περίπου 54 επιβάτες. Αυτήν τη στιγμή δεν είναι γνωστή η τοποθεσία του.
Τον Δεκέμβριο, πάντως, είχε εντοπιστεί στην Ολλανδία.
Λίγο πιο κάτω στη λίστα συναντάμε το «Atlantis II», μήκους 115,82 μέτρων, το οποίο ναυπηγήθηκε το 1981 στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Στο σκάφος μπορούν να φιλοξενηθούν 26 επιβάτες σε 13 καμπίνες. Σήμερα εντοπίζεται από τη ναυτιλιακή πύλη MarineTraffic στο Μονακό.
Στο ίδιο ναυπηγείο ολοκληρώθηκε το 1973 η κατασκευή του «Issham Al Baher», μήκους 115,8 μέτρων και μεταφορικής ικανότητας 14 επιβατών. Στην αρχή κυκλοφόρησε με το όνομα Atlantis και ανήκε στον Σταύρο Νιάρχο, ενώ στη συνέχεια πέρασε στην ιδιοκτησία της βασιλικής οικογένειας της Σαουδικής Αραβίας. Το όνομά του φέρεται να έχει αλλάξει σήμερα σε «Navtilvs», σύμφωνα με τη βάση δεδομένων Equasis.
Από τα μεγαλύτερα superyachts του κόσμου δε θα μπορούσε να λείπει το 95μετρο «Ο’PARI», προϊόν κατασκευής του ναυπηγείου Golden Yachts της οικογένειας Δράγνη, το οποίο βγήκε στην αγορά το 2020 και μπορεί να φιλοξενήσει 12 επιβάτες σε 14 καμπίνες.
Το συγκεκριμένο ναυπηγείο κρατά «ζωντανή» την κατασκευαστική δραστηριότητα σκαφών αναψυχής στην Ελλάδα. Εντός του έτους θα παραδώσει και το «O’Rea», μήκους 77 μέτρων.
Ακολουθεί το «Queen Miri», μήκους 91,5 μέτρων, το οποίο παραδόθηκε από το ναυπηγείο Νεωρίου στη Σύρο το 2004 και φιλοξενεί έως 36 επιβάτες. Η MarineTraffic εντοπίζει το σκάφος σήμερα στη Γένοβα της Ιταλίας.
1,8 εκατ. την εβδομάδα
Σε σελίδες ναύλωσης σκαφών αναφέρεται πως το τίμημα ενοικίασής του το καλοκαίρι ανέρχεται σε 1,82 εκατ. ευρώ την εβδομάδα και το χειμώνα σε 1,5 εκατ. εβδομαδιαίως.
Την εξάδα των ελληνικών yachts κλείνει το «Moonlight II», μήκους 91,4 μέτρων, με έτος κατασκευής το 2005 στη γιάρδα του Νεωρίου στη Σύρο.
Το σκάφος, το οποίο βρίσκεται στο Ντουμπάι, φιλοξενεί 36 επιβάτες σε 18 καμπίνες. Το κόστος ναύλωσης φέρεται να διαμορφώνεται σε 645.000 ευρώ την εβδομάδα.
Ελληνική πρόωση στα μεγάλα yachts του μέλλοντος
Περνώντας από το παρελθόν στο παρόν, συναντάμε μία άλλη εταιρεία με παρουσία στην Ελλάδα, η οποία δεν ναυπηγεί σκάφη, αλλά αναπτύσσει καινοτόμες τεχνολογίες. Ο λόγος για την Advent Technologies Holdings, η οποία καινοτομεί στους τομείς κυψελών καυσίμων και φαίνεται πως σχεδιάζει τα superyachts… του μέλλοντος.
Ειδικότερα, όπως ανακοίνωσε μέσα στην εβδομάδα, θα συνεργαστεί με μία άλλη εταιρεία ενεργειακής τεχνολογίας για την
ανάπτυξη λύσης κυψελών καυσίμου 50kW-500kW, σε μία σειρά από superyachts, η οποία θα
παρέχει βιώσιμη και αξιόπιστη πηγή βοηθητικής ισχύος και θα προσφέρει βελτιωμένη πυκνότητα ισχύος.
Αυτή η λύση αναμένεται αρχικά να χρησιμοποιηθεί ως υβριδική πηγή ενέργειας, επιτρέποντας την παραγωγή καθαρής ηλεκτρικής ενέργειας αντί να χρησιμοποιεί συμβατικούς κινητήρες ντίζελ και γεννήτριες για διαδικασίες όπως ο ελλιμενισμός και οι ελιγμοί. Ως τμήμα της συμφωνίας, έχει τοποθετηθεί παραγγελία για 20 από τα συστήματα κυψελών καυσίμου Serene της Advent. Αυτές οι κυψέλες λειτουργούν με μεθανόλη, η οποία -σύμφωνα με την Advent- είναι μία καθαρή εναλλακτική στα ορυκτά καύσιμα, που
επιτρέπει απλή αποθήκευση σε όρους διαχείρισης και logistics και βελτιώνει την ασφάλεια των υπηρεσιών. Σημειώνεται ότι η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο Advent έχει υπογράψει μνημόνια συνεργασίας με αρκετές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ποντοπόρο ναυτιλία για την αξιοποίηση των κυψελών καυσίμου στα πλοία. Τώρα, λοιπόν, επεκτείνεται και στον θαλάσσιο τουρισμό, στοχεύοντας στα superyachts.
Πηγή: naftemporiki.gr