ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
image description

Πόρος: Κίνηση ματ στο yachting!

Το λιμάνι του Πόρου, έγινε φέτος το καλοκαίρι σημείο αναφοράς στους κύκλους του yachting. Πως τα κατάφερε όμως ο Πόρος; Το SM κάνει "φύλλο και φτερό" τη λειτουργία του Λιμενικού Ταμείου και αποκαλύπτει το μυστικό της επιτυχίας. 

 

Του Μπ. Κανατσίδη από την έντυπη έκδοση

 

Το λιμάνι του Πόρου διαχρονικά αποτελούσε μία εξαιρετική επιλογή για τους κυβερνήτες καθώς προστατεύει από όλους τους καιρούς αλλά επίσης  βρίσκεται σε ένα θαλασσινό σταυροδρόμι που συνδέει τα λιμάνια της Αττικής με τον Σαρωνικό, τις ακτές της Αργολίδας  και τις Κυκλάδες. Η ύπαρξη όμως ενός εξαιρετικού «προϊόντος» -λένε οι οικονομολόγοι ακόμα και σε καταστάσεις μονοπωλίου- δεν αρκεί αν ο «έμπορος» δεν φροντίζει μέσω επενδύσεων να το εκσυγχρονίζει, να το εξελίσσει και γενικά να φροντίζει να καλλιτερεύει από χρόνο σε χρόνο.  

 

 

Πως κατάφερε ο Πόρος να γίνει must προορισμός του yachting

 

Το καλοκαίρι του 2021 το λιμάνι του Πόρου κατακλύστηκε από τουριστικά σκάφη και έγινε σημείο σημείο αναφοράς στους κύκλους του yachting. Αν και ξεκίνησε αργά η σεζόν του θαλάσσιου τουρισμού, έδειξε να επεκτείνεται μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου, γεγονός που αποτέλεσε τεράστια οικονομική ανάσα για την τοπική αγορά. 

Τι έχει αλλάξει στον Πόρο και τον έχει αναγάγει σε top προορισμό του yachting; Πως αποδίδουν οι επενδύσεις της δημοτικής αρχής στην εξυπηρέτηση του yachting;

 

 

 

 

Ο δεκάλογος της επιτυχίας: 

  1. Η ασφαλεια που παρέχει το νησί, λόγω της γεωγραφικής ιδιαιτερότητας του είναι ένας από τους κύριους λόγους διαχρονικά, για την δημοφιλία του Πόρου στο yachting. Eκτός από την φιλοξενία των σκαφών που δένουν στο λιμάνι, ο Πόρος δίνει την δυνατότητα για ασφαλές αγκυροβόλιο σε μια υπέροχη τοποθεσία, στην καρδιά του Σαρωνικού. 

 

  1. Ασφαλέστερη - σε σχέση με άλλες χρονιές - είναι και η ναυσιπλοΐα στο λιμάνι, μετά την τοποθέτηση και λειτουργία φωτοσημαντήρων στον δίαυλο Πόρου-Γαλατά.

 

  1. Το λιμάνι του Πόρου παρουσίασε φέτος πιο ολοκληρωμένη εικόνα, μετά την επισκευή του γκρεμισμένου τμήματος του λιμανιού, με αποτέλεσμα να εκσυγχρονηστεί ένα μεγάλο κομάτι του παραλιακού μετώπου και να δημιουργηθούν περισσότερες θέσεις για σκάφη. 

 

  1. Οι κυβερνήτες έρχονται σε επαφή με ένα καλοσυντηρημένο  λιμάνι, καθώς το ΔΛΤ Πόρου αναθέτει κάθε χρόνο εργολαβία υπηρεσιών γενικής συντήρησης του λιμένα και επι μέρους εργολαβίες αναλόγως των αναγκών που προκύπτουν.

 

  1. Η καλή οργάνωση και η χωροταξική βελτίωση της γενικότερης υποδομής του λιμανιού είναι εμφανής, με σωστή και επαρκής σήμανση και φωτισμό, ενώ οι εργασίες επισκευής και επέκτασης του δικτύου ηλεκτροφωτισμού έχουν βελτιώσει αισθητά τις συνθήκες προσβασιμότητας τις νυχτερινές ώρες και οι διαγραμμίσεις στο μεγάλο parking εξασφαλίζουν τη μέγιστη χωρητικότητά του.

 

  1. Με την συντήρηση και την αγορά νέων pillar παροχών ηλεκτρικού ρεύματος και νερού, το νησί μπορεί να εξυπηρετήσει με ταχύτητα και με ασφάλεια όλα τα σκάφη που "δένουν" στο λιμάνι και φυσικά να μην υπάρχει απώλεια εσόδων.

 

  1. Παρότι το ΔΛΤΠ δεν έχει ούτε έναν μόνιμο υπάλληλο, έχει καταφέρει μέσω συμβάσεων έργου και συμβάσεων ορισμένου χρόνου να έχει επάρκεια σε εισπράκτορες - με ηλεκτρικά ποδήλατα και ενιαίο ρουχισμό - όλο το χρόνο και ειδικά το καλοκαίρι να διαθέτει έως και τέσσερις την ημέρα σε διαφορετικές βάρδιες και διαφορετικές ζώνες ευθύνες. Παράλληλα έχει οργανωθεί ηλεκτρονικός τρόπος είσπραξης με τη χρήση φορητών τερματικών και εκτυπωτών που μπορούν και συνδέονται online με την βάση δεδομένων της οικονομικής διαχείρισης, ώστε να ενημερώνεται κάθε βάρδια για τις χρεώσεις της προηγούμενης και να γνωρίζει κάθε εισπράκτορας ποιο σκάφος έχει πληρώσει, για πόσο καιρό και για ποιες παροχές. Η ηλεκτρονική τιμολόγηση που είναι αυτονόητη στον ιδιωτικό τομέα, εκμηδενίζει τον χρόνο εκκαθάρισης του ταμείου, εξασφαλίζει τάξη στα οικονομικά και προστατεύει τόσο τους εισπράκτορες αλλά και τους πελάτες-κυβερνήτες από λάθη ή παραλείψεις.

 

  1. Ο επισκέπτης συναντά ένα καθαρό και νοικοκυρεμένο λιμάνι, ενώ και η εκτεταμένη πεζοδρόμηση μεγάλου τμήματος της παραλίας, έχει αναβαθμίσει ποιοτικά την εικόνα του νησιού και την διαμονή του επισκέπτη. 

 

  1. Το κέντρο της εμπορικής δραστηριότητας του νησιού, εδώ και αρκετές δεκαετίες, έχει μεταφερθεί στο παραλιακό μέτωπο του νησιού, με αποτέλεσμα οι - αναβαθμισμένες τα τελευταία χρόνια - εμπορικές παροχές και η εστίαση να βρίσκονται κυριολεκτικά μπροστά στα πόδια των επισκεπτών του yachting.

 

  1. Τέλος, σημαντικός παράγοντας της φετινής επιτυχίας του Πόρου, είναι η αρμονική συνεργασία των Αρχών που εποπτεύουν το λιμάνι και συγκεκριμένα η συνεργασία και η συνεννόηση ανάμεσα στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Πόρου και το Λιμεναρχείο Πόρου. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της συνεργασίας, ήταν ο εκσυγχρονισμός του χώρου του  Λιμεναρχείου, κάτι που η διοίκηση του ΔΛΤ θεώρησε απαραίτητο προκειμένου οι τουρίστες και κυβερνήτες να μπορούν εξυπηρετούνται σε ένα πολιτισμένο περιβάλλον. 

 

 

Ο "Κανονισμός Καθορισμού Θέσεων Λιμένα Πόρου" προς εφαρμογή την άνοιξη

 

Παρά την φετινή επιτυχία, η δημοτική Αρχή του Πόρου, δεν δείχνει να επαναπαύεται.

Σε στρατηγικό – διοικητικό επίπεδο, το ΔΛΤΠ εφαρμόζοντας  κατά γράμμα τις πρόνοιες του νόμου όπως αυτές περιγράφονται στην υπ’ αριθ. πρωτ. 2131.13/5000/2015/15-7-2015 Εγκύκλιο της Δ/νσης Λιμενικής Αστυνομίας, έλαβε την 125/2020 «Απόφαση Καθορισμού Θέσεων Λιμένα Πόρου», η οποία αποτελεί έναν Κανονισμό που καθορίζει τις θέσεις του λιμανιού κατά τύπο σκάφους. Ο Κανονισμός αυτός διακρίνει το λιμάνι σε ζώνες, με βασικό κριτήριο την συγκέντρωση των ντόπιων και των αλιευτικών σκαφών σε ζώνες αποκλειστικής δικής τους χρήσης και την δίκαιη κατανομή των διερχόμενων σκαφών ανά τύπο και μήκος στις υπόλοιπες ζώνες, ώστε να εξασφαλίζεται ο υγιής ανταγωνισμός μεταξύ όλων των επαγγελματιών εστίασης και των τουριστικών εμπορικών καταστημάτων. Ο Κανονισμός ξεκίνησε να εφαρμόζεται από το 2020 σε συνεργασία με το Λιμεναρχείο Πόρου και αναμένεται να τεθεί σε πλήρη εφαρμογή μέχρι το Πάσχα του 2022, εξασφαλίζοντας περίπου 60 νέες θέσεις διερχόμενων σκαφών και αναδιανέμοντας δίκαια την «πίτα» της πελατείας του yachting στην τοπική αγορά. Φυσικά, όπως κάθε αλλαγή, έτσι και αυτή, προκάλεσε ορισμένες γκρίνιες κυρίως από επιχειρηματίες που ευνοούνταν από την προηγούμενη κατάσταση, αλλά και παράπονα από επαγγελματίες αλιείς και ιδιοκτήτες μικρών λέμβων που πρέπει να μετατοπίσουν τα σκάφη τους σε άλλα σημεία, όπου το ΔΛΤΠ τους παραχωρεί νέα ρεμέτζα, προσφέροντάς τους ασφάλεια και οικονομία. 

Σε επίπεδο σύγχρονων υποδομών, αναμένεται να τοποθετηθούν στέγαστρα στην περιοχή των ταξί και του προβλήτα των ταχυπλόων επιβατηγών πλοίων ενώ το πολύπαθο «Στέγαστρο Αναμονής» του Δυτικού Λιμένα φαίνεται επί τέλους να ξεκολλάει και υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να ολοκληρωθεί εντός του 2022, αφού επί 15 σχεδόν χρόνια η Κτηματική Υπηρεσία δεν είχε ολοκληρώσει την χάραξη αιγιαλού στην περιοχή. Από πλευράς Μελετών το ΔΛΤ προχωράει την ολοκλήρωση του φακέλου του Λειτουργικού Σχεδιασμού (μάστερπλαν), ενώ ταυτόχρονα γίνονται προσπάθειες χρηματοδότησης για υπάρχουσες μελέτες επισκευής των περισσότερων μεγάλων προβλητών του νησιού. 

Τέλος, με πρωτοβουλία του Προέδρου του ΔΛΤ Πόρου, έχει αποσταλεί από το 2019 στον Υπουργό Ναυτιλίας υπόμνημα 23 Λιμενικών Ταμείων της χώρας με διάφορες προτάσεις για τον εκσυγχρονισμό του νομικού πλαισίου, με σημαντικότερη τον εκσυγχρονισμό του νομικού πλαισίου της καβοδεσίας που δημιουργεί σοβαρότατα προβλήματα στα ΔΛΤ και ΛΤ που δεν έχουν τη δυνατότητα να προσλαμβάνουν ή  έστω να ελέγχουν τους καβοδέτες στις περιοχές δικαιοδοσίας τους. 

 

 

 

Η εξυγίανση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πόρου από το 2014 μέχρι σήμερα

Στο πλαίσιο του εφικτού τόσο από οικονομικής δυνατότητας αλλά και διοικητικής ευελιξίας/δυσκαμψίας το ΔΛΤ Πόρου τα τελευταία χρόνια παρουσιάζει μία εικόνα προόδου που μόνο τυχαία δεν είναι. Από το 2ο 2014 που ανέλαβε ο Γιάννης Δημητριάδης, το ΔΛΤ Πόρου ανασυστάθηκε. Ο τέως Πρόεδρος Γεώργιος Αλιφέρης που παρέλαβε ένα οργανισμό στα πρόθυρα διάλυσης, νοικοκύρεψε τον οργανισμό σε διοικητικό αλλά και οικονομικό επίπεδο. 

Τον Γιώργο Αλιφέρη διαδέχτηκε το 2019 ο Αλέξανδρος Δημητριάδης, οικονομολόγος, με γνώσεις του τουριστικού yachting από την πλευρά του ανθρώπου που έχει γυρίσει ως λάτρης της θάλασσας δεκάδες νησιά και τουριστικά λιμάνια. Η νέα διοίκηση πλαισιώθηκε από μία ομάδα νέων ανθρώπων, υπαλλήλων και αιρετών, που σταδιακά εξειδικεύτηκε στην διαχείριση ενός Λιμενικού Ταμείου με τόσες μεγάλες απαιτήσεις. 

Σύμφωνα με στοιχεία του ΔΛΤΠ, τα έσοδα από τέλη ελλιμενισμού και παροχές λιμένα, τα οποία το 2014 περιορίζονταν μόλις σε €53.378, το 2015 ανήλθαν σε € 82.486, το 2016 σε €97.170, το 2017 σε €158.724, το 2018 σε €196.871, το 2019 σε € 244.256, το 2020 σε € 157.066 και το 2021 σε € 280.000. Τα ΔΛΤ μπορούν να καθορίσουν μόνο τις τιμές για τις λεγόμενες «παροχές λιμένα», δηλαδή νερό και ρεύμα, οι οποίες στον Πόρο χρεώνονται με €1/100lt και €1/kwh. Από το 2017 που υπάρχουν στοιχεία, ο αριθμός των ελλιμενισμών που καταγράφηκαν στο λιμάνι είναι 8.883 για το 2017, 11.029 για το 2018, 15.198 για το 2019, 8.223 για το 2020 και 15.712 για το 2021, χωρίς στα νούμερα αυτά να προσμετρώνται οι «αρόδο» ελλιμενισμοί οι οποίοι εκτιμάται πως είναι τουλάχιστον διπλάσιοι. 

Το ΔΛΤ Πόρου έχει επενδύσει στο λιμάνι του Πόρου με δαπάνες ύψους €1.477.627 σε λιμενικές υποδομές, λογισμικό, προμήθειες για το Λ/Χ Πόρου και ανθρώπινο δυναμικό από το 2015 έως το 2021. Όλες αυτές οι δαπάνες προήλθαν από ίδιους πόρους, ενώ για την επόμενη περίοδο αναμένεται να δαπανηθούν επιπλέον €100.000 που εξασφαλίστηκαν από το πρόγραμμα leader.

 

Στο παραπάνω πινακάκι καταγράφονται οι δαπάνες ύψους €1.477.627 που πραγματοποίησε το ΔΛΤΠ σε λιμενικές υποδομές, λογισμικό, προμήθειες για το Λ/Χ Πόρου και ανθρώπινο δυναμικό από το 2015 έως το 2021. Όλες αυτές οι δαπάνες προήλθαν από ίδιους πόρους, ενώ για την επόμενη περίοδο αναμένεται να δαπανηθούν επιπλέον €100.000 που εξασφαλίστηκαν από το πρόγραμμα leader. Αναλύοντας τους αριθμού,ς διαπιστώνει κανείς ότι περίπου το 33% δαπανήθηκε σε συντήρηση αμιγώς λιμενικών υποδομών, όπως κρηπιδώματα, προβλήτες κλπ, 15% σε υποδομές παροχών λιμένα (pillars), 15% σε hardware και software οικονομικών εφαρμογών, 8% σε ηλεκτροφωτισμό και 8% για την μισθοδοσία και τα ηλεκτρικά ποδήλατα των συνεργατών εισπρακτόρων του ΔΛΤΠ. 

 

Ο Πρόεδρος του ΔΛΤ σε ένα γενικό σχόλιο μας είπε: 

«Το λιμάνι του Πόρου εξελίσσεται σε έναν must προορισμό για το yachting με παροχές και εξυπηρέτηση που ξεφεύγουν από την πραγματικότητα των περισσότερων δημόσιων λιμένων. Είναι και αυτός ένας λόγος που ειδικά φέτος ήταν πάντα γεμάτο με πάνω από 500 σκάφη τις ημέρες αιχμής αγκυροβολημένα αρόδο. Αυτό είναι αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς και ομαδικότητας. Της γενικότερης εικόνας του καθαρού Πόρου, με την εκτεταμένη πεζοδρόμηση που κάνει ποιοτικό άλμα. Είναι αποτέλεσμα της εμπειρίας του τέως Προέδρου κ.Αλιφέρη που δημιούργησε ένα εύρωστο φορέα ώστε να μπορέσουμε εμείς η νεότερη γενιά να δημιουργήσουμε πάνω στα δικά του βήματα. Είναι επίσης αποτέλεσμα της εμπιστοσύνης που δείχνει ο Δήμαρχος σε εμένα και τον Αντιπρόεδρο Δημήτρη Παπαχρήστου, καθώς και της αποτελεσματικότητας όλων των συνεργατών και υπαλλήλων του ΔΛΤΠ χωρίς τους οποίους δεν θα είχαμε καταφέρει τίποτα. Ειδική μνεία αξίζει επίσης στη  Λιμενική Αρχή Πόρου που βοηθά και υποστηρίζει το έργο μας αλλά και στην Αντιπεριφερειάρχη κ. Β. Μπόγρη που έκανε τις κατάλληλες ενέργειες για την ολοκλήρωση και παράδοση του ανακατασκευασμένου δυτικού κρηπιδώματος. Χωρίς έπαρση, αναγνωρίζοντας ότι ακόμα έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας, στοχεύουμε πάντα να γίνουμε ακόμα καλύτεροι». 

 

Διαβάστε επίσης

image descriptionΛαθρεπιβάτης

Μια ματιά στον Πόρο από έναν άνθρωπο που αγαπά το νησί, αλλά έχει και την απαραίτητη ευαισθησία και γνώση να αναδεικνύει τις νέες προκλήσεις και, όταν πρέπει, να χτυπάει και την κα...

image descriptionΠΟΡΟΣ

Σύμφωνα με την εβδομαδιαία ενημέρωση της Πολιτικής Προστασίας, η οποία δημοσιοποιήθηκε από τον Δήμαρχο Πόρου Γιάννη Δημητριάδη, ο αριθμός των ενεργών κρουσμάτων στον Δήμο Πόρου για...

image descriptionΠΟΡΟΣ

Ο Δήμαρχος Πόρου Γιάννης Δημητριάδης απέστειλε στις 16.12.2021 στους βουλευτές Α΄ Πειραιά (Ν. Δούνια, Θ. Δρίτσα, Κ. Κατσαφάδο, Ν. Μανωλάκο, Π. Μελά και Χρ. Μπουτσικάκη) την ακόλουθ...

image descriptionΠΟΡΟΣ

Νομολογία με την οποία επιβεβαιώνεται ότι οι Δήμοι της χώρας μπορούν να συνάπτουν πολυετείς Προγραμματικές Συμβάσεις για την υλοποίηση των Τεχνικών τους Προγραμμάτων με Αναπτυξιακο...

image descriptionΑίγινα

Επικαιροποιήθηκε ο επιδημιολογικός χάρτης της Πολιτικής Προστασίας στα νησιά του Αργοσαρωνικού. Σύμφωνα με τα νέα δεδομένα και τα στοιχεία των ενεργών κρουσμάτων που διαχειρίζεται ...

image descriptionΠΟΡΟΣ

Ο Δήμαρχος Πόρου Γιάννης Δημητριάδης απέστειλε την ακόλουθη επιστολή στην Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας και την Ένωση Περιφερειών Ελλάδας:     «Αξιότιμοι Πρόεδροι και αξιότιμα μέλη ...

image descriptionΠΟΡΟΣ

Σύμφωνα με την εβδομαδιαία ενημέρωση της Πολιτικής Προστασίας, η οποία δημοσιοποιήθηκε από τον Δήμαρχο Πόρου Γιάννη Δημητριάδη, ο αριθμός των ενεργών κρουσμάτων στον Δήμο Πόρου για...

image descriptionΠΟΡΟΣ

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Δημάρχου Πόρου Γιάννη Δημητριάδης, σε δύο καίριες ερωτήσεις που κατέθεσε στις 10.12.2021 προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κ. Σκρέκα και τον Υπ...