ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Handelsblatt: Οι Έλληνες πλοιοκτήτες επωφελούνται από την αύξηση των τιμών φυσικού αερίου

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες επωφελούνται από τις υψηλότερες τιμές του φυσικού αερίου και από την προσπάθεια της Ευρώπης να περιορίσει την εξάρτησή της από τη Ρωσία, καθώς επένδυσαν εγκαίρως σε δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν υγροποιημένο φυσικό αέριο LNG, επισημαίνει η οικονομική εφημερίδα Handelsblatt.

Σύμφωνα με την εφημερίδα, η κρίση του φυσικού αερίου εξαναγκάζει την Ευρώπη να επανεξετάσει την εξάρτησή της από τη Ρωσία, ενώ σε περίπτωση ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, υπάρχει κίνδυνος ελλείψεων στον εφοδιασμό. Το LNG μπορεί να βοηθήσει στην εξασφάλιση του εφοδιασμού της Ευρώπης, τονίζεται στο δημοσίευμα.

«Αυτή είναι μία καλή είδηση για τους Έλληνες εφοπλιστές, καθώς έχουν επενδύσει μεγάλα κεφάλαια τα τελευταία χρόνια στην κατασκευή δεξαμενόπλοιων LNG και σήμερα διαθέτουν τον πιο σύγχρονο στόλο αυτών των εξειδικευμένων πλοίων στον κόσμο», αναφέρει χαρακτηριστικά η εφημερίδα και παραθέτει στοιχεία από τη βάση δεδομένων Vessels Value, σύμφωνα με τα οποία η Ελλάδα διέθετε στο τέλος του 2021 δεξαμενόπλοια LNG αξίας 19,11 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Αυτό τοποθετεί τους Έλληνες πλοιοκτήτες παγκοσμίως στην κορυφή, με δεύτερη την Ιαπωνία με 18,1 δισεκατομμύρια δολάρια και τρίτη την Κίνα με 10,5 δισεκατομμύρια. Οι Γερμανοί πλοιοκτήτες έως τώρα αγνοούσαν σχεδόν πλήρως τη συγκεκριμένη τάση, με τον αντίστοιχο στόλο τους να αξίζει μόλις 440 εκατομμύρια δολάρια.

Ο ελληνικός στόλος LNG αυξήθηκε πέρυσι από 82 σε 105 μονάδες, ενώ κατά μέσο όρο τα πλοία είναι ηλικίας μόλις 5,3 ετών. Επιπλέον, από τα 127 δεξαμενόπλοια LNG που κατασκευάζονται αυτή τη στιγμή, τα 57 ανήκουν σε Έλληνες πλοιοκτήτες.

Όπως αναφέρει η Handelsblatt, ο παγκόσμιος όγκος συναλλαγών LNG έχει διπλασιαστεί την τελευταία δεκαετία και οι Έλληνες πλοιοκτήτες εντόπισαν νωρίς την τάση προς το υγροποιημένο αέριο, επενδύοντας στοχευμένα σε τέτοια δεξαμενόπλοια από τη δεκαετία του '90. Είχαν μάλιστα σημαντική επιρροή στον σχεδιασμό των πλοίων, όπως στην ανάπτυξη ιδιαίτερα ελαφρών δεξαμενών αερίου. Μέχρι τώρα, τα πλοία των Ελλήνων πλοιοκτητών ναυλώνονταν κυρίως στην Ασία, καθώς η Κίνα, η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα και η Ταϊβάν είναι παραδοσιακά οι μεγαλύτεροι αγοραστές LNG. Από τους σημαντικότερους προμηθευτές στην ίδια περιοχή είναι η Αυστραλία. Στο μεταξύ οι ΗΠΑ εξελίσσονται σε μια από τις πιο σημαντικές χώρες-προμηθευτές φυσικού αερίου για τον εφοδιασμό της Ευρώπης. Αναμένεται μάλιστα να ξεπεράσουν και την Αυστραλία και το Κατάρ και να γίνουν οι μεγαλύτεροι εξαγωγείς LNG στον κόσμο.

Από τις αρχές του 2016, συνεχίζει το δημοσίευμα, οι ναύλοι για τα δεξαμενόπλοια LNG έχουν εξαπλασιαστεί. «Οι πλοιοκτήτες επωφελούνται επιπλέον από την τρέχουσα κρίση, καθώς με την αύξηση της τιμής του φυσικού αερίου εκτοξεύονται και οι ναύλοι. Ενώ η ημερήσια τιμή για ένα πλοίο χωρητικότητας 160.000 κυβικών μέτρων ήταν 50.000 δολάρια στο τέλος Σεπτεμβρίου 2021, περισσότερα από 200.000 δολάρια πληρώνονταν ήδη από τον Οκτώβριο και μετά», εξηγεί ο συντάκτης και σημειώνει ότι παρατηρητές τής αγοράς περιμένουν μείωση των τιμών εντός του 2022, η μεταφορά ωστόσο του LNG εκτιμάται ότι θα παραμείνει εξαιρετικά κερδοφόρα συναλλαγή, καθώς οι δυνατότητες μεταφοράς του είναι περιορισμένες. Σύμφωνα μάλιστα με παρατηρητές της ελληνικής ναυτιλιακής αγοράς, η παγκόσμια ζήτηση για χωρητικότητα LNG θα διπλασιαστεί μέχρι το 2040.

Το δημοσίευμα αναφέρεται ακόμη στην κατασκευή τερματικού σταθμού LNG στα ανοιχτά της Αλεξανδρούπολης, από την ελληνοβουλγαρική κοινοπραξία Gastrade, η οποία, με ειδική πλωτή εγκατάσταση, θα μπορεί από το 2023 να παραδίδει LNG στα δεξαμενόπλοια, όπου θα αποθηκεύεται προσωρινά και μετά θα επαναεριοποιείται. «Η Αλεξανδρούπολη μπορεί έτσι να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην ενεργειακή ασφάλεια της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Τεχνικά θα ήταν δυνατόν μέσω της εγκατάστασης να προμηθεύονται φυσικό αέριο ακόμα και η Μολδαβία και η Ουκρανία», αναφέρει η Gastrade στην Handelsblatt.

 

ΑΠΕ ΜΠΕ

Διαβάστε επίσης

H Μελίνα Τραυλού πρώτη γυναίκα πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών  Ναυτιλία

  Η εμπιστοσύνη όλων με γεμίζει περηφάνια, αλλά κυρίως ταπεινότητα, σεβασμό κι ευθύνη ως προς την αποστολή μου, σχολίασε η κ. Τραυλού μετά την εκλογή της   Η πρώτη γυναίκα πρόεδρος...

«Μαέστρος» καπετάνιος -Έδεσε το «Νήσος Σάμος» στο λιμάνι της Χίου με ανέμους 8 μποφόρ (βίντεο!))Ναυτιλία

  Η δεξιοτεχνία των Ελλήνων καπετάνιων είναι γνωστή σε όλο τον κόσμο. Αυτό αποδεικνύεται καθημερινά με τις προσεγγίσεις των πλοίων της Ελληνικής ακτοπλοΐας στα μικρά λιμάνια των νη...

Aποκαθίστανται σταδιακά τα δρομολόγια των πλοίων μετά τη βελτίωση των καιρικών συνθηκώνΝαυτιλία

Aποκαθίστανται σταδιακά τα δρομολόγια των πλοίων, μετά τη βελτίωση των καιρικών συνθηκών και μερική εξασθένηση των ισχυρών ανέμων σε πολλές θαλάσσιες περιοχές. Από το λιμάνι του Πε...

Οι ατσάλινοι γίγαντες των Ωκεανών: Αυτά είναι τα 10 μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων στον κόσμο (βίντεο!)Ναυτιλία

  Διασχίζουν τους ωκεανούς για να μεταφέρουν κάθε φορά χιλιάδες οχήματα στην «πόρτα» μας και εντυπωσιάζουν με τις διαστάσεις και τις σύγχρονες τεχνολογίες τους. Αυτοί είναι οι αφαν...

Λονδίνο: Πρόταση για κέντρο έρευνας περί πράσινης ναυτιλίας στην ΕλλάδαΝαυτιλία

  Οι Έλληνες εφοπλιστές στη Βρετανία Αίτημα για τη δημιουργία Κέντρου Έρευνας για την Πράσινη Ναυτιλία καταθέτουν οι Έλληνες εφοπλιστές του Λονδίνου, καθώς το καθαρό καύσιμο είναι ...

Κανονικά από το μεσημέρι τα δρομολόγια των πλοίων από Πειραιά και ΛαύριοΝαυτιλία

Κανονικά πραγματοποιούνται από το μεσημέρι τα δρομολόγια των πλοίων από τα λιμάνια του Πειραιά και του Λαυρίου, μετά τη βελτίωση των καιρικών συνθηκών σε πολλές θαλάσσιες περιοχές....