ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Έξι «ελληνικά» superyachts στο top 100

Μακρά παράδοση στη ναυπήγηση σκαφών αναψυχής διαθέτει η χώρα μας. Τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και Ελευσίνας στο παρελθόν και αυτό της Golden Yachts της οικογένειας Δράγνη στο Πέραμα σήμερα έχουν παραδώσει «διαμάντια» στην αγορά.

Ορισμένα, μάλιστα, από τα superyachts που κατασκευάστηκαν τα προηγούμενα χρόνια σε ελληνικά ναυπηγεία συμπεριλαμβάνονται ακόμη ανάμεσα στα κορυφαία σε διεθνές επίπεδο.

Η εξειδικευμένη σε θέματα θαλάσσιου τουρισμού ιστοσελίδα superyachts.com εξέδωσε πρόσφατα τη λίστα με τα 100 μεγαλύτερα υπερπολυτελή σκάφη που βρίσκονται στις θάλασσες το 2023. Σε αυτά συγκαταλέγονται και έξι με ελληνική «υπογραφή».


Η ελληνική 6άδα
Το μεγαλύτερο εξ αυτών είναι το «Maryah», μήκους 125 μέτρων, το οποίο παραδόθηκε το 2014 από τα ναυπηγεία Ελευσίνας. Το σκάφος μπορεί να μεταφέρει περίπου 54 επιβάτες. Αυτήν τη στιγμή δεν είναι γνωστή η τοποθεσία του.

Τον Δεκέμβριο, πάντως, είχε εντοπιστεί στην Ολλανδία.

Λίγο πιο κάτω στη λίστα συναντάμε το «Atlantis II», μήκους 115,82 μέτρων, το οποίο ναυπηγήθηκε το 1981 στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Στο σκάφος μπορούν να φιλοξενηθούν 26 επιβάτες σε 13 καμπίνες. Σήμερα εντοπίζεται από τη ναυτιλιακή πύλη MarineTraffic στο Μονακό.

Στο ίδιο ναυπηγείο ολοκληρώθηκε το 1973 η κατασκευή του «Issham Al Baher», μήκους 115,8 μέτρων και μεταφορικής ικανότητας 14 επιβατών. Στην αρχή κυκλοφόρησε με το όνομα Atlantis και ανήκε στον Σταύρο Νιάρχο, ενώ στη συνέχεια πέρασε στην ιδιοκτησία της βασιλικής οικογένειας της Σαουδικής Αραβίας. Το όνομά του φέρεται να έχει αλλάξει σήμερα σε «Navtilvs», σύμφωνα με τη βάση δεδομένων Equasis.

Από τα μεγαλύτερα superyachts του κόσμου δε θα μπορούσε να λείπει το 95μετρο «Ο’PARI», προϊόν κατασκευής του ναυπηγείου Golden Yachts της οικογένειας Δράγνη, το οποίο βγήκε στην αγορά το 2020 και μπορεί να φιλοξενήσει 12 επιβάτες σε 14 καμπίνες.

Το συγκεκριμένο ναυπηγείο κρατά «ζωντανή» την κατασκευαστική δραστηριότητα σκαφών αναψυχής στην Ελλάδα. Εντός του έτους θα παραδώσει και το «O’Rea», μήκους 77 μέτρων.

Ακολουθεί το «Queen Miri», μήκους 91,5 μέτρων, το οποίο παραδόθηκε από το ναυπηγείο Νεωρίου στη Σύρο το 2004 και φιλοξενεί έως 36 επιβάτες. Η MarineTraffic εντοπίζει το σκάφος σήμερα στη Γένοβα της Ιταλίας.

1,8 εκατ. την εβδομάδα
Σε σελίδες ναύλωσης σκαφών αναφέρεται πως το τίμημα ενοικίασής του το καλοκαίρι ανέρχεται σε 1,82 εκατ. ευρώ την εβδομάδα και το χειμώνα σε 1,5 εκατ. εβδομαδιαίως.

Την εξάδα των ελληνικών yachts κλείνει το «Moonlight II», μήκους 91,4 μέτρων, με έτος κατασκευής το 2005 στη γιάρδα του Νεωρίου στη Σύρο.

Το σκάφος, το οποίο βρίσκεται στο Ντουμπάι, φιλοξενεί 36 επιβάτες σε 18 καμπίνες. Το κόστος ναύλωσης φέρεται να διαμορφώνεται σε 645.000 ευρώ την εβδομάδα.

Ελληνική πρόωση στα μεγάλα yachts του μέλλοντος
Περνώντας από το παρελθόν στο παρόν, συναντάμε μία άλλη εταιρεία με παρουσία στην Ελλάδα, η οποία δεν ναυπηγεί σκάφη, αλλά αναπτύσσει καινοτόμες τεχνολογίες. Ο λόγος για την Advent Technologies Holdings, η οποία καινοτομεί στους τομείς κυψελών καυσίμων και φαίνεται πως σχεδιάζει τα superyachts… του μέλλοντος.

Ειδικότερα, όπως ανακοίνωσε μέσα στην εβδομάδα, θα συνεργαστεί με μία άλλη εταιρεία ενεργειακής τεχνολογίας για την
ανάπτυξη λύσης κυψελών καυσίμου 50kW-500kW, σε μία σειρά από superyachts, η οποία θα
παρέχει βιώσιμη και αξιόπιστη πηγή βοηθητικής ισχύος και θα προσφέρει βελτιωμένη πυκνότητα ισχύος.

Αυτή η λύση αναμένεται αρχικά να χρησιμοποιηθεί ως υβριδική πηγή ενέργειας, επιτρέποντας την παραγωγή καθαρής ηλεκτρικής ενέργειας αντί να χρησιμοποιεί συμβατικούς κινητήρες ντίζελ και γεννήτριες για διαδικασίες όπως ο ελλιμενισμός και οι ελιγμοί. Ως τμήμα της συμφωνίας, έχει τοποθετηθεί παραγγελία για 20 από τα συστήματα κυψελών καυσίμου Serene της Advent. Αυτές οι κυψέλες λειτουργούν με μεθανόλη, η οποία -σύμφωνα με την Advent- είναι μία καθαρή εναλλακτική στα ορυκτά καύσιμα, που
επιτρέπει απλή αποθήκευση σε όρους διαχείρισης και logistics και βελτιώνει την ασφάλεια των υπηρεσιών. Σημειώνεται ότι η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο Advent έχει υπογράψει μνημόνια συνεργασίας με αρκετές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ποντοπόρο ναυτιλία για την αξιοποίηση των κυψελών καυσίμου στα πλοία. Τώρα, λοιπόν, επεκτείνεται και στον θαλάσσιο τουρισμό, στοχεύοντας στα superyachts.

 

 

Πηγή: naftemporiki.gr

Διαβάστε επίσης

Βoot: Πάνω από 230.000 επαγγελματίες βρέθηκαν στην Έκθεση για τον θαλάσσιο ΤουρισμόΣκάφη

Tην Έκθεση ΒΟΟΤ που πραγματοποιήθηκε εφέτος μετά από δύο χρόνια, λόγω πανδημίας, επισκέφθηκαν περισσότεροι από 230.000 επαγγελματίες και ενδιαφερόμενοι για τα σκάφη, για τα θαλάσσι...

Συζητήθηκε στο Πρωτοδικείο Αθηνών το σχέδιο εξυγίανσης των Ναυπηγείων της ΕλευσίναςΟικονομία

Ομαλά εξελίχθηκε η διαδικασία στο Πρωτοδικείο Αθηνών όπου κατατέθηκαν οι φάκελοι με τα στοιχεία της συμφωνίας για την εξυγίανση των Ναυπηγείων της Ελευσίνας.     Η απόφαση αναμένετ...

Το πρώτο αόρατο γιοτ στα σκαριά;Σκάφη

Τα φανταχτερά υπερπολυτελή σκάφη των βαθύπλουτων, προορίζονται για να τα βλέπει κανείς. Αλλά αυτό δεν ισχύει για το Pegasus του Ιταλού σχεδιαστή Jozeph Forakis. Το αόρατο σούπερ γι...

Ο θαλάσσιος τουρισμός «πλέει σε σκοτεινά νερά » - Άρθρο της Αγγέλας ΤαβιανάτουΣκάφη

Να ταξιδεύουν στον αγέρα τα νησάκια, οι κάβοι, τ’ ακρογιάλια σαν μεταξένιοι αχνοί και με τους γλάρους συνοδεία κάποτ’ ένα καράβι ν’ ανοίγουν να το παίρνουν οι ουρανοί.  (2)     NOM...

Βυθίστηκε στην Κύθνο η θαλαμηγός «007» - Είχε επισκεφθεί τον Πόρο πριν έναν χρόνοΣκάφη

φωτογραφία 1: Αλέξης Θεοδώρου, Φωτογραφία 2: Μπάμπης Κατσιάνης, Φωτογραφία 3: Μπάμπης Κανατσιδης Στον δημοφιλή όρμο Κολώνα βυθίστηκε το βράδυ της Παρασκευής η υπερ-πολυτελής θαλαμη...

Έφτασαν στις Σπέτσες τα Highspeed AERO 2 και 3 της Hellenic Seaways και εντυπωσίασαν απ' έξω και μέσα (φωτογραφίες !)ΣΠΕΤΣΕΣ

Τα εντυπωσιακά Highspeed AERO 2 και AERO 3 της Hellenic Seaways που έκαναν σήμερα δοκιμαστικά δρομολόγια πιστοποίησης στα νησιά του Αργοσαρωνικού έπιασαν λιμάνι και στις Σπέτσες όπ...

Summer 22 /Cover Story: Yachting, η ήρεμη δύναμη  του ΑργοσαρωνικούΕπιλεγμένα Άρθρα

Η θάλασσα του Αργοσαρωνικού φέρνει εισόδημα στις τοπικές κοινωνίες, και τα πλοία αναψυχής ελπίδα στους ανθρώπους.    Γράφει ο Σάββας Αθανασίου   Η θάλασσα δεν χωρίζει τις στεριές, ...

Ο θαλάσσιος τουρισμός στον Σαρωνικό,  πλεονέκτημα αλλά και "κρυφό χαρτί"  της Αθήνας! - Συνέντευξη στον Γιάννη ΠροβήΕπιλεγμένα Άρθρα

Η πρόεδρος και ο γενικός γραμματέας της Ένωσης Ξενοδόχων Αθήνας, Αττικής και Αργοσαρωνικού μιλούν στο SM για την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος και τη δρομολόγηση μιας νέας σ...