ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ρεβυθούσα: Ανά δύο ημέρες θα «δένει» ένα πλοίο

Ρεκόρ φορτίων LNG τον Ιούνιο – Το 30% κατευθύνεται προς Βουλγαρία

Μια εντελώς νέα κατάσταση για τον τερματικό σταθμό LNG της Ρεβυθούσας και κατ’ επέκταση του ρόλου της χώρας ως διαμετακομιστή αερίου έχει διαμορφώσει από τον Απρίλιο η διακοπή των ροών ρωσικού αερίου προς τη Βουλγαρία. Οι άνθρωποι του ΔΕΣΦΑ έχουν μείνει έκπληκτοι από τη δυναμική που αναπτύσσει η κινητικότητα φορτίων στις λιμενικές εγκαταστάσεις της Ρεβυθούσας το τελευταίο δίμηνο.

Πριν από ένα χρόνο δεν θα μπορούσαν να τη διανοηθούν, όπως τονίζουν στην «Κ», κάνοντας λόγο για ιστορικό ρεκόρ τον Ιούνιο, όπου θα καταφτάνουν πλοία κάθε δεύτερη ημέρα, από δύο φορτία περίπου την εβδομάδα τον Μάιο και τον Απρίλιο. Η αυξημένη κίνηση στη Ρεβυθούσα πρόκειται να συνεχιστεί και τους επόμενους μήνες, καθώς αναμένεται να αυξηθεί η εγχώρια ζήτηση σε ηλεκτρισμό, ενώ παράλληλα συνεχίζονται οι εξαγωγές προς Βουλγαρία, όπου κατευθύνεται περίπου το 30% του LNG που φτάνει στη Ρεβυθούσα. Μικρότερες ποσότητες καταλήγουν στην αγορά της Ρουμανίας.

Σύμφωνα με το τελικό πρόγραμμα εκφορτώσεων του ΔΕΣΦΑ, στη Ρεβυθούσα θα «δέσουν» τον Ιούνιο 14 πλοία από τα αρχικώς 7 προγραμματισμένα. Συγκεκριμένα, η Μytilineos προγραμματίζει τέσσερα φορτία συνολικής δυναμικότητας 306.078 κυβικών μέτρων. Η Elpedison θα εκφορτώσει τρία καράβια συνολικής δυναμικότητας 87.887 κυβικών μέτρων, η More του ομίλου Motor Oil ένα καράβι δυναμικότητας 73.855 κυβικών μέτρων, η τσεχική MET Energy δύο καράβια συνολικής δυναμικότητας 72.377 κυβικών μέτρων, η ΔΕΗ ένα καράβι δυναμικότητας 29.543 κυβικών μέτρων και η ΔΕΠΑ τρία φορτία συνολικής δυναμικότητας 124.297 κυβικών μέτρων.

Μέχρι τον Ιούλιο, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει θέσει το ΥΠΕΝ, ο ΔΕΣΦΑ αναμένεται να προσθέσει στη Ρεβυθούσα μια ακόμη πλωτή δεξαμενή αποθήκευσης που θα αυξήσει τη χωρητικότητά της κατά 150.000 κυβικά μέτρα LNG. Η προσθήκη κρίθηκε αναγκαία για την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας σε περίπτωση πλήρους διακοπής του ρωσικού φυσικού αερίου, και ο ΔΕΣΦΑ προχώρησε στην ανάθεση του έργου μέσω διαγωνισμού με διαδικασίες κατ’ επείγοντος.

Σττις 10 του μηνός το Δ.Σ. της εταιρείας προχώρησε στη μίσθωση για διάστημα 12 μηνών στην εταιρεία Gaslog του εφοπλιστή Λιβανού, που συμμετέχει με ποσοστό 20% και στο FSRU Αλεξανδρούπολης. Κύκλοι του ΔΕΣΦΑ εκτιμούν ότι το έργο θα προχωρήσει κανονικά βάσει χρονοδιαγράμματος, χωρίς να κρύβουν τις ανησυχίες τους για καθυστερήσεις στην περίπτωση που υπάρξουν δικαστικές προσφυγές από συμμετέχοντες στον διαγωνισμό.

Αλεξανδρούπολη

Μέσα στον επόμενο μήνα ο ΔΕΣΦΑ αναμένεται να ξεκινήσει το market test για τον αγωγό φυσικού αερίου που θα συνδέει την Ελλάδα με τη Βόρεια Μακεδονία και θα δώσει τη δυνατότητα τροφοδοσίας της γειτονικής χώρας με LNG που θα φτάνει στο FSRU Αλεξανδρούπολης από διάφορες πηγές. Το «πράσινο φως» για την έναρξη του market test έδωσε η ΡΑΕ, η οποία έβγαλε σε σύντομη δημόσια διαβούλευση τα σχετικά κριτήρια από χθες και μέχρι τις 31 Μαΐου.

Το έργο, το κόστος του οποίου εκτιμάται στα 10 εκατ. ευρώ, θα αναβαθμίσει περαιτέρω τον ρόλο της Ελλάδας ως κόμβου φυσικού αερίου. Ο αγωγός προβλέπεται να έχει συνολικό μήκος 123 χλμ. και θα εκτείνεται από τη Νέα Μεσημβρία προς το Νεγκότινο μέσω Ευζώνων/Γευγελής. Η αρχική ικανότητα μεταφοράς του θα είναι 1,5 δισ. κυβικά μέτρα ετησίως, με δυνατότητα επέκτασης στα 3 δισ. κυβικά μέτρα ετησίως, ενώ έχουν πραγματοποιηθεί μελέτες, προκειμένου ο αγωγός να διαθέτει τις κατάλληλες προδιαγραφές και για τη μεταφορά πράσινου υδρογόνου.

Διαβάστε επίσης

Υπουργείο Ναυτιλίας: "Έντονη σύσταση" προς τα ελληνικά πλοία να αποφεύγουν τα ύδατα αρμοδιότητας ΙράνΝαυτιλία

«Έντονη σύσταση» προς τις ελληνικές πλοιοκτήτριες εταιρείες, να αποφεύγουν τα πλοία τους τα ύδατα αρμοδιότητας Ιράν, κατά τον διάπλου τους στον Περσικό κόλπο, στα στενά του Ορμούζ,...

Πλακιωτάκης: Καλά στην υγεία τους οι ναυτικοί - Με πειρατεία ισοδυναμεί η επίθεση κατά των δυο πλοίωνΝαυτιλία

"H επίθεση κατά των δύο υπό ελληνική σημαία πλοίων, συνιστά κατάφορη παραβίαση των κανόνων τους διεθνούς δικαίου και ισοδυναμεί με πειρατεία", δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιω...

Γ. Πλακιωτάκης : Εμβληματικό έργο ο εκσυγχρονισμός του Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου μετά από 64 χρόνιαΝαυτιλία

Στην αναμόρφωση του Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου ο οποίος παρέμενε χωρίς καμιά επικαιροποίηση από το 1958 αναφέρθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακ...

Γ. Πλακιωτάκης: Να ενώσουμε τις δυνάμεις μας για να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις της ΝαυτιλίαςΝαυτιλία

Παρέμβαση του υπ. Ναυτιλίας στο Νταβός Τις στρατηγικές παρεμβάσεις που είναι απαραίτητες στη ναυτιλιακή βιομηχανία, προκειμένου να μπορέσει ο κλάδος να ανταποκριθεί στις μεγάλες κα...

Ναυπηγεία Σκαραμαγκά: Απορρίφθηκε η αίτηση του δήμου Χαϊδαρίου - Και επίσημα στον εφοπλιστή Προκοπίου τα ναυπηγείαΝαυτιλία

  Το ΣτΕ, δήλωσε αναρμόδιο και απέρριψε την αίτηση του Δήμου Χαϊδαρίου κατά της μεταβίβασης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στην εταιρεία «MILINA ENTERPRISES COMPANY LIMITED» έναντι του ...