ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΕ: Χρηματοδότηση για τη μετάβαση στην πράσινη ναυτιλία

 

Πρόωση με μπαταρίες για ferry, ανάπτυξη του Bio LNG και αιολική ενέργεια

 

Στην εποχή των «πράσινων» τεχνολογιών και καυσίμων μειωμένων εκπομπών, σχεδιάζει να βάλει την ευρωπαϊκή ναυτιλία η Κομισιόν.

 

Για πρώτη φορά από τη δημιουργία του Ταμείου Καινοτομίας, η Ευρωπαϊκή Ένωση επενδύει 118 εκατ. ευρώ σε 32 καινοτόμα έργα μικρής κλίμακας που βρίσκονται σε 14 κράτη μέλη της ΕΕ, την Ισλανδία και τη Νορβηγία. Από αυτά τα έργα τα δύο αφορούν τη ναυτιλία, και αφορούν πρόωση με μπαταρίες για ferry και την ανάπτυξη του Bio LNG.

 

Υπάρχει ακόμα ένα μεγάλο έργο για το οποίο η Ε.Ε. χρηματοδοτεί το στάδιο ωρίμανσής του, και αφορά τον σχεδιασμό και κατασκευή κρουαζιερόπλοιου που θα χρησιμοποιεί την αιολική ενέργεια για την πρόωσή του, στα γαλλικά ναυπηγεία Chantiers De l’Atlantique.

 

Το οξύμωρο πάντως είναι ότι στον ευρωπαϊκό χάρτη, του συνόλου των έργων που χρηματοδοτούνται απουσιάζει η Ελλάδα. Σημειώνεται ότι το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος, το οποίο έχει ένα σχέδιο για την χρηματοδότηση της ανανέωσης του ακτοπλοϊκού στόλου της χώρας, με ευρωπαϊκά κονδύλια, συνολικού ύψους 4,5 δισ. ευρώ έχει μείνει έξω από το ελληνικό ταμείο ανάκαμψης, σε ότι αφορά τον σχεδιασμό και κατασκευή του πρώτου πλοίου, που σύμφωνα με τον σχεδιασμό θα ήταν μεγέθους πλοίου πορθμείου.

 

Το Bio LNG

Σκοπός του έργου είναι η απανθρακοποίηση της ναυτιλίας με την ανάπτυξη της πρώτης μονάδας που θα παράγει ανανεώσιμο, χαμηλού άνθρακα βιο-υγροποιημένο φυσικό αέριο (bio-LNG) με τυποποιημένο και επεκτάσιμο τρόπο, επιτρέποντας αποτελεσματική αντικατάσταση βαρέως μαζούτ.

 

Η μονάδα θα αποτελείται, μεταξύ άλλων, από μια μονάδα επεξεργασίας αερίου, μια μονάδα στίλβωσης και αποθήκευσης βιο-LNG και μια μονάδα δέσμευσης άνθρακα. Στον πυρήνα της διαδικασίας βρίσκεται μια νέα τεχνολογία που ονομάζεται iLNG. Το έργο θα μείωνε τα GHG κατά 92%.

 

Μπαταρίες

Το χρηματοδοτούμενο έργο της MS Piret της E-PROOF στοχεύει να πετύχει την πρόωση ενός πλοίου «παντόφλα» με μπαταρία, επιτρέποντας στους κινητήρες ντίζελ να λειτουργούν μόνο σε δύσκολες καταστάσεις, όπως η συσσώρευση πάγου στη θάλασσα. Θα διαθέτει μεταξύ άλλων ένα αναβαθμισμένο σύστημα διαχείρισης ενέργειας (EMS), με στοιχείο πρόβλεψης, που θα επιτρέπει στις ενεργειακές απαιτήσεις του πλοίου να εξισορροπούνται με την περιορισμένη ενέργεια στις μπαταρίες. Ως αποτέλεσμα, το έργο έχει τη δυνατότητα να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 61%.

 

Επόμενα βήματα

Μεμονωμένες συμφωνίες επιχορήγησης αρχίζουν να προετοιμάζονται για τα επιτυχημένα έργα στο πλαίσιο της πρόσκλησης για έργα μικρής κλίμακας. Αυτές θα πρέπει να οριστικοποιηθούν το τέταρτο τρίμηνο του 2021, επιτρέποντας στην Επιτροπή να εκδώσει την αντίστοιχη απόφαση χορήγησης και να αρχίσει την εκταμίευση των επιχορηγήσεων.

Τα έργα έχουν προθεσμία έως και τέσσερα έτη για το χρηματοοικονομικό τους κλείσιμο.

 

 

Πηγή: του Αντώνη Τσιμπλάκη από το mononews.gr

Διαβάστε επίσης

Κέρκυρα: «Απήδαλος ναυς», το πλοίο χωρίς πηδάλιο, που κινούνταν με το νου, χωρίς να χρειάζεται καπετάνιοΝαυτιλία

Η «Απήδαλος ναυς», δηλαδή το πλοίο χωρίς πηδάλιο, είναι το αρχαίο έμβλημα της πόλης της Κέρκυρας που συμβολίζει της ναυτοσύνη των Φαιάκων. Βρίσκεται τοποθετημένη μπροστά στο νέο λι...

Ναυτιλία και ανθρώπινο δυναμικό - Έκθεση του Διεθνούς Ναυτικού ΕπιμελητηρίουΝαυτιλία

  Στοιχεία από έκθεση του BIMCO και του Διεθνούς Ναυτικού Επιμελητηρίου   Άκρως ενδιαφέροντα είναι τα στοιχεία έκθεσης του BIMCO και του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου η οποία ...

Ερώτηση για τη διάκριση εις βάρος των γυναικών που υπηρετούν στο Λιμενικό Σώμα – Ελληνική ΑκτοφυλακήΝαυτιλία

      Ερώτηση με θέμα την διάκριση εις βάρος των γυναικών που υπηρετούν στο Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή και αφορά το ζήτημα της βαθμολογικής και μισθολογικής εξέλιξης, κατέ...

Μοναδικός αρχαιολογικός θησαυρός στον βυθό της Μεσογείου -Βρέθηκαν ελληνικοί τάφοι στην ΑίγυπτοΝαυτιλία

  Σπουδαία αρχαιολογικά ευρήματα εντοπίστηκαν στον βυθό της Μεσογείου και τα οποία σχετίζονται με την ελληνική παρουσία στην Αίγυπτο για αιώνες πριν την ίδρυση της Αλεξάνδρειας. Δύ...

Γιώργος Προκοπίου στο newmoney: Αυτά είναι τα σχέδιά μου για τον ΣκαραμαγκάΝαυτιλία

Μηνάς Τσαμόπουλος   ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ  - Ο Έλληνας πλοιοκτήτης αποκαλύπτει τους λόγους που τον οδήγησαν στην επένδυση - «Εμείς δεν βασιζόμαστε στο πρόγραμμα των φρεγατών» - «Π...