ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Αργοσαρωνικός: Τα «δελφίνια» φεύγουν, τα καταμαράν έρχονται

Μέχρι τα τέλη του φετινού καλοκαιριού αναμένεται να έχουν δρομολογηθεί στον Αργοσαρωνικό και τα άλλα δύο Aero Highspeed.

 

Τα πρώτα δρομολόγια με τα δελφίνια ξεκίνησαν στα τέλη της δεκαετίας του ’70 από τη Ceres συμφερόντων του ομίλου Λιβανού και αργότερα πέρασαν στον έλεγχο της Hellenic Seaways, που με τη σειρά της εξαγοράστηκε από την Attica Group. Εκτιμάται πως αυτές οι γραμμές του Αργοσαρωνικού εξυπηρετούν πάνω από 3 εκατομμύρια επιβάτες. Οι αντικαταστάτες των ιπτάμενων δελφινιών, τα νορβηγικής σχεδίασης και ναυπήγησης ταχύπλοα, έχουν μεγαλύτερο αριθμό θέσεων, και ειδικότερα 150 έναντι 130 των ιπτάμενων δελφινιών, και, καθώς είναι φτιαγμένα εξ ολοκλήρου από ανθρακονήματα, είναι φιλικότερα στο περιβάλλον με δεδομένο τον χαμηλό δείκτη εκπομπών άνθρακα ανά μεταφερόμενο άτομο ανά μίλι, εξηγούν οι ειδικοί. Να σημειωθεί ότι διαθέτουν και φωτοβολταϊκές μονάδες, που θα καλύπτουν τις ανάγκες φωτισμού και ηλεκτροδότησης των ξενοδοχειακών υπηρεσιών.

Τα Aero έχουν μέγιστη ταχύτητα 32,2 κόμβων με πλήρες φορτίο, ολικό μήκος 36 μέτρα, πλάτος 9,7 μέτρα και η εσωτερική διαρρύθμιση και γενικότερα ο σχεδιασμός τους στοχεύουν να προσφέρουν πολύ μεγαλύτερες ανέσεις και καλύτερες υπηρεσίες. Με τη δρομολόγησή τους θα αυξηθεί η διαθέσιμη μεταφορική ικανότητα για τους προορισμούς του Αργοσαρωνικού.

Τα ιπτάμενα δελφίνια, που παροπλίζονται τώρα, μετέφεραν τα τελευταία περίπου 45 χρόνια δεκάδες εκατομμύρια Ελληνες και ξένους. Μέχρι σήμερα η θυγατρική της Attica, Hellenic Seaways (HSW), λειτουργούσε τρία τέτοια δελφίνια, ενώ διαθέτει και ένα τέταρτο (που λειτουργεί ως αντικαταστάτης τους σε περίπτωση βλαβών). Επιπλέον δρομολογεί στον Αργοσαρωνικό και δύο καταμαράν, ένα μικρότερο και ένα μεγαλύτερο, που θα συνεχίσουν την ενεργό υπηρεσία τους.

Κατά την παραλαβή του νέου Aero 1 Highspeed, ο CEO της Attica Group Σπύρος Πασχάλης σημείωσε πως «σε μια δύσκολη οικονομική περίοδο η επένδυση στα νέα, καινοτόμα Aero Catamaran στηρίζει τη συνεχή προσπάθεια της Attica να προσφέρει υψηλού επιπέδου μεταφορικές υπηρεσίες με σύγχρονα, καινούργια, γρήγορα πλοία, φιλικότερα προς το περιβάλλον, και να συμβάλει μέσω του τουρισμού στην ανάπτυξη των νησιών μας προς όφελος των κατοίκων και των επισκεπτών τους».

Το ναυπηγείο Brodrene Aa είναι παγκόσμιος ηγέτης στην κατασκευή πλοίων από ανθρακόνημα (carbonfibre) και από το 2002 έχει κατασκευάσει περισσότερα από 70 επιβατηγά πλοία. Το ναυπηγείο συνδυάζει την εξαιρετικά αποδοτική σχεδίαση της γάστρας του πλοίου με τη χρήση αυτού του ελαφρύτερου υλικού, κατασκευάζοντας έτσι τα πιο ενεργειακά αποδοτικά πλοία στην αγορά, που λειτουργικά επωφελούνται από το χαμηλότερο κόστος καυσίμων, τις χαμηλότερες εκπομπές αερίων θερμοκηπίου και το χαμηλότερο κόστος συντήρησης, σημειώνουν από την Attica Group.

Διαβάστε επίσης

Ένταξη της Ελλάδος στην Πρωτοβουλία QUALSHIP-21 για την περίοδο 2022-2023Ναυτιλία

Με απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής Από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ανακοινώνεται ότι  ολοκληρώθηκε η διαδικασία ανανέωσης της συμμετοχής της Ελλάδας στην π...

Ξεκίνησε στη Γαλλία η ναυπήγηση και της 2ης ελληνικής φρεγάτας Belh@rra (φωτογραφίες)Ναυτιλία

  Η πρώτη φρεγάτα είναι ήδη σε παραγωγή - Πραγματοποιήθηκε η τελετή κοπής του πρώτου ελάσματος για τη 2η φρεγάτα  Belh@r ra του Πολεμικού Ναυτικού  στο ναυπηγείο της Naval - Δείτε ...

Ευ.Μαρινάκης - Αγγ.Φράγκου: Η ελληνική ναυτιλία σέβεται τις κυρώσεις, παρέχει ασφάλειαΝαυτιλία

Οι συνέπειες στην παγκόσμια οικονομία μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, βρέθηκαν στο επίκεντρο της 26ης συνάντησης στρογγυλής τραπέζης του Economist, στο Λαγονήσι.   Η πρόεδρος...

Πλακιωτάκης: Έκκληση στους επιβάτες των πλοίων να φορούν τις μάσκες στους εσωτερικούς χώρουςΝαυτιλία

Κάλεσμα προς όλους τους επιβάτες που ταξιδεύουν με πλοία, ενόψει των καλοκαιρινών τους διακοπών, να τηρούν τους κανόνες ασφαλείας και να φορούν μάσκες στους εσωτερικούς χώρους του ...

Oι επιπτώσεις από τον πόλεμο και οι προοπτικές της ναυτιλίας - Η ανάλυση του προέδρου της Eλληνικής Eπιτροπής Nαυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Greek Shipping Cooperation Committee), Xαράλαμπου ΦαφαλιούΝαυτιλία

Πώς επηρεάζονται οι ναυλαγορές ανά τομέα, και το «στοίχημα» της απανθρακοποίησης Σε γεωπολιτική και οικονομική ανάλυση για τις επιπτώσεις από τον πόλεμο στην Oυκρανία και την πανδη...