ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

EcoClipper500: Τι είναι το μηχανοκίνητο εμπορικό ιστιοφόρο που σχεδιάζει Ολλανδική εταιρεία

ΑΠΟ ΤΟ THE MARITIME EXECUTIVE 

Μια ολλανδική εταιρεία φορτίου που εργάζεται για την ανάπτυξη ενός στόλου μηχανοκίνητων ιστιοπλοϊκών φορτηγών πλοίων κυκλοφόρησε μια ανάλυση κύκλου ζωής (LCA), η οποία εξετάζει τον αντίκτυπο που θα μπορούσαν να έχουν τα ιστιοφόρα φορτηγά πλοία στη βιομηχανία μεταφορών. Η μελέτη διεξήχθη από τους ειδικούς του EcoClipper και τον περιβαλλοντικό επιστήμονα Andrew Simons (συνιδρυτής του 3SP και Sailink) και δείχνει ότι οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις και το ανθρώπινο αντίκτυπο του EcoClipper500 είναι σημαντικά χαμηλότεροι από τις συμβατικές μεθόδους αποστολής.

Το EcoClipper ιδρύθηκε το 2018 και αναπτύσσει έναν στόλο ιστιοπλοϊκών πλοίων που πρότεινε να ταξιδέψει σε τέσσερις γραμμές μεταφοράς με σταθερά δρομολόγια, δημιουργώντας ένα νέο σύστημα εφοδιαστικής αποστολής για ιστιοφόρα φορτηγά πλοία. Ο πρωτότυπος σχεδιασμός είναι για ένα σκάφος μήκους σχεδόν 200 ποδιών που τροφοδοτείται εξ ολοκλήρου από πάνω από 20 πανιά δημιουργώντας 976 m2 εμβαδού ιστού σε τρεις ιστούς. Σύμφωνα με την εταιρεία, το πλοίο θα μπορούσε να μεταφέρει 500 τόνους φορτίου μαζί με πλήρωμα 12, 36 εκπαιδευομένων και έως 12 επιβατών.

Η ιδέα απαιτεί την καθιέρωση τριών τακτικών δρομολογίων, ξεκινώντας με τον Ατλαντικό να πλέει από το αγγλικό κανάλι προς τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Καραϊβική. Η διαδρομή του Ειρηνικού θα έπλεε από την Καλιφόρνια στην Κίνα και την Ιαπωνία και τελικά η πιο φιλόδοξη είναι μια παραδοσιακή διαδρομή που ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο χρησιμοποιώντας τα δυτικά μοτίβα ανέμου. Θα έπλεαν από την Ευρώπη στη Νότια Αμερική και τη Νότια Αφρική, διασχίζοντας τον Ινδικό Ωκεανό προς την Αυστραλία προτού κατευθυνθούν προς τα βόρεια προς την Ασία. Η διαδρομή θα συνεχιζόταν κατά μήκος του Ειρηνικού προς την Καλιφόρνια πριν στρίψει νότια προς στρογγυλή Νότια Αμερική κατευθυνόμενη προς τις Ηνωμένες Πολιτείες πριν επιστρέψει στην Ευρώπη.

«Με την ανάθεση μιας ΑΚΖ σε τόσο πρώιμο στάδιο, το έργο EcoClipper όχι μόνο αναγνώρισε τις περιβαλλοντικές συνέπειες των ανθρώπινων ενεργειών, αλλά επέτρεψε να ληφθούν υπόψη οι σκέψεις του κύκλου ζωής στη διαδικασία σχεδιασμού, ενώ υποστηρίζουν επενδυτές και τελικά πελάτες στις αποφάσεις τους να συμμετάσχουν. Αυτό σημαίνει πολύ προοδευτική επιχειρηματική λογική», λέει ο Andrew Simons, συγγραφέας της μελέτης.

Η LCA επιβεβαιώνει ότι οι αναμενόμενες εκπομπές άνθρακα από το EcoClipper500, μαζί με την κατασκευή, τις μεθόδους συντήρησης και τον κύκλο ζωής τους, θα μπορούσαν να αποτελέσουν μια πολύ ελκυστική εναλλακτική λύση για τη μεταφορά αγαθών καθώς και για ταξίδια με ιστιοφόρο. Για παράδειγμα, ένα σκάφος EcoClipper θα παράγει 80 τοις εκατό λιγότερες εκπομπές από ένα εμπορευματοκιβώτιο καθ 'όλη τη διάρκεια ζωής του, όταν και οι δύο μεταφέρουν την ίδια χωρητικότητα φορτίου. Σύμφωνα με την εφημερίδα, αυτό οφείλεται κυρίως στη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας σε ένα πλοίο EcoClipper και όχι σε βαρέα καύσιμα. Η μελέτη περιγράφει επίσης πώς ο επιλεγμένος σχεδιασμός του σκάφους μαζί με τη διαχείριση λειτουργίας του θα συμβάλει σε έναν φιλικό προς το περιβάλλον κύκλο ζωής χαμηλών εκπομπών.

«Ως μια βιώσιμη εταιρεία που προσπαθεί να φέρει επανάσταση στη ναυτιλία σε μια βιώσιμη βιομηχανία, είναι πολύ σημαντικό για το EcoClipper να έχει πληροφορίες για τις περιβαλλοντικές εκπομπές και τις επιπτώσεις του πρώτου του σκάφους: το EcoClipper500. Με αυτόν τον τρόπο, οι ειδικοί του EcoClipper μπορούν να βρουν έναν τρόπο μείωσής τους όσο το δυνατόν περισσότερο, ενώ εξακολουθούν να εκπληρώνουν τους σκοπούς μας », λέει ο Jorne Langelaan, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του EcoClipper.

Με αυτήν την έρευνα, η EcoClipper λέει ότι απέδειξε ότι ο πιο βιώσιμος τρόπος μεταφοράς φορτίου και επιβατών είναι η χρήση ενός παραδοσιακού σχεδιασμού σκαφών, του πλοίου Clipper, με ιστιοφόρα τετράγωνα. Η EcoClipper αναφέρει ότι εξετάζει επί του παρόντος τη χρηματοοικονομική αγορά για την κατασκευή του πρώτου πλοίου.

Διαβάστε επίσης

Κουτσούμπας: Είμαστε στο πλευρό και των ναυτεργατών που απεργούν για τα δικαιώματά τουςΝαυτιλία

«Η καρδιά των αγώνων χτυπά σήμερα στα δημόσια νοσοκομεία και τα λιμάνια όλης της χώρας. Στα νοσοκομεία, όπου οι υγειονομικοί απαιτούν τα αναγκαία για να μην οδηγηθεί, με ευθύνη της...

Κέντρο συμβουλευτικών υπηρεσιών για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίαςΝαυτιλία

Εγκαινιάζει o Lloyd’s Register στην Ελλάδα. Μια νέα πρωτοβουλία που θα βοηθήσει τους πλοιοκτήτες και διαχειριστές της Νότιας Ευρώπης να ανταποκριθούν στις νέες κανονιστικές απαιτήσ...

Στα ναυπηγεία επιστρέφουν το Φεβρουάριο οι Έλληνες εφοπλιστές για παραγγελίες νέων πλοίωνΝαυτιλία

Τον Ιανουάριο η ελληνική εφοπλιστική κοινότητα τοποθέτησε 8 παραγγελίες πλοίων, σε σύνολο 118 παραγγελιών, σε παγκόσμιο επίπεδο, ξοδεύοντας 362 εκατ. δολάρια. Την ίδια ώρα, οι Κινέ...