ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
image description

Συνάντηση Γ. Πλακιωτάκη με τη νέα ηγεσία της ΠΝΟ

Πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 22 Σεπτεμβρίου η πρώτη συνάντηση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννη Πλακιωτάκη με τη νέα ηγεσία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδία (ΠΝΟ).

Ο κ. Πλακιωτάκης κατά την διάρκεια της συνάντησης άκουσε με προσοχή τις προτάσεις της ΠΝΟ, ξεκαθαρίζοντας ότι πρόθεσή του είναι ο διαρκής διάλογος με τους ναυτεργάτες και τονίζοντας ότι οι πόρτες του ΥΝΑΝΠ είναι πάντα ανοιχτές τόσο στην ΠΝΟ, όσο και σε κάθε ναυτεργατικό σωματείο ξεχωριστά.

Από την πλευρά της, η νέα ηγεσία της ΠΝΟ έθεσε σειρά ζητημάτων που αφορούν στη ναυτική εργασία, στη ναυτική εκπαίδευση, στην ταχύτερη απονομή των συντάξεων και άλλα θέματα ναυτεργατικού ενδιαφέροντος.

«Σταθερή προτεραιότητα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής», είπε ο κ. Πλακιωτάκης, «αποτελεί η αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης, τόσο της δημόσιας όσο και της ιδιωτικής, στα ανώτερα αλλά και στα κατώτερα πληρώματα.

Επίσης, ο ψηφιακός μετασχηματισμός του Υπουργείου, ο οποίος θα περιλαμβάνει όλο το φάσμα των υπηρεσιών, πολλές από τις οποίες αναμένεται να διευκολύνουν ιδιαιτέρως την καθημερινότητα των ναυτικών». Ο κ. Πλακιωτάκης ενημέρωσε τους εκπροσώπους της ΠΝΟ για τις ενέργειες που έγιναν και οδήγησαν στην επιτάχυνση των διαδικασιών έκδοσης των συντάξεων των ναυτικών, ενώ επισήμανε ότι ελέγχεται σταθερά η τήρηση της νομοθεσίας για τη ναυτική εργασία.

Στη συνάντηση συμμετείχαν ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Κώστας Κατσαφάδος, ο Διευθυντής Κλάδου Β', Υποναύαρχος Λ.Σ. Αλέξανδρος Τσελίκης, ο Διευθυντής Ναυτικής Εργασίας, Αντιπλοίαρχος Λ.Σ. Αντώνης Δουμάνης, ενώ την ΠΝΟ εκπροσώπησαν ο Γενικός Γραμματέας κ. Μανώλης Τσικαλάκης, ο πρόεδρος του ΝΑΤ Κωνσταντίνος Τσαγκαρόπουλος, η Γενική Διευθύντρια του ΝΑΤ, Γεωργιά Μανιάτη, ο Γενικός Γραμματέας της ΠΕΠΕΝ, Νίκος Θεοδόσης, ο πρόεδρος της ΠΣΟΑΕΝ Ευάγγελος Δανομάρας, ο πρόεδρος της ΠΕΦΕΝ, Χρήστος Κώστος, ο πρόεδρος της ΠΕΑΘΕΝ, Λευτέρης Σαριδάκης, ο πρόεδρος της ΠΕΠΤΕΝ Αριστείδης Καρκούλιας, ο πρόεδρος της ΠΕΠΠΚΕΝ, Βασίλης Παναγιωτόπουλος, και ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ-MS, Γιάννης Νησωτάκης.


Ανακοίνωση της ΠΝΟ μετά τη συνάντηση με τον υπ.Ναυτιλίας

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι Ναυτικοί όλων των ειδικοτήτων,

Πραγματοποιήθηκε σήμερα, η πρώτη συνάντηση του νέου Γενικού Γραμματέα της Ομοσπονδίας μας και των Προέδρων - Μελών της Διοίκησης της ΠΝΟ - των Πρωτοβάθμιων Σωματείων της δύναμής της: Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Ε.Ν., Πανελλήνιος Σύνδεσμος Οικονομικών Αξιωματικών Ε.Ν., Πανελλήνια Ένωση Αρχιθαλαμηπόλων-Θαλαμηπόλων Ε.Ν., Πανελλήνια Ένωση Πρακτικών Πλοιάρχων και Κυβερνητών Ε.Ν., Πανελλήνια Ένωση Φροντιστών, Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Τροφοδοσίας Ε.Ν., Πανελλήνια Ένωση Ναυτών M/S-Π/Κ-Ο/Γ Μικρών Αποστάσεων Ε.Ν., με τον Υπουργό Ναυτιλίας και διάφορους υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου.

Και είναι γεγονός ότι, επειδή κάποιοι κύκλοι προσπάθησαν να εκμεταλλευτούν τις εσωτερικές διεργασίες στην Ομοσπονδία μας, η συνάντηση αυτή πραγματοποιήθηκε, μετά από πάροδο πολλών μηνών, αφού με ευθύνη και εξαιτίας της στάσης του τέως Γενικού Γραμματέα της ΠΝΟ δεν υπήρξε για μεγάλο χρονικό διάστημα ουσιαστική επικοινωνία των δύο πλευρών, με αποτέλεσμα όχι μόνο την διόγκωση και συσσώρευση των προβλημάτων του κλάδου, αλλά και την ρύθμιση και νομοθέτηση καταστάσεων, που αφορούσαν άμεσα εμάς τους Ναυτικούς, χωρίς όμως την συμμετοχή μας.

Ήδη από την αρχή, λοιπόν, ξεκαθαρίστηκε από την πλευρά μας ότι δεν πρόκειται να ανεχθούμε στο ελάχιστο την συνέχιση αυτής της απαράδεκτης κατάστασης, δηλαδή να ρυθμίζονται θέματα τα οποία αφορούν, τους Ναυτικούς χωρίς την ενεργή και ουσιαστική συμμετοχή μας πριν τη λήψη των οποιοδήποτε αποφάσεων.

Χαρακτηριστικά υπογραμμίστηκε από μέρους μας στον κ. Υπουργό ότι το Υπουργείο στο οποίο προΐσταται πρέπει να μεριμνά για την επίλυση των δίκαιων αιτημάτων των Ελλήνων Ναυτικών και την ικανοποίηση των αναγκών τους. Δυστυχώς, όμως, επίσης σημειώθηκε ότι η μέχρι σήμερα πολιτική του Υπουργείου και των Υπηρεσιών του καταδεικνύει ότι οι Έλληνες Ναυτικοί αντιμετωπίζονται πολλές φορές ως «πολίτες δεύτερης κατηγορίας και ως οι «φτωχοί συγγενείς» της Ναυτιλίας ενώ όλοι εμπλεκόμενοι φορείς γνωρίζουν και πρέπει να γνωρίζουν ότι οι Ναυτικοί είμαστε καίριος και κύριος πυλώνας της Ναυτιλίας.

Αποτέλεσμα της ακολουθούμενης παραπάνω αντιμετώπισης του Υπουργείου, είναι να παρέχεται στην εργοδοτική πλευρά, αλλά, δυστυχώς, και στις αρμόδιες υπηρεσίες, η δυνατότητα να ερμηνεύονται και να εφαρμόζονται κατά το δοκούν οι διατάξεις που αφορούν την προστασία των εργασιακών δικαιωμάτων των Ελλήνων Ναυτικών, τα ζητήματα που αφορούν την εκπαίδευση τους και κυρίως τα ζητήματα που αφορούν τις συνθέσεις των πλοίων.

Από τον Ιούλιο του 2021, όταν και ανέλαβε καθήκοντα ο νέος Γενικός Γραμματέας της Ομοσπονδίας μας, προβήκαμε σε δεκάδες ελέγχους για την τήρηση της ναυτεργατικής νομοθεσίας και μάλιστα οι περισσότεροι από αυτούς ήταν έλεγχοι με μικτά κλιμάκια εκπροσώπων μας και λιμενικών οργάνων. Δυστυχώς, όμως, τα αποτελέσματά τους, ήταν στην πλειονότητα των περιπτώσεων απογοητευτικά για τα δικαιώματα των Ελλήνων Ναυτικών.

Ενδεικτικά παραδείγματα είναι η καταστρατήγηση των συνθέσεων, στην κατηγορία των ταχυπλόων πλοίων, όπου η εφαρμογή των διπλών πληρωμάτων έχει καταντήσει όνειρο απατηλό, αλλά και η γενική «α λα καρτ» εφαρμογή τους σε συγκεκριμένα πλοία της Ακτοπλοΐας στα οποία με την πλήρη ανοχή του Υπουργείου, «κλειδώνονται και σφραγίζονται» οι καμπίνες, ώστε να μειώνεται κατά περίπτωση το προσωπικό των γενικών υπηρεσιών.

Οι επανειλημμένες παραβιάσεις των ΣΣΕ και των ορίων και ωρών εργασίας και ανάπαυσης των Ναυτικών τείνουν να γίνουν ο κανόνας σε πολλές γραμμές με «προεξάρχουσα» αυτή τη Κυλλήνης όπου η όλη η κατάσταση έχει καταντήσει μονοπώλιο.

Μάλιστα, πλέον, στην κατεύθυνση αυτή της καταστρατήγησης των συνθέσεων ήρθε να προστεθεί και το ΓΕΝΕ με τις βεβαιώσεις μη προσφερομένου «μακράς διαρκείας» που εκδίδει, οι οποίες δίνουν ουσιαστικά βήμα στην εργοδοσία για περαιτέρω παραβίαση των συνθέσεων.

Τονίστηκε, λοιπόν, από την Ομοσπονδία μας ότι η κατάσταση αυτή δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο. Πρέπει επιτέλους οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου να αναλάβουν πιο ενεργό ρόλο και να δρουν όχι μόνο κατασταλτικά, αλλά και προληπτικά, στις παραβιάσεις και απόπειρες παραβίασης της ναυτεργατικής νομοθεσίας. Μάλιστα όταν εντοπίζουν τις όποιες παραβιάσεις να μεριμνούν άμεσα για την αποκατάσταση τους και να επιβάλλουν και να εισπράττουν τα νόμιμα διοικητικά πρόστιμα, τα οποία πρέπει να σταματήσουν να είναι «συμβολικά», καθώς και να ενημερώνουν για όλες τις ενέργειες τους την Ομοσπονδία μας.

Υπογραμμίστηκε για άλλη μια φορά ότι πάγια, σταθερή και αμετακίνητη θέση της Ομοσπονδίας μας είναι η κατάργηση του Ν. 4150/2013. Και για τον σκοπό αυτό άμεσα απαιτείται η συγκρότηση Ειδικής Επιτροπής, με ισομερή εκπροσώπηση της εργοδοσίας, της ναυτεργασίας και των υπηρεσιακών παραγόντων, με πραγματικό αντικείμενο και στόχο την εξέταση και επίλυση των ειδικότερων καθημερινών προβλημάτων, συνεπεία των μειωμένων συνθέσεων, εξαιτίας της γενικής εφαρμογής του Ν. 4150/2013.

Η κατάσταση που επικρατεί στις γραμμές της Πάτρας είναι τραγική, ιδιαίτερα στον κλάδο του προσωπικού ενδιαίτησης και μαγειρείων, όπου οι ειδικότητες αυτές εξαναγκάζονται εκ των πραγμάτων σε εξοντωτικά ωράρια εργασίας, ενάντια σε κάθε διάταξη εσωτερικής και διεθνούς νομοθεσίας.

Και δυστυχώς από εργοδοτικής πλευράς γίνονται συνεχώς επεξεργασίες και διεργασίες ώστε να εξευρεθούν «νομιμοφανείς» λόγοι για την πρόσληψη «φθηνών» πληρωμάτων. Προειδοποιήσαμε όμως, ότι όχι μόνο δεν θα επιτρέψουμε τέτοιου είδους προσλήψεις, όταν η ανεργία στη ναυτεργασία χτυπάει κόκκινο, αλλά τυχόν συνέχιση της απαράδεκτης αυτής κατάστασης που επικρατεί στην Πάτρα και στην Ακτοπλοΐα, θα αποτελέσει αιτία πολέμου για την Ομοσπονδία μας.

Επιπρόσθετα δηλώθηκε με έμφαση στον κύριο Υπουργό ότι η όλη κατάσταση που έχει δημιουργηθεί ως άμεση συνέπεια της επιδημίας του κορονοϊού έχει γίνει και αυτή αντικείμενο εκμετάλλευσης από την εργοδοσία με κύριο συμπρωταγωνιστή, δυστυχώς στην πράξη, την όλη πολιτική ηγεσία και το Υπουργείο. Δεκάδες εκατομμύρια χορηγούνται με πολλαπλές μορφές και «αιτιολογίες και δικαιολογίες» στην εργοδοσία και για εμάς τους Ναυτικούς απλά «ψίχουλα», με την μορφή των ευτελών επιδομάτων ανεργίας, των οποίων, όμως, η είσπραξη , λόγω της υπάρχουσας νομοθεσίας και της πάγιας γραφειοκρατίας του ΓΕΝΕ, αποβαίνει δύσκολη, αν όχι αδύνατη.

Για όλα τα παραπάνω προβλήματα ζητήθηκε η άμεση επίλυση τους αφού πρόκειται απλά περί εφαρμογής υφισταμένων διατάξεων και σωστού ελέγχου. Αρκεί η παρέμβαση των αρμοδίων με πνεύμα και προθέσεις καλής θελήσεως χωρίς, όμως, φιλοεργοδοτικές παρωπίδες.

Ακόμα αναπτύχθηκαν από την πλευρά μας και τα χρόνια προβλήματα του ΚΕΣΕΝ, του ΓΕΝΕ, του ΝΑΤ, των Σωστικών, της Υπηρεσίας Μητρώων κλπ., όπως αυτά πλήρως και αναλυτικά τα έχουμε γνωρίσει και καταγγείλει με σειρά εγγράφων μας στο Υπουργείο, όπου και εκθέτουμε και τις πάγιες θέσεις της Ομοσπονδίας μας.
Φτάνει πια η ταλαιπωρία των Ναυτικών μας.

Αναφερθήκαμε ακόμη στον Οίκο Ναύτου, για τον οποίο η πρόσφατη καταγγελία μας, εξαιτίας της καθόλα απαράδεκτης συμπεριφοράς του Προέδρου του στην αντιμετώπιση των Ναυτικών μας και εναντίον του προσώπου του Γενικού Γραμματέα της Ομοσπονδίας μας. Ευθέως ζητήθηκε και πάλι η αντικατάστασή του. Εμείς οι Ναυτικοί, οι οποίοι λόγω και του επαγγέλματος μας έχουμε μάθει να τα βγάζουμε πέρα σε δύσκολες συνθήκες, απαιτούμε σε θέσεις που μας αφορούν, την τοποθέτηση στελεχών, που μπορούν και είναι διατεθειμένοι να προσφέρουν πραγματικό έργο και να λύσουν προβλήματα.

Τέλος οφείλουμε να σημειώσουμε ότι ή Ομοσπονδία μας δεν θα παραμείνει απλός ακροατής των δεσμεύσεων που έδωσε ο Υπουργός κατά τη συνάντηση μας, αλλά θα επαγρυπνεί διαρκώς και θα συνεχίζει να πιέζει για την υλοποίηση και εφαρμογή τους.

Ανεξαρτήτως, λοιπόν, των θέσεων του κ. Υπουργού η Ομοσπονδία μας θα συνεχίζει να δίνει το δυναμικό παρόν σε κάθε γραμμή και σε κάθε πλοίο για την επίλυση των δίκαιων αιτημάτων των Ελλήνων Ναυτικών και των οξυμένων προβλημάτων που αυτοί αντιμετωπίζουν.

 

portnet.gr

Διαβάστε επίσης

image descriptionΝαυτιλία

Με στόχο την προώθηση μιας αποτελεσματικής και αποδοτικής διαχείρισης της αλιείας που να βασίζεται στην οικοσυστημική προσέγγιση, θα πραγματοποιηθεί από την Τρίτη 28 έως και την Πέ...

image descriptionΝαυτιλία

Το Σάββατο 18 Σεπτεμβρίου πραγματοποιήθηκε στην Ύδρα, το 12ο Ναυτιλιακό Συνέδριο της Αδελφότητος Υδραίων Αθηνών.  Το θέμα του Συνεδρίου ήταν  «Η αρχή του τέλους ή το τέλος της αρχή...

image descriptionΝαυτιλία

Ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον, από μεγάλους διεθνείς και ελληνικούς επιχειρηματικούς ομίλους, συγκέντρωσε το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), για ακόμη...

image descriptionΝαυτιλία

  Η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας αποφάσισε ότι το ελάχιστο ανάστημα στις γυναίκες αποτελεί διάκριση που αντιβαίνει στις συνταγματικές αρχές περί ισότητας των φύλων, αξι...

image descriptionΝαυτιλία

  Δύο υποχρεωτικά rapid τεστ στους ανεμβολίαστους ή μη νοσήσαντες από κορονοϊο ναυτικούς της χώρας προβλέπει νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ.  Στην εν λόγω απόφ...

image descriptionΝαυτιλία

Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία έστειλε επιστολή σήμερα στον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη, με την οποία υπενθυμίζει τη Διεθνή Σύμβαση Ναυτικής Εργα...

image descriptionΝαυτιλία

  Η κωδικοποίηση της νομοθεσίας του υπουργείου Ναυτιλίας ενισχύει τη λειτουργικότητα, την παροχή υπηρεσιών σε πολίτες και επιχειρήσεις, αλλά και τη διαφάνεια, ανέφερε ο υπουργός Να...