ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ζωντανός βρέθηκε στην πρύμνη ένας από τους 12 αγνοούμενους του Euroferry Olympia

Ζωντανός βρέθηκε στην πρύμνη ένας από τους αγνοούμενους του Euroferry Olympia – Τι είχε δείξει ο τελευταίος έλεγχος στο πλοίο

Ευχάριστα νέα προέκυψαν από το Euroferry Olympia, που καίγεται από τα ξημερώματα της Παρασκευής κοντά στην Κέρκυρα, καθώς σύμφωνα με πληροφορία που μετέδωσε ο ΣΚΑΪ βρέθηκε ζωντανός στην πρύμνη του πλοίου ένας από τους 12 αγνοούμενους.

Το έργο των ειδικών διασωστών παραμένει δύσκολο για τους υπόλοιπους αγνοούμενους, καθώς στο φλεγόμενο πλοίο επικρατούν εξαιρετικά υψηλές θερμοκρασίες άνω των 500 βαθμών Κελσίου.

Το Euroferry Olympia έχει πάρει κλίση, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, γεγονός που δυσχεραίνει ακόμη περισσότερο τη ρυμούλκησή του σε ασφαλές αγκυροβόλιο. Παρόλο που υπάρχει ανησυχία για τον κίνδυνο βύθισης του πλοίου, η κλίση του θεωρείται ως ελεγχόμενη.

Εκτός από τα ρυμουλκά επιχειρούν ακόμη 3 περιπολικά σκάφη του Λιμενικού και της Ακτοφυλακής και 1 πλωτό πυροσβεστικό.

Στην έρευνα για τους αγνοούμενους, εκτός από την 5η ΕΜΑΚ, συμμετέχει ειδική ναυαγοσωστική ομάδα, αποτελούμενη από 14 άτομα. Πρόκειται για πεπειραμένους ναυαγοσώστες των εταιρειών MEGATUGS και SMIT Salvage, οι οποίες έσπευσαν στην περιοχή προκειμένου να διεξάγουν την επιχείρηση ανεύρεσης με τον καλύτερο και ασφαλέστερο τρόπο.

Η επιχείρηση πλήρους κατάσβεσης προβλέπεται ότι θα διαρκέσει ημέρες, ενώ, προτού το πλοίο προσεγγίσει στο λιμάνι της Κασσιόπης -και αφού η θερμοκρασία των πυρακτωμένων μετάλλων θα έχει ελαττωθεί, θα επιχειρηθεί απάντληση των πετρελαιοειδών ώστε να αποφευχθεί τυχόν διαρροή και μόλυνση του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Τη στιγμή που εκδηλώθηκε η πυρκαγιά, εκτιμάται ότι στις δεξαμενές του Euroferry Olympia υπήρχαν περίπου 700 τόνοι καυσίμου. Εξυπακούεται πως αν η φωτιά δεν κατασβεστεί, η απάντληση των καυσίμων με τα ειδικά γι’ αυτό το σκοπό μέσα, είναι αδύνατη. Πάντως, τα σκάφη που κινούνται γύρω από το Euroferry Olympia είναι εφοδιασμένα με αντιρρυπαντικό εξοπλισμό.

Τι είχε δείξει ο τελευταίος έλεγχος στο πλοίο

Έπειτα από τις καταγγελίες για άθλιες συνθήκες στο πλοίο και για άτομα που κοιμόντουσαν στα οχήματα, ειδικός ερευνητής που μίλησε στον ΣΚΑΪ εξηγεί πως σε κάθε φορτηγό υπάρχουν δύο οδηγοί και το εισιτήριο είναι για έναν: άρα ο δεύτερος κατά κανόνα μένει μέσα στο όχημα.

Την ίδια ώρα, ζωτικής σημασίας στοιχείο είναι ότι όταν ένα πλοίο φτάνει σε λιμάνι, το σύστημα πυρανίχνευσης κλείνει και μετά ή ξεχνούν να το ανοίξουν ή δεν το ανοίγουν γιατί υπάρχουν οδηγοί στα γκαράζ που μπορεί να καπνίζουν κατά την διάρκεια του ταξιδιού.

Σε κάθε περίπτωση «αχτίδα αισιοδοξίας» δίνει η εκτίμηση του ειδικού πως μπορούν να βρεθούν ζωντανοί οι αγνοούμενοι αν βρίσκονται στα υπόγεια γκαράζ, υπάρχει αερισμός και καλή μόνωση για να μην περνάει ο καπνός από τη φωτιά.

Σημαντικό στοιχείο για την διερεύνηση της υπόθεσης αποτελούν τα ευρήματα που προκύπτουν από τον τελευταίο έλεγχο που έγινε στο πλοίο στις 16 Φεβρουαρίου καθώς όπως φαίνεται τα εγχειρίδια του για την πυρασφάλεια ήταν ελλιπή.

Παράλληλα, υπήρχαν ελλείψεις στην καθαριότητα και στις συνθήκες υγιεινής, στις εγκαταστάσεις αναψυχής, τροφοδοσίας και τραπεζαρίας

Τέλος, στους χώρους εργασίας δεν λειτουργούσε ο εξαερισμός, σύμφωνα με τα πρωτόκολλα.

Σημειώνεται πως η εταιρεία του πλοίου Grimaldi Lines ανέφερε πως σύμφωνα με τα όσα γνωρίζουν η φωτιά ξεκίνησε από φορτηγό που βρισκόταν στο τρίτο κατάστημα και επισημαίνουν πως το πλοίο είχε δυνατότητα να φιλοξενήσει υπερδιπλάσιο κόσμο σε σχέση με τους επιβάτες που μετέφερε.

Παράλληλα, υποστηρίζουν πως δεν υπήρχε κανείς στο γκαράζ καθώς αποτελεί πολιτική της εταιρείας να γίνονται αυστηροί έλεγχοι.

Πηγή: newsbeast.gr

Διαβάστε επίσης

Πόλεμος - Ουκρανία: Σε εγρήγορση για τα ελληνικά πλοία στη Μ. ΘάλασσαΝαυτιλία

  Η «Ν» παρουσιάζει τα καράβια ελληνικών συμφερόντων που επηρεάζονται από την ουκρανική κρίση. Από την έντυπη έκδοση Των Αντώνη Τσιμπλάκη και Γιώργου Γεωργίου Καθώς είναι σε εξέλιξ...

Δεν έχει αναφερθεί πρόβλημα από τους πλοιάρχους των ελληνικών εμπορικών πλοίων που είναι στα χωρικά ύδατα Ουκρανίας - ΡωσίαςΝαυτιλία

Δεν έχει αναφερθεί μέχρι στιγμής κάποιο πρόβλημα στο Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης του υπουργείου Ναυτιλίας από τους πλοιάρχους όλων των ελληνικών εμπορικών πλοίων...

Λιμενικό για το επεισόδιο με το τουρκικό αλιευτικό: Επιχείρησαν να μας εμβολίσουν, πετούσαν πέτρεςΝαυτιλία

Να εμβολίσει το σκάφος του Λιμενικού πετώντας ακόμη και πέτρες εναντίον του, κινείτο το τουρκικό αλιευτικό που προκάλεσε επεισόδιο εντός ελληνικών υδάτων σε θαλάσσια περιοχή βορειο...

Σοβαρό επεισόδιο με σκάφος του Λιμενικού και τουρκικό αλιευτικό στις ΟινούσσεςΝαυτιλία

Επεισόδιο με τουρκικό αλιευτικό και σκάφος του Λιμενικού σημειώθηκε το απόγευμα της Τρίτης σε θαλάσσια περιοχή βορειοδυτικά των Οινουσσών. Σύμφωνα με πληροφορίες, στο σκάφος επέβαι...

Φωτιά σε πλοίο με Porsche στον Ατλαντικό – Ελληνικό τάνκερ διέσωσε τους ναυτικούςΝαυτιλία

  Σε θρίλερ εξελίχθηκε η φωτιά που ξέσπασε χθες το μεσημέρι σε πλοίο που μεταφέρει χιλιάδες Porsche και άλλα αυτοκίνητα του Volkswagen Group, αφού το πλήρωμά του αναγκάστηκε να το ...

Συνάντηση της Προέδρου της Δημοκρατίας με την νέα πρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων ΕφοπλιστώνΝαυτιλία

  Για θέματα της αρμοδιότητάς της ενημέρωσε την  Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου,  η  νέα πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) Μελίνα Τραυλού , στη συνάντη...

 Ο Απόστολος Παπαποστόλου ο νέος πρόεδρος στη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων Ναυτιλία

Με απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Ιωάννη Πλακιωτάκη νέος πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων (Ρ.Α.Λ.) ορίστηκε ο πολιτικός επιστήμονας κ. Απόστολος Π...