ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Παραμένουν παγιδευμένοι ναυτικοί σε Ουκρανικά λιμάνια

Τα τρία τέταρτα των ναυτικών που έχουν παγιδευτεί σε ουκρανικά λιμάνια έχουν πλέον απομακρυνθεί από τα αποκλεισμένα πλοία τους, σύμφωνα με νέα στοιχεία που συγκέντρωσε το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, τα οποία συγκεντρώθηκαν σε συνεργασία με τον ΙΜΟ.

Στα τέλη Απριλίου, ο ΙΜΟ ενέκρινε ψήφισμα σχετικά με δράσεις για τη διευκόλυνση της επείγουσας εκκένωσης των ναυτικών, ενώ ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρες ζήτησε μια οδό διαφυγής από την «Αποκάλυψη» της Μαριούπολης.

Το ICS προτείνει διατήρηση των ανθρωπιστικών διαδρόμων, μέχρι να εκκενωθούν με ασφάλεια όλοι οι εναπομείναντες ναυτικοί. Οι σχεδόν 500 ναυτικοί που μένουν αποκλεισμένοι αντιπροσωπεύουν πληρώματα που παρέμειναν στο πλοίο για να επιτρέψουν στους συναδέλφους τους να εκκενωθούν.

Ήδη, 1.500 ναυτικοί έχουν απομακρυνθεί με ασφάλεια από τα αποκλεισμένα σκάφη μέσω ανθρωπιστικών διαδρόμων στην ξηρά και στη θάλασσα. Οι διάδρομοι αυτοί απαρτίζονταν από αεροπορικές πτήσεις εκκένωσης και λεωφορεία και διοργανώθηκαν από τα κράτη ναυτικής εργασίας των πληγέντων. Μερικοί από αυτούς τους 1.500 περιμένουν να μεταφερθούν από παράκτιες τοποθεσίες στην Ουκρανία, και πολλοί έχουν επαναπατριστεί πλήρως στην πατρίδα τους.

Η Διεθνής Οργάνωση Εργασίας (ΔΟΕ), ο ΙΜΟ, η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες και ανθρωπιστικές οργανώσεις έχουν συντονίσει τις παραδόσεις τροφίμων, νερού και φαρμάκων στα υπόλοιπα πληρώματα. Ενώ ορισμένες προμήθειες έχουν φθάσει στους αποδέκτες, η παροχή βοήθειας εξακολουθεί να είναι εξαιρετικά δύσκολη, ιδίως σε περιοχές υψηλού κινδύνου.

Τα σκάφη έχουν κολλήσει στα λιμάνια των: Μυκολάιβ (25), Χορνομόρσκ (23), Κέρσον (16), Οδησσό (10), Μπερντιάνσκ (8), Πιβντεννί (6), Μαριούπολη (5), Νίκα Τερά (2), Οτσακίεφ (2), Ιζμάιλ (1) και Γιούζνι αγκυροβόλιο (1).

Οι ναυτικοί, τόσο οι εκκενωμένοι όσο και εκείνοι που παραμένουν στο πλοίο, προέρχονται από 27 διαφορετικές χώρες, με τον μεγαλύτερο αριθμό από τις Φιλιππίνες και την Ινδία. Άλλες επηρεαζόμενες ναυτικές εθνικότητες περιλαμβάνουν την Ουκρανία, τη Ρωσία, την Κίνα, τη Δανία, την Ελλάδα και την Τουρκία.

Τα στοιχεία του ICS δείχνουν ότι τα περισσότερα από τα 109 πλοία που έχουν αποκλειστεί είναι είτε πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου (42) είτε γενικά φορτηγά πλοία (38).

Πηγη: ICS

 

Διαβάστε επίσης

Ο καπετάνιος διασώθηκε 66 ώρες μετά την πτώση του Bulker στη Θάλασσα της ΙάβαςΝαυτιλία

Οι αρχές της Τουρκίας και της Ινδονησίας αναφέρουν την αξιοσημείωτη διάσωση ενός καπετάνιου 66 ώρες αφότου πέρασε στη θάλασσα από ένα μεγάλο πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου στη Θάλασ...

Αλεξανδρούπολη: Πώς θα λειτουργεί ο «Ορφέας» ως πλωτός τερματικός σταθμόςΝαυτιλία

Τον Νοέμβριο του 2023 στα ανοιχτά του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης θα «πιάσει» ένα καράβι που όμοιό του δεν έχει αγκυροβολήσει έως τώρα σε ελληνικές θάλασσες. Σταύρος Τζίμας/kathim...

Γιγαντώνονται οι Έλληνες εφοπλιστές, αυξάνονται τα ελληνόκτητα πλοία, αλλά μειώνονται οι Έλληνες ναυτικοί και συρρικνώνεται η ελληνική σημαία!Ναυτιλία

Σάββας Αθανασίου/mononews.gr Συγκλονιστικά και ταυτόχρονα εντυπωσιακά είναι τα συμπεράσματα προκύπτουν από την επεξεργασία των βασικών οικονομικών στοιχείων και δεδομένων της ελλην...

Πρωταγωνιστούν στις ναυπηγήσεις οι Έλληνες εφοπλιστές το 2022 δίνοντας $2,8 δισ.Ναυτιλία

Έχουν παραγγείλει 32 πλοία έναντι 49 το αντίστοιχο α΄ τρίμηνο του 2021 – Οι 22 από τις συνολικά 32 παραγγελίες έχουν τοποθετηθεί σε ναυπηγεία της Νοτίου Κορέας. Οι Έλληνες πλοιοκτή...

Reuters: Απελευθερώνεται το ρωσικό τάνκερ που δεσμεύτηκε ανοιχτά της ΕύβοιαςΝαυτιλία

Το ρωσικό τάνκερ που κατασχέθηκε από τις ελληνικές αρχές ανοιχτά της Εύβοιας νωρίτερα αυτή την εβδομάδα θα απελευθερωθεί, δήλωσε κυβερνητική πηγή στο Reuters την Πέμπτη. «Η ακτοφυλ...