ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Νέα μελέτη του νηογνώμονα DNV: Η πλειονότητα των ναυτικών χρειάζεται εκπαίδευση στις νέες τεχνολογίες

Ένα εντυπωσιακό ποσοστό 81% των ναυτικών εξέφρασε την ανάγκη για μερική ή πλήρη εκπαίδευση για να χειριστεί αποτελεσματικά τις προηγμένες τεχνολογίες που αναμένεται να αναπτυχθούν σε μελλοντικά πλοία, σύμφωνα με μελέτη του DNV.

Επιπλέον, πάνω από το 75% των ερωτηθέντων (Αξιωματικοί Καταστρώματος και Μηχανών) ανέφεραν την ανάγκη εκπαίδευσης σε νέους τύπους καυσίμων, όπως το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), οι μπαταρίες ή τα συνθετικά καύσιμα. Η ζήτηση για εκπαίδευση σε αναδυόμενα καύσιμα όπως η αμμωνία, το υδρογόνο και η μεθανόλη αυξήθηκε ακόμη περισσότερο, φθάνοντας το 87% μεταξύ των συμμετεχόντων στην έρευνα. Καθώς οι πλοιοκτήτες και οι φορείς εκμετάλλευσης αναπτύσσουν όλο και περισσότερο σύγχρονες τεχνολογίες επί του πλοίου και διερευνούν τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων σε μια προσπάθεια να παραμείνουν συμμορφωμένοι, ο χειρισμός των εισερχόμενων καυσίμων και τεχνολογιών θα απαιτήσει από το πλήρωμα να έχει πρόσθετα σύνολα δεξιοτήτων και, ως εκ τούτου, την ανάγκη για ολοκληρωμένη εκπαίδευση.

Ταυτόχρονα, η αυξανόμενη αυτοματοποίηση των εξαρτημάτων και των συστημάτων επί του πλοίου αναμένεται να επιφέρει αύξηση των αυτόνομων και έξυπνων πλοίων, επομένως η ανάγκη να εξεταστεί η απομακρυσμένη παρακολούθηση της ακτής στο μέλλον. Η έρευνα έδειξε επίσης ότι το 52% των ναυτικών (αξιωματικοί καταστρώματος και μηχανής 53%) δήλωσαν ισχυρή προτίμηση για προσωπική εκπαίδευση σε κέντρο ναυτικής εκπαίδευσης ή ακαδημία, με το 23% (αξιωματικοί καταστρώματος και μηχανής 27%) να προτιμούν ένα συνδυασμό προσωπικής και διαδικτυακής εκπαίδευσης. Σχεδόν το 70% των ερωτηθέντων έχουν χρησιμοποιήσει προσομοιωτές, εικονική πραγματικότητα ή άλλα ψηφιακά περιβάλλοντα κατά την ανάληψη κατάρτισης, εκ των οποίων το 60% ανέφερε ότι τέτοιες μέθοδοι κατάρτισης βοήθησαν στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους, ενώ το 10% διαφώνησε.

Τα δύο τρίτα των ναυτικών αξιωματικών δήλωσαν ότι η πιο προηγμένη τεχνολογία επί του πλοίου θα διευκόλυνε τη δουλειά τους, η οποία ταιριάζει καλά με το ακμάζον οικοσύστημα ναυτιλιακής καινοτομίας και την αύξηση της χρηματοδότησης επιχειρηματικών κεφαλαίων, ιδιαίτερα στη Σιγκαπούρη. Ωστόσο, μόνο το 40% των ναυτικών αξιωματικών πιστεύουν ότι τα κέντρα ελέγχου στην ξηρά, που χρησιμοποιούνται για τη λειτουργία ορισμένων ή όλων των λειτουργιών εξ αποστάσεως, θα διευκόλυναν την εργασία τους επί του πλοίου. Όσον αφορά τη βιωσιμότητα και την τεχνολογία ως εργαλεία πρόσληψης και διατήρησης ταλέντων, το 55% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι οι νέες εξελίξεις στα καύσιμα, τον αυτοματισμό και την ψηφιοποίηση επί των πλοίων θα μπορούσαν να διατηρήσουν τους υπάρχοντες ναυτικούς και να προσελκύσουν νέους ναυτικούς.

Μετά τα αποτελέσματα της έρευνας, η μελέτη συνιστά να δοθεί προτεραιότητα στην εκπαίδευση των ναυτικών για καύσιμα που είναι πιο πιθανό να κυριαρχήσουν κατά την τρέχουσα δεκαετία. Η εκπαίδευση θα μπορούσε να δοθεί προτεραιότητα στο ΥΦΑ και τις μπαταρίες, καθώς αναμένεται να γίνουν οι πιο συχνά χρησιμοποιούμενες εναλλακτικές επιλογές κατά την τρέχουσα δεκαετία. Πρόσφατα, ο αριθμός των πλοίων με ΥΦΑ και μπαταρία ή υβριδική μπαταρία έχει αυξηθεί σημαντικά, καθιστώντας κρίσιμη την εστίαση σε αυτούς τους τύπους καυσίμων.

Οι συστάσεις δείχνουν περαιτέρω ότι η βιομηχανία θα πρέπει να υιοθετήσει το μελλοντικό μοντέλο εκπαίδευσης ναυτικών, σύμφωνα με το οποίο οι ακαδημίες ναυτικής εκπαίδευσης επικεντρώνονται στην παροχή βασικών / γενικευμένων δεξιοτήτων επί του πλοίου, ενώ οι φορείς εκμετάλλευσης πλοίων θα πρέπει να επικεντρωθούν στην παροχή ειδικής για καύσιμα και ειδικά για το σκάφος εκπαίδευσης.

Αυτό θα μπορούσε να γίνει με τη χρήση νέων μεθόδων εκπαίδευσης, οι οποίες μπορεί να περιλαμβάνουν ένα μείγμα ψηφιακών και προσωπικών εκπαιδευτικών στοιχείων για τη βελτιστοποίηση των διαθέσιμων πόρων και τη διασφάλιση της πρόσβασης των ναυτικών στην καλύτερη εκπαίδευση. Επιπλέον, τεχνολογίες όπως το VR / AR μπορούν να ενισχύσουν περαιτέρω την εκπαίδευση των ναυτικών.

Η μελέτη διεξήχθη από τον νηογνώμονα DNV και συγχρηματοδοτήθηκε από το Singapore Maritime Foundation (SMF) και παραδόθηκε στον πρόεδρο της SMF κ. Hor Weng Yew κατά τη διάρκεια της εμπορικής έκθεσης Nor-Shipping στο Όσλο.

theseanation.gr

Διαβάστε επίσης

Εντυπωσιακή μείωση κερδών στα containers κατά 81% - Τα νέα στοιχεία της Sea-IntelligenceΝαυτιλία

Τουλάχιστον θεαματικές μπορεί να χαρακτηριστούν οι απώλειες στην κερδοφορία των ναυτιλιακών εταιριών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους σε σχέση με το α...

Ετήσιο «Hellenic-American Shipping Gala»Ναυτιλία

27 ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων εισηγμένες στις Κεφαλαιαγορές των ΗΠΑ θα τιμηθούν στην Αθήνα στις 11 Ιουλίου Το Propeller Club Πειραιά, σε συνεργασία με την Πρεσβεία...

Nor-Shipping: Η πορεία για τη μείωση των εκπομπών αερίων στη ναυτιλία έως το 2050Ναυτιλία

Η απαλλαγή από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κυριάρχησε στη συζήτηση στην εφετινή ναυτιλιακή έκθεση Nor-Shipping που πραγματοποιήθηκε στο Οσλο της Νορβηγίας με τη συμμετοχή τ...

Μελέτη DNV: Η συντριπτική πλειοψηφία των ναυτικών χρειάζονται εκπαίδευση στην προηγμένη τεχνολογία και τα νέα καύσιμαΝαυτιλία

Ένα εντυπωσιακό ποσοστό 81% των ναυτικών εξέφρασε την ανάγκη για μερική ή πλήρη εκπαίδευση για να χειριστεί αποτελεσματικά τις προηγμένες τεχνολογίες που αναμένεται να αναπτυχθούν ...

Βασίλης Κορκίδης: Δύσκολη εξίσωση η απανθρακοποίηση στις συνδυασμένες μεταφορέςΝαυτιλία

Η απανθρακοποίηση των μεταφορών βρίσκεται στο επίκεντρο του ευρύτερου στόχου της Ε.Ε. για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, όπως ορίζεται στην Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία....

 Δέσμευση της ελληνικής ναυτιλίας για μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματοςΝαυτιλία

Με ανάρτησή της για την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος η Ένωσις Ελλήνων Εφοπλιστών επισημαίνει τη δέσμευσή της στην παγκόσμια προσπάθεια για μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος ...