ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πρώτη κατάδυση στο βαθύτερο γνωστό ναυάγιο του κόσμου

Επανδρωμένο βαθυσκάφος που καταδύθηκε το 2019 στο βαθύτερο σημείο των ωκεανών έγραψε ξανά ιστορία με την επίσκεψή του στο βαθύτερο γνωστό ναυάγιο, ένα αμερικανικό αντιτορπιλικό που βυθίστηκε έξω από τις Φιλιππίνες τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Τμήμα του ναυαγίου του USS Johnston εντοπίστηκε και βιντεοσκοπήθηκε το 2019 από ρομποτικό υποβρύχιο, όμως το μεγαλύτερο μέρος του πλοίου βρισκόταν πιο βαθιά από ό,τι μπορούσε να φτάσει το ρομπότ.

Το βαθυσκάφος  DSV Limiting Factor της αμερικανικής εταιρείας Triton, με κύτος από τιτάνιο πάχους 9 εκατοστών, ήταν ένα από τα ελάχιστα υποβρύχια του κόσμου που μπορούσε να το φτάσει σε βάθος 6,4 χιλιομέτρων.

Οι εικόνες που συλλέχθηκαν στη διάρκεια μιας σειράς αποστολών δείχνουν ότι το αντιτορπιλικό διατηρείται σε εντυπωσιακά καλή κατάσταση.

«Στο βάθος όπου βρίσκεται το ναυάγιο το οξυγόνο είναι λιγοστό, και, παρόλο που υπάρχει μια ελαφρά μόλυνση από τη θαλάσσια ζωή, το πλοίο δείχνει αξιοθαύμαστα άθικτο, με εξαίρεση τις ζημιές που είχε υποστεί στην άγρια μάχη» δήλωσε σύμφωνα με το BBC ο Βίκτορ Βέσκοβο, επικεφαλής της αποστολής.

Το USS Johnston βυθίστηκε στη ναυμαχία του Σαμάρ το 1994 όταν δέχτηκε επίθεση από μεγάλο ιαπωνικό στόλο. Από τα 327 μέλη του πληρώματος, μόνο 141 σώθηκαν.

«Οι πυργίσκοι των πολυβόλων βρίσκονται ακριβώς εκεί όπου έπρεπε να βρίσκονται και είναι στραμμένα προς την κατεύθυνση προς την οποία πιστεύουμε ότι έπρεπε να σκόπευε, καθώς συνέχιζαν να πυροβολούν μέχρι που το πλοίο βυθίστηκε» ανέφερε ο Βέσκοβο.

«Είδαμε επίσης ότι οι θέσεις για τις τορπίλες στο μέσο του πλοίου ήταν άδειες επειδή όλες οι τορπίλες είχαν εκτοξευτεί κατά των Ιαπώνων» πρόσθεσε.

Συνεπιβάτης του Βέσκοβο σε μια από τις καταδύσεις ήταν ο Παρκς Στίβενσον, ιστορικός που ειδικεύεται στα ναυάγια, ο οποίος συνεχίζει τώρα την εξέταση του οπτικού υλικού για να ρίξει φως σε αυτό το επεισόδιο του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου.

Η ομάδα άφησε κοντά στο ναυάγιο στεφάνια στη μνήμη των θυμάτων, αν και δεν εντοπίστηκαν καθόλου ανθρώπινα λείψανα ή ρουχισμός.

Το 2019, το DSV Limiting Factor καταδύθηκε στην Τάφρο των Μαριανών έξω από τις Φιλιππίνες και κατέρριψε το ρεκόρ της βαθύτερης επανδρωμένης κατάδυσης στα 10.925 μέτρα.

Ένα μήνα νωρίτερα είχε επισκεφθεί και το ναυάγιο του Τιτανικού.

Μόνο πέντε επανδρωμένα βαθυσκάφη έχουν καταδυθεί μέχρι σήμερα στην Τάφρο των Μαριανών –το πρώτο ήταν το θρυλικό υποβρύχιο Trieste το 1960.

Διαβάστε επίσης

Περιπέτεια τέλος, στη Διώρυγας του Σουέζ: Πέρασαν όλα τα πλοία που ήταν σε αναμονήΝαυτιλία

Όλα τα πλοία «σε αναμονή», που είχαν αποκλειστεί λόγω της προσάραξης του τεράστιου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Ever Given στη Διώρυγα του Σουέζ τον Μάρτιο, κατάφεραν να πε...

ΒΙΝΤΕΟ: Σοκαριστικό ατύχημα με κάβο που χτύπησε μέλος του πληρώματος – Σκληρές εικόνεςΝαυτιλία

Πραγματικά ένα σοκαριστικό ατύχημα αναρτήθηκε στις 02 Απριλίου 2021 στο youtube και στο οποίο βλέπουμε έναν κάβο να χτυπάει ένα μέλος του πληρώματος, με το πιθανότερο σενάριο να εί...

Cosco: Σχέδια παγκόσμιας επέκτασης του δικτύου λιμένων της εν μέσω πανδημίαςΝαυτιλία

        Πρόσω ολοταχώς βάζει ο κινεζικός ναυτιλιακός κολοσσός  Cosco , για να επεκτείνει το παγκόσμιο δίκτυο Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων που διαθέτει σε όλο τον κόσμο. Στην ετήσια ...

Οκτώ ναυτικά ατυχήματα πέρυσι σε ελληνικά εμπορικά πλοία άνω των 100 κόρωνΝαυτιλία

Σε 8 ανήλθαν τα ναυτικά ατυχήματα σε ελληνικά εμπορικά πλοία 100 κόρων και άνω, συνολικής χωρητικότητας 201.339 κόρων, που καταγράφηκαν πέρυσι. Τα πλοία στα οποία συνέβη ατύχημα αν...

Απονομή Υποτροφιών ΕΕΝΜΑ : Εστιάζοντας στο τρίπτυχο Ναυτιλία-Παιδεία-ΕλλάδαΝαυτιλία

Απονομή Υποτροφιών 6ου προγράμματος ΕΕΝΜΑ 2020 Στις 31.03.2021 πραγματοποιήθηκε η απονομή υποτροφιών του Προγράμματος Υποτροφιών ΕΕΝΜΑ, η οποία λόγω των περιορισμών της πανδημίας υ...

Τι φταίει και ποιός θα πληρώσει για το Ever Given - Ρεπορτάζ του Κώστα Αργυρού  Ναυτιλία

Tο τεράστιο εμπορικό πλοίο ξεκόλλησε από το κανάλι και το Σουέζ άνοιξε και πάλι, αλλά τώρα αρχίζει η αναζήτηση ευθυνών και πιθανές δικαστικές διαμάχες, που θα μπορούσαν να κοστίσου...

Διώρυγα του Σουέζ: Η Αίγυπτος θα διεκδικήσει αποζημιώσεις από την Ever Green -Ευθύνες στον καπετάνιοΝαυτιλία

  Το Κάιρο θα διεκδικήσει αποζημιώσεις από την πλοιοκτήτρια εταιρεία του γιγαντιαίου πλοίου εμπορευματοκιβωτίων «Ever Given», που απέκλεισε επί σχεδόν μία εβδομάδα τη διέλευση της ...

Πλακιωτάκης: Πώς θα ταξιδεύουμε με πλοίο το καλοκαίρι - Τι είπε για την αποκόλληση του Ever GivenΝαυτιλία

Για την επερχόμενη τουριστική περίοδο και τις ετοιμασίες του υπουργείου Ναυτιλίας για την ασφαλή μετακίνηση των επιβατών και των πληρωμάτων μίλησε μεταξύ άλλων στην ΕΡΤ, ο Γιάννης ...