ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Η ΠΝΟ για το ζήτημα της έλλειψης πληρωμάτων

H Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας κατά την έκτακτη συνεδρίαση της την Πέμπτη (1/6) ασχολήθηκε εκτενώς με το ζήτημα της έλλειψης πληρωμάτων που επιχειρείται το τελευταίο διάστημα. Κατόπιν εισήγησης του Γενικού Γραμματέα της Ομοσπονδίας διατυπώθηκαν οι πάγιες θέσεις της Ομοσπονδίας για τα ζητήματα πλήρους και ασφαλούς στελέχωσης των πλοίων.

Επιπλέον σε ανακοίνωση της, η ΠΝΟ εξέφρασε "την ομόθυμη πάγια θέση της ότι δεν θα ανεχτεί καμία έκπτωση στην υφιστάμενη νομοθεσία και δεν θα ανεχθεί την εφαρμογή του Κανονισμού 3577/1992 για την απελευθέρωση των ενδομεταφορών, αλλά παράλληλα ζητάει και την άμεση κατάργηση του ν. 4150/2013 με παράλληλη θέσπιση ελάχιστης 7μηνης στελέχωση των ταχυπλόων πλοίων, ώστε να αποφευχθούν οι στρεβλώσεις που παρατηρούνται στην απασχόληση των Ναυτεργατών.

Επίσης, τονίστηκαν και μια σειρά ζητημάτων που άπτονται στη λειτουργία του Γ.Ε.Ν.Ε. (μη ακριβής καταγραφή προσφερομένων ναυτικών, εγγραφή, επιδόματα κλπ), των Ναυτικών Μητρώων (χρόνος έκδοσης ναυτικού φυλλαδίου κλπ), αλλά και των ΑΕΝ/ΚΕΣΕΝ ειδικά ως προς τα τμήματα απόκτησης πιστοποιητικών που οδηγούν εκατοντάδες συναδέλφους μας στα νύχια της ιδιωτικής εκπαίδευσης και των «πρακτορείων».

Επιπροσθέτως, η Ομοσπονδία μας επαναφέρει την πάγια θέση της να επιστραφούν, στα πλαίσια της υφιστάμενης νομοθεσίας, τα ναυτικά φυλλάδια των συνταξιούχων συναδέλφων μας ανεξαρτήτως της ειδικότητας τους και της κατηγορίας πλοίου στην οποία υπηρετούν.

Τέλος, η Ομοσπονδία μας ξεκαθαρίζει προς πάσα κατεύθυνση ότι δεν είναι «manning agent» καμίας εταιρείας και ούτε πρόκειται να γίνει.

Δυστυχώς, για όλα τα παραπάνω και τα προβλήματα, τεχνητά και μη, που αφορούν την πλήρη και ασφαλή στελέχωση των πλοίων, οι διαχρονικές ευθύνες του Υπουργείου Ναυτιλίας είναι βαρύτατες και οι ιθύνοντες αυτού πρέπει να αντιληφθούν επιτέλους ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας είναι και Υπουργείο των Ναυτικών.

Η Ομοσπονδία μας ξεκαθαρίζει προς όλες τις κατευθύνσεις ότι δεν πρόκειται να ανεχθεί καμία έκπτωση στην εφαρμογή της υφιστάμενης Νομοθεσίας και των Σ.Σ.Ε. και προειδοποιεί ότι σε περίπτωση που επιχειρηθεί καταστρατήγηση τους από τον οποιοδήποτε η αντίδραση της θα είναι για άλλη μια φορά άμεση και δυναμική, ενώ ήδη έχει αναλάβει δράσεις και πρωτοβουλίες για να μπει φρένο στις άθλιες αυτές πρακτικές".

Διαβάστε επίσης

Κυψέλες καυσίμου υδρογόνου για θαλάσσια σκάφη – Από την VINSSEN της Νότιας Κορέας στην έκθεση Nor-Shipping 2023Ναυτιλία

Η VINSSEN, εταιρεία που εξειδικεύεται στην παραγωγή κυψελών καυσίμου υδρογόνου για θαλάσσια σκάφη, ανακοίνωσε τη συμμετοχή της στη διεθνή έκθεση Nor-Shipping 2023, η οποία θα διεξα...

O Πάνος Λασκαρίδης δωρίζει τον «Περσέα», ένα ακόμα πλοίο στο Πολεμικό ΝαυτικόΝαυτιλία

«Όποιος έχει πολλά, ας δώσει πολλά. Όποιος έχει λίγα, ας δώσει ό,τι μπορεί. Το σπουδαίο είναι να στηρίζουμε την πατρίδα ο καθένας από το δικό του μετερίζι» συνηθίζει να λέει ο εφοπ...

Νέα ψηφιακά εργαλεία από το υπουργείο Ναυτιλίας για την εξυπηρέτηση πολιτών και ναυτικώνΝαυτιλία

Στη δημιουργία τριών νέων ψηφιακών εργαλείων, που αφορούν την καταγραφή λιμενικών υποδομών στα νησιά, αλλά και την καλύτερη εξυπηρέτηση ναυτικών και πολιτών χωρίς φυσική παρουσία θ...

Καμπανάκι για τον «αόρατο» στόλο! – Ανησυχία για τα γηρασμένα δεξαμενόπλοιαΝαυτιλία

Ακόμη και οι πιο στενοί σύμμαχοι της Ρωσίας ανησυχούν για τα γηρασμένα δεξαμενόπλοια που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά πετρελαίου σε όλο τον κόσμο. Η εταιρεία ανάλυσης δεδομένων...

Υποτροφία για σπουδές στο Π.Μ.Σ. «Διαχείριση Λιμένων & Παράκτια Οικονομία» του Πανεπιστημίου ΠειραιώςΝαυτιλία

Η Εταιρεία «ΚΑΤΡΑΔΗΣ ΒΕΠΛ Α.Ε.» ανακοινώνει, την παροχή μιας υποτροφίας φοίτησης στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Διαχείριση Λιμένων Παράκτια Οικονομία» για το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024...