Τα Ποσειδώνια, η έδρα της παγκόσμιας ναυτιλίας, άνοιξαν ξανά τις πόρτες τους επιφυλάσσοντας εντυπωσιακή υποδοχή στην παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα, η οποία ελπίζει να μην κλείσουν ποτέ ξανά.
Θα μπορούσαν τα Ποσειδώνια 2024 να είναι ακόμη μεγαλύτερα και πιο επιδραστικά από την εμπειρία που βίωσε η παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα την περασμένη εβδομάδα στο Athens Metropolitan Expo;
Αν δεν προκύψει ξανά κάποιο κατακλυσμικό παγκόσμιο γεγονός, ανάλογο με την πανδημία Covid-19, η απάντηση θα πρέπει να είναι ένα ηχηρό «Και βέβαια ναι!»
Και γιατί όχι; Με 1.964 εκθέτες από 88 χώρες και περίπου 29.000 επισκέπτες από 103 χώρες και επικράτειες, που κατέκλυσαν τον εκθεσιακό χώρο και τις συνεδριακές αίθουσες, η φετινή διοργάνωση ανέβασε σε άλλα επίπεδα τον πήχη σε ό,τι αφορά το διεθνές κύρος, το μέγεθος και την ποιότητα της έκθεσης, αποδεικνύοντας ότι υπάρχουν δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης. Ο αριθμός των συνολικών συμμετεχόντων, συμπεριλαμβανομένων εκθετών, επισκεπτών και εκπροσώπων του Τύπου, ξεπέρασε τα 40.000 άτομα.
Διατηρώντας αυτές τις βάσεις ακέραιες και ακόμη πιο ισχυρές σε σύγκριση με την διοργάνωση του 2018, και συνυπολογίζοντας την απουσία πολλών Ασιατών –κυρίως Κινέζων– εκθετών, που δεν μπορούσαν να παρευρεθούν στη φετινή έκθεση λόγω των ταξιδιωτικών περιορισμών, η προοπτική μιας ακόμη μεγαλύτερης διοργάνωσης το 2024 είναι απολύτως ρεαλιστική.
«Οι προκλήσεις για εμάς φέτος ήταν η επανεκκίνηση της διοργάνωσης και η επανάκτηση της δυναμικής που χάθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Νομίζω ότι κάναμε αρκετά καλή δουλειά, όχι μόνο στο να πετύχουμε και τους δύο βασικούς μας στόχους, αλλά και να θέσουμε τον πήχη ακόμα πιο ψηλά για το μέλλον», δήλωσε ο Θεόδωρος Βώκος, Διευθύνων Σύμβουλος των Εκθέσεων Ποσειδώνια Α.Ε.
«Οι εντυπώσεις και τα σχόλια που λάβαμε από εκθέτες, επισκέπτες, κυβερνητικούς αξιωματούχους και φορείς της ναυτιλίας ήταν εξαιρετικά θετικά. Το κενό των τεσσάρων ετών που μεσολάβησε από την προηγούμενη διοργάνωση έφερε ακόμη περισσότερη ενέργεια και μια ανανεωμένη αισιοδοξία σε όλα τα επίπεδα, και όλα δείχνουν ότι ο κλάδος θα συνεχίσει να στηρίζει τα Ποσειδώνια τα επόμενα χρόνια», πρόσθεσε.
Τα σχόλια των εκθετών κυμαίνονταν από θαυμασμό έως ευγνωμοσύνη. Σύμφωνα με τα λόγια της Richa Dutt Nandan, Διευθύντριας Μάρκετινγκ της Varuna Marine Services, τα Ποσειδώνια 2022 αποτέλεσαν «κύκλο επαφών και συνομιλιών μεταξύ πλοιοκτητών και παρόχων υπηρεσιών, νηογνωμόνων και κρατών σημαίας, ενώσεων και οργανισμών. Ένα χωνευτήρι για παραδόσεις, ιδέες και καινοτομίες που μοιράζονται χιλιάδες εταιρείες και επαγγελματίες παγκοσμίως».
Άλλοι ακούστηκαν ακόμα και... ποιητικοί, με τον τρόπο που μοιράστηκαν τους επαίνους τους για την εκδήλωση: «Τα Ποσειδώνια 2022 ήρθαν ως μια πολύ αναγκαία βροχόπτωση για να ξεδιψάσουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία και τους ανθρώπους της από την τετραετή ξηρασία που προκάλεσε η πανδημία», είπε χαρακτηριστικά ο ναυτιλιακός συντάκτης Μηνάς Τσαμόπουλος. Σύμφωνα με τα λόγια του Sam Chambers, εκδότη του Splash, τα φετινά Ποσειδώνια ήταν «το πάρτι-αποκάλυψη της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας. Τα φώτα, ο θόρυβος και ο κόσμος ξεχείλιζαν από τα Ποσειδώνια όπου κι αν πήγαινες».
Και κάποιοι έμειναν έκπληκτοι από τα ρεκόρ που πέτυχε η διοργάνωση: «Ήταν υπέροχο που είδα τα Ποσειδώνια να επιστρέφουν, μεγαλύτερα και καλύτερα από ποτέ. Με ρεκόρ επισκεπτών και εκθετών. Η διοργάνωση μας έδωσε μια εξαιρετική ευκαιρία να δούμε τους πελάτες μας πρόσωπο με πρόσωπο μετά από τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα. Η Gulf Oil Marine θα συνεχίσει να στηρίζει την ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα και ανυπομονούμε για τα επόμενα Ποσειδώνια», είπε ο David Price, Διευθύνων Σύμβουλος της Gulf Oil Marine.
Ο κ. Βώκος κατέληξε: «Τα Ποσειδώνια είναι πρεσβευτής του κλάδου, ένα σύμβολο κύρους που αναδεικνύει την θαλασσινή κληρονομιά της χώρας, και υπηρετώντας αυτόν τον ρόλο θα παραμείνουμε πάντα πιστοί στη δέσμευση και την αποστολή μας: να βοηθάμε όλα τα μέλη της ναυτιλιακής κοινότητας να χαράζουν την πορεία τους, να δικτυώνονται και να συνεργάζονται αποτελεσματικά, για πολλά χρόνια ακόμα».
Διαβάστε επίσης
Το α’ εξάμηνο του 2022 απέκτησαν 145 πλοία έναντι 3,06 δισ. δολ, εκ των οποίων 78 είναι φορτηγά, 61 δεξαμενόπλοια, τρία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, δύο υγραεριοφόρα και ένα άλλη...
Στη ρότα του πράσινου και βιώσιμου θαλάσσιου τουρισμού Με ανακοίνωσή της η Alva Yachts Ελλάς ενημερώνει πως είναι ο αποκλειστικός αντιπρόσωπος πωλήσεων για την Ελλάδα και την Κύπρο...
Πώς επηρεάζονται οι ναυλαγορές ανά τομέα, και το «στοίχημα» της απανθρακοποίησης Σε γεωπολιτική και οικονομική ανάλυση για τις επιπτώσεις από τον πόλεμο στην Oυκρανία και την πανδη...
Μέχρι τα τέλη του φετινού καλοκαιριού αναμένεται να έχουν δρομολογηθεί στον Αργοσαρωνικό και τα άλλα δύο Aero Highspeed. Ηλίας Μπέλλος/kathimerini.gr Η Attica Group παρέλαβε το...
Με αφορμή το ναυάγιο στη Δήλο μίλησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής O υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης σχετικά με τη διάσωση 108 αλλοδ...
Προσβλέπει στη συνεργασία όλων των φορέων για την αντιμετώπιση των προκλήσεων της ναυτιλίας «Είμαστε εδώ για να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις, όποια μορφή κι αν έχουν. Και να μη...
Ποιο το κόστος του λιμενικού έργου Ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Φάνης Σπανός, ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Φθιώτιδας Θανάσης Καρακάντζας , ο Αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος Ηλί...
«Είναι οξύμωρο η χώρα με την ισχυρότερη ναυτιλία παγκοσμίως να στερείται των υποδομών για την υποστήριξη του στόλου της» Αυτά ήταν μερικά από τα λόγια με τα οποία ολοκλήρωσε ο Χρή...
Ο Ιωάννης Πλακιωτάκης, Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής , με διαδικτυακή του παρέμβαση στο Regional Growth Conference 2022 , αναφέρθηκε στις τρέχουσες εξελίξεις της ελ...
Ρεκόρ όλων των εποχών για την προσέλευση στη φετινή έκθεση, με 27.000 επισκέπτες Η Ευρωπαϊκή Ένω...