ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο: Η πολιτική αστάθεια εντείνει τον κίνδυνο για την μετάβαση στην πράσινη ναυτιλία

Η έκθεση Maritime Barometer Report 2022-2023 του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS) – που δημοσιεύθηκε σήμερα – αποκαλύπτει ότι η αβεβαιότητα σχετικά με τη διαθεσιμότητα καυσίμων και τις υποδομές θέτει σε κίνδυνο τις φιλοδοξίες για την επίτευξη των στόχων απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές, ενισχύοντας την ανάγκη για ένα σαφές σχέδιο δράσης για τον μετριασμό του κινδύνου.

Η εναρκτήρια έκθεση ICS Maritime Barometer Report είναι η πρώτη πλήρης ετήσια έρευνα κινδύνου και εμπιστοσύνης μεταξύ των ναυτιλιακών ηγετών. Περισσότεροι από 130 υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων C-suite, οι μισοί από τους οποίους είναι πλοιοκτήτες και περίπου το 35% αποτελείται από διαχειριστές πλοίων, έχουν παράσχει πληροφορίες σχετικά με τα ζητήματα που τους απασχολούν και τον τρόπο με τον οποίο τοποθετούνται για να διαχειριστούν τον αντίκτυπό τους.

Οι απόψεις των ερωτηθέντων σχετικά με τους παράγοντες απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές υπογραμμίζουν την ωρίμανση της κατανόησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας για τις πολύπλοκες επιπτώσεις της ενεργειακής μετάβασης. Ενώ οι πρακτικές επιπτώσεις των νέων κανονισμών για τη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου εξακολουθούν να αποτελούν τη μεγαλύτερη ανησυχία για δύο συνεχόμενα χρόνια, οι ερωτηθέντες παρουσίασαν εξελισσόμενες απόψεις σχετικά με το τοπίο των καυσίμων. Αυτό περιλαμβάνει μια αλλαγή στη στάση απέναντι στην αιολική και πυρηνική ενέργεια ως δυνητικές, βιώσιμες πηγές ενέργειας.

Η έκθεση τόνισε επίσης ότι οι καθυστερήσεις στη λήψη κυβερνητικών αποφάσεων θα έχουν εκτεταμένες συνέπειες για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Οι βασικές επιλογές των κυβερνήσεων σχετικά με την ανθεκτικότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας και τα μέτρα μείωσης των αερίων του θερμοκηπίου θα καθορίσουν τον τρόπο με τον οποίο θα εξελιχθεί ο κλάδος κατά την επόμενη δεκαετία.

Ο Emanuele Grimaldi, Πρόεδρος του Διεθνούς Ναυτικού Επιμελητηρίου, σχολίασε:

"Η ανάγκη για σαφή κατεύθυνση από τις ρυθμιστικές αρχές και τους πολιτικούς ηγέτες μας λάμπει στα δεδομένα που συγκεντρώθηκαν από τους ναυτιλιακούς ηγέτες σε όλο τον κόσμο για αυτήν την έκθεση. Οι καθυστερήσεις στη λήψη κυβερνητικών αποφάσεων θα έχουν εκτεταμένες συνέπειες για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, καθώς οι βασικές επιλογές σχετικά με την ανθεκτικότητα της αλυσίδας εφοδιασμού, τα μέτρα μείωσης των αερίων του θερμοκηπίου (συμπεριλαμβανομένης της τιμολόγησης του άνθρακα, της διαθεσιμότητας εναλλακτικών καυσίμων και της παροχής νέων χερσαίων υποδομών ανεφοδιασμού) θα καθορίσουν τον τρόπο με τον οποίο θα εξελιχθεί ο κλάδος κατά την επόμενη δεκαετία. Μην κάνετε κανένα λάθος, η ναυτιλία και η ναυτιλία θα βρίσκονται στο επίκεντρο πολλών από τις αλλαγές που θα φέρει η επόμενη δεκαετία, γι 'αυτό είναι επιτακτική ανάγκη να παραμείνουμε ενεργοί συμμετέχοντες σε εθνικές και διεθνείς συζητήσεις. Αν και τα ατομικά μας συμφέροντα μπορεί να διαφέρουν, η αμοιβαία κατανόηση και η συλλογική δράση για την αξιοποίηση των δυνατοτήτων είναι τα κλειδιά για ένα καλύτερο μέλλον όχι μόνο για τον τομέα μας, αλλά και για άλλους τομείς - και μάλιστα για τον κόσμο στο σύνολό του».

Η πολιτική αστάθεια, η χρηματοπιστωτική αστάθεια και οι επιθέσεις στον κυβερνοχώρο ήταν επίσης μεταξύ των κορυφαίων κινδύνων που εντοπίστηκαν στην έκθεση ICS Maritime Barometer. Καθώς ο οικονομικός και πολιτικός κίνδυνος έχει αυξηθεί, ιδίως λόγω της συνεχιζόμενης σύγκρουσης στην Ουκρανία, το ίδιο ισχύει και για τις ανησυχίες σχετικά με τις δυνατότητες των εταιρειών στη διαχείριση αυτών των ζητημάτων. Ένα βασικό συμπέρασμα για το τρέχον έτος είναι ότι παρόλο που ορισμένοι κίνδυνοι έχουν τη δυνατότητα να έχουν σοβαρό αντίκτυπο στις επιχειρήσεις, οι ναυτιλιακοί ηγέτες έχουν μεγάλη εμπιστοσύνη στις ικανότητες του κλάδου να διαχειριστεί αυτές τις καταστάσεις.

Μιλώντας κατά την παρουσίαση της έκθεσης στο Ντουμπάι, ο Stuart Neil, Διευθυντής Στρατηγικής και Επικοινωνίας, δήλωσε:

"Η έκθεση δείχνει ότι υπάρχει αυξημένη ωριμότητα της κατανόησης της βιομηχανίας για τις επιπτώσεις της ενεργειακής μετάβασης στη ναυτιλία. Ενώ οι πρακτικές συνέπειες των νέων κανονισμών για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου συνέχισαν να αποτελούν τη μεγαλύτερη ανησυχία για δύο συνεχόμενα χρόνια, οι ερωτηθέντες έδειξαν μια εξελισσόμενη κατανόηση του νέου τοπίου καυσίμων. Υπάρχει επίσης αυξανόμενη ευαισθητοποίηση σχετικά με τις περιβαλλοντικές δεσμεύσεις και τη διαχείριση της φήμης, γεγονός που σημαίνει ότι οι απαιτήσεις των επενδυτών έχουν προχωρήσει μπροστά από τη δημόσια ηγεσία, γεγονός που έχει οδηγήσει σε σημαντική ανησυχία για τους ερωτηθέντες. Η έκθεση καθιστά σαφές ότι η πολιτική αστάθεια αποτελεί πολλαπλασιαστή κινδύνου, απειλώντας με αυξημένη οικονομική αστάθεια και μειώνοντας την ανάπτυξη, καθώς οι μακροχρόνιες πολιτικές, οι εμπορικές ρυθμίσεις και οι σχέσεις διαβρώνονται. Τα αποτελέσματα μπορούν να έχουν σημαντικές συνέπειες για το εμπόριο και τις μεταφορές. Το Ναυτιλιακό Βαρόμετρο παρέχει σαφή μηνύματα τόσο για τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής όσο και για τους ηγέτες της βιομηχανίας. Σε ταραγμένους καιρούς, οι ηγέτες πρέπει να κινηθούν γρήγορα για να πλοηγηθούν στην αλλαγή και να πετύχουν».

 theseanation.gr

 

Διαβάστε επίσης

Προτεραιότητα για τον ΣΥΡΙΖΑ η ενίσχυση με πολιτικό προσωπικό του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ναυτιλία

Οι τεράστιες ελλείψεις σε πολιτικό προσωπικό στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής επισημάνθηκαν μεταξύ άλλων σε κλιμάκιο του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία (ΠΣ) το οποίο π...

Παράταση προθεσμίας για την υποβολή αιτήσεων για το πρόγραμμα υποτροφιών της HELMEPAΝαυτιλία

Η υποβολή αιτήσεων και δικαιολογητικών για το πρόγραμμα υποτροφιών της Ελληνικής Ένωσης Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος – HELMEPA του Ακαδημαϊκού Έτους 2023-2024, έλαβε νέα προθ...

"Smart Shipping, Port & Logistics" στο MAREPORT 2023 Ναυτιλία

Το Ινστιτούτο Ναυτιλιακής Οικονομικής Στρατηγικής στα πλαίσια των συνεδριακών εκδηλώσεων που διοργανώνει διεθνώς θα προβεί στη διεξαγωγή του MAREPORT 2023 (33o Συνέδριο του οργανισ...

ΣΥΡΙΖΑ: Αμοιβές πείνας και στοχοποίηση συνδικαλιστών είναι η ανάπτυξη της ΝΔ στα ναυπηγεία ΣκαραμαγκάΝαυτιλία

Την μια μέρα ο Προκοπίου μιλά για αμοιβές ενός πιάτου φαγητού παρουσία του Σαμαρά και των υπουργών της κυβέρνησης, Μηταράκη και Βαρβιτσιώτη και την επόμενη το Πολεμικό Ναυτικό στοχ...

Ερώτηση των ευρωβουλευτών του ΚΚΕ στην Κομισιόν για τις διεκδικήσεις των ναυτεργατώνΝαυτιλία

«Η πρόσφατη ψήφιση στο ελληνικό κοινοβούλιο του νομοσχεδίου για την αναμόρφωση και τον εκσυγχρονισμό του Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου έχει ως στόχο να τσακίσει τα ναυτεργατικά...

Ειδική άδεια μητρότητας και στις εργαζόμενες στη ναυτιλία – Τι προβλέπει με νεότερη εγκύκλιο η ΔΥΠΑΝαυτιλία

Δικαίωμα στην 9μηνη ειδική άδεια προστασίας της μητρότητας έχουν πλέον, και μάλιστα αναδρομικά από τις 19 Ιουνίου 2021, και οι εργαζόμενες στη ναυτιλία. Το υπουργείο Εργασίας και η...

Η Νότια Κορέα επέλεξε τα Ναυπηγεία Ελευσίνας για το νέο Κέντρο Καινοτομίας και Ανάπτυξης μετατροπής - αναβάθμισης πλοίων σε “Eco-Friendly” Ναυτιλία

«Τα ONEX Elefsis Shipyards καθίσταται κέντρο καινοτομίας και ανάπτυξης για την εγχώρια και της διεθνή ναυτιλία αναφορικά με την μετατροπή-αναβάθμιση πλοίων συμβατικής τεχνολογίας σ...