ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
image description

Στην κορυφή του κόσμου με το 17% του παγκόσμιου στόλου η ελληνόκτητη ναυτιλία

 

Σε απόσταση αναπνοής η Κίνα στο 15% - Τι αναφέρει η Έκθεση Διεθνούς Ένωσης Ναυτιλιακών Ασφαλίσεων

 

Επικεφαλής της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας παρέμεινε και το 2021 η ελληνόκτητη ναυτιλία με 17% με το μπρα ντε φερ απέναντι στους Κινέζους να συνεχίζεται με αμείωτη ένταση. Τα κινεζικών συμφερόντων πλοία αντιπροσωπεύουν το 15% και ακολουθούν οι Ιάπωνες με 12%

 

Τα στατιστικά προκύπτουν από την έκτασης 68 σελίδων έκθεση “IUMI 2021” της Διεθνούς Ένωσης Ναυτιλιακών Ασφαλίσεων – IUMI. Τα στοιχεία είναι ενημερωμένα μέχρι και τον Αύγουστο του 2021. Οι αναλυτές προβλέπουν ότι τα επόμενα χρόνια η Κίνα θα αμφισβητήσει έντονα τα ελληνικά πρωτεία.

Το αξιοσημείωτο είναι ότι οι ασιατικών συμφερόντων εταιρείες ελέγχουν συνολικά το 42% του παγκόσμιου στόλου έναντι 20% των ευρωπαϊκών. Μετά την Ελλάδα στην Ευρώπη ακολουθεί η Γερμανία με μόλις 4%.

Ο μέσος όρος ηλικίας του παγκοσμίου στόλου αυξήθηκε στα 21,5 έτη ή στα 14,7 για πλοία χωρητικότητας άνω των 2.000 gross tonnage.

Επίσης, κατά 2% αυξήθηκε το 2021 ο παγκόσμιος στόλος με βάση τη χωρητικότητα σε gross tonnage (μικτό φορτίο). Είναι η χαμηλότερη ανάπτυξη των τελευταίων 20 ετών. Από το 2013 έως και το 2020 ο ρυθμός αύξησης ήταν 3%-4% Οι παραδόσεις νεότευκτων πλοίων είναι μειωμένες τ ο 2021 σε σύγκριση με το 2020 ενώ σε σταθερό επίπεδο παρέμειναν οι πωλήσεις πλοίων στα διαλυτήρια για παλιοσίδερα-scrap.

 

Ναυπηγήσεις

Στο βιβλίο των παραγγελιών για ναυπηγήσεις πλοίων στην πρώτη θέση είναι τα LNG Carriers που αποτελούν το 25% του εν ενεργεία στόλου και ακολουθούν τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με 12% , τα LPG με 11% και με 6% τα δεξαμενόπλοια και τα φορτηγά.

Οι παραγγελίες για ναυπηγήσεις αντιπροσωπεύουν μόλις το 4% του παγκοσμίως εν ενεργεία στόλου πλοίων που βρίσκονται στο νερό. Είναι οι λιγότερες παραγγελίες που έχουν δοθεί τα τελευταία χρόνια. Το 2008 αντιπροσώπευαν το 50% του εν ενεργεία στόλου.

Η αξία των υπό παραγγελία πλοίων την 1η Αυγούστου ανερχόταν στα 251,18 δισεκατομμύρια δολάρια και αφορούν 3.914 πλοία συνολικής χωρητικότητας 86 εκατομμυρίων gross tonnage.

Η πλειοψηφία των πλοίων ναυπηγούνται σε κινεζικές και κορεάτικες γιάρδες, ενώ τα κρουαζιερόπλοια κατασκευάζονται κυρίως σε ευρωπαϊκά ναυπηγεία.

Γρήγορη αύξηση των παραγγελιών σημειώνονται για κρουαζιερόπλοια/επιβατηγά, γιωτ , container vessels και Gas Carrires-υγραεριοφόρα.

 

Μηνάς Τσαμόπουλος

 

 

Πηγή: newmoney.gr

Διαβάστε επίσης

image descriptionΝαυτιλία

  του Μηνά Τσαμόπουλου Άνοιξε στην Ελλάδα ο φάκελος της πράσινης ναυτιλίας. Ειδικά με την τοποθέτηση του Έλληνα πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος έστειλε επιστολή στην ΕΕ κ...

image descriptionΝαυτιλία

Σε απάντηση της με αριθμό πρωτοκόλλου 2596/09.11.2021 επιστολής της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς στο πλαίσιο της ενημέρωσης του επενδυτικού κοινού σχετικά με την εν εξελίξει πανδημία το...

image descriptionΝαυτιλία

  Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) θα καθιερώσει την Παγκόσμια Ημέρα για τις Γυναίκες στη Ναυτιλία. Το Συμβούλιο του ΙΜΟ, που συνήλθε από τις 8 έως τις 12 Νοεμβρίου, αποφάσισ...

image descriptionΝαυτιλία

Η απανθρακοποίηση της ναυτιλίας τόσο στην ποντοπόρο όσο και την ακτοπλοΐα αλλά και η συνεργασία του Λιμενικού Σώματος με τις υπηρεσίες των Τελωνειακών Αρχών της Γαλλίας σε θέματα δ...

image descriptionΝαυτιλία

    Η  σύσταση ειδικής ομάδας για την ενεργό εμπλοκή του ναυτεργατικού δυναμικού  αποφασίστηκε κατά την διάρκεια των εργασιών της  COP26  από το  Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (I...

image descriptionΝαυτιλία

Ανακοίνωση της ΠΕΜΕΝ που ζητά άμεση παρέμβαση της κυβέρνησης για τον επαναπατρισμό εγκλωβισμένων ναυτεργατών που παραμένουν “όμηροι” επί μήνες στη Σιγκαπούρη! ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΜΗΧΑ...

image descriptionΝαυτιλία

  Τη διαμεσολάβηση του υπουργείου Ναυτιλίας στη συνεχιζόμενη απεργιακη? κινητοποι?ηση του ενός εκ των δύο Σωματείων Εργαζομένων στον  Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιώ ς και στον ...