ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΠΕΝΕΝ – ΠΣΣ–ΝΑΤ: Συνάντηση με τον Διοικητή του ΝΑΤ για τα συνταξιοδοτικά προβλήματα

Σάββας Αθανασίου/mononews.gr

Η αντιπροσωπεία των σωματείων ανέδειξε τα βασικά προβλήματα που απασχολούν τους απόμαχους της θάλασσας επικεντρώνοντας στα παρακάτω:

  • Στις περικοπές  – μειώσεις των συντάξεων που με τους αντιασφαλιστικούς νόμους στα χρόνια των μνημονίων άγγιξαν και σε ορισμένες περιπτώσεις ξεπέρασαν σε ποσοστό το 50%!
  • Το ίδιο αφορά και την τύχη των επικουρικών συντάξεων που ιδιαίτερα με τον νόμο Κατρούγκαλου έγινε πραγματική σφαγή στην συντριπτική πλειοψηφία των συνταξιούχων του ΝΑΤ.
  • Επίσης αναφέρθηκαν στον νέο τρόπο υπολογισμού των εφάπαξ ο οποίος λειτουργεί τιμωρητικά  για όσους έχουν πολυετή θαλάσσια υπηρεσία και οι μειώσεις αγγίζουν για αυτούς το 35%.
  • Παράλληλα έθεσαν τα ζητήματα της αυτοτέλειας του ΝΑΤ ως ασφαλιστικό ταμείο και την επαναφορά της ακίνητης περιουσίας σε αυτό.
  • Υπογραμμίστηκε επίσης από την πλευρά μας ότι η χρεοκοπία του ΝΑΤ έχει βασικό αίτιο την ασκούμενη κυβερνητική πολιτική (όλων των κυβερνήσεων από την δεκαετία του 1980) η οποία χρησιμοποίησε το ΝΑΤ ως μοχλό για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και κερδοφορίας των εφοπλιστών.
  • Ταυτόχρονα όλα τα τελευταία χρόνια η δραματική επιδείνωση των συνταξιοδοτικών μας δικαιωμάτων αποτελεί ένα ακόμη (από τα πολλά) ισχυρό αντικίνητρο για την προσέλκυση νέων στο Ναυτικό επάγγελμα αφού οι συντάξεις και τα λοιπά ασφαλιστικά δικαιώματα έχουν κατρακυλήσει και μετατραπεί σε επιδόματα φτώχειας!

Ενδεικτικά αναφέρθηκε ότι το ύψος των ασφαλιστικών εισφορών των Ναυτεργατών ξεπερνάει έως και 40% τις παρεχόμενες κύριες συντάξεις.

Σε αυτές τις συνθήκες εφοπλιστές – κυβέρνηση σε κοινή γραμμή οδηγούν το επάγγελμα και τους Έλληνες Ναυτεργάτες στον εξοβελισμό τους από την Ναυτιλία!

Τέλος οι εκπρόσωποι των Σωματείων τόνισαν την ανάγκη να επιταχυνθεί ακόμη περισσότερο ο χρόνος απόδοσης των συντάξεων και αυτό είναι εφικτό να γίνει εάν αυξηθεί το δυναμικό του ΝΑΤ και ταυτόχρονα προσληφθεί μόνιμο προσωπικό για την επάνδρωση των πολλών κενών οργανικών θέσεων.

Ο Διοικητής του ΝΑΤ ενημέρωσε την αντιπροσωπεία για μια σειρά πρωτοβουλίες, ενέργειες και ρυθμίσεις που έχουν δρομολογηθεί για την επίσπευση των διαδικασιών απόδοσης Συντάξεων – επικουρικών και εφάπαξ.

 

Διαβάστε επίσης

100 κορυφαίες γυναίκες στη ναυτιλία για το 2022, από το www.allaboutshipping.co.uk - 1η η Σεμίραμις Σ. Παληού Ναυτιλία

Από το www.allaboutshipping.co.uk* Από την Anny Zade* Καλησπέρα στα ανατολικά και καλημέρα στο δυτικό ημισφαίριο. Καθώς η εργάσιμη εβδομάδα ολοκληρώνεται σήμερα και σύμφωνα με προη...

Τέσσερα πλοία επισκευάζονται ταυτόχρονα στα Ναυπηγεία Ελευσίνας (pics)Ναυτιλία

Κατέπλευσε χθες το 8ο έως τώρα πλοίο στη διάρκεια της μεταβατικής περιόδου λειτουργίας τους - Είναι ισραηλινών συμφερόντων και επλήγη από drone ανοκτά του Ομάν ΜΗΝΑΣ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ/ne...

Το Νοέμβριο έρχεται η πρώτη πλωτή μονάδα υγροποιημένου φυσικού αερίου στην ΑλεξανδρούποληΝαυτιλία

Στα ναυπηγεία Keppel στη Σιγκαπούρη βρίσκεται πλέον, για τη μετατροπή του, το πρώτο FSRU της Αλεξανδρούπολης (Πλωτή Μονάδα Αποθήκευσης και Αεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου...

ΠΕΝΕΝ: Επιστολή - Έκκληση για την απελευθέρωση εκατοντάδων ναυτικών που παραμένουν εγκλωβισμένοι στα ουκρανικά λιμάνιαΝαυτιλία

Έκκληση της ΠΕΝΕΝ: Άμεση απελευθέρωση των εκατοντάδων Ναυτεργατών που παραμένουν εγκλωβισμένοι στα ουκρανικά λιμάνια επί 1 χρόνο! Aυριο Παρασκευή 24/2 συμπληρώνεται ένας χρόνος από...

ΠΑΠΕΙ - Σχολή Ναυτικών Δοκίμων: Μεταπτυχιακά - "Διοίκηση στη Ναυτική Επιστήμη και Τεχνολογία"Ναυτιλία

Πρόσκληση για υποβολή υποψηφιοτήτων στον 4ο κύκλο του δι-ιδρυματικού προγράμματος μεταπτυχιακών σπουδών.   Το Πανεπιστήμιο Πειραιώς και η Σχολή Ναυτικών Δοκίμων ανακοινώνουν την πρ...

Ο νέος Κώδικας Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου και οι 11 τομές που περιλαμβάνει  Ναυτιλία

    Το νομοσχέδιο που ήδη έγινε νόμος αφού εγκρίθηκε από την Ολομέλεια της Βουλής την περασμένη εβδομάδα.  Πρόκειται για τον νέο Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου, με τον υπουργό Ν...