Θα έχουμε ρεύμα ή όχι; Αυτό είναι το ερώτημα στον Πόρο
Οι κάτοικοι του Πόρου έχουν γίνει ειδικοί στο να ζουν με την αβεβαιότητα. Το ερώτημα που απασχολεί όλους είναι ένα και μόνο: «Θα έχουμε ρεύμα σήμερα;». Ο ΔΕΔΔΗΕ, με τις ενημερώσεις του που μεταφέρονται από τον Δήμο Πόρου, έχει μετατρέψει την ηλεκτροδότηση του νησιού σε ένα παιχνίδι μαντεψιάς που κρατά σε αγωνία τους πάντες.
Η Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου ήταν μια μέρα που ξεκίνησε με μεγάλες προσδοκίες και τελείωσε με... απογοήτευση για τους κατοίκους και τους επιχειρηματίες του Πόρου. Ο Δήμος, βασιζόμενος σε πληροφορίες του ΔΕΔΔΗΕ, είχε προειδοποιήσει για προγραμματισμένη διακοπή ρεύματος.
Πολλοί ξύπνησαν νωρίς το πρωί, προετοιμάζοντας φαγητό, φορτίζοντας συσκευές, με την αναμονή μιας πολυώρης διακοπής να κυριαρχεί στην καθημερινότητά τους. Ωστόσο, το ρεύμα (στους περισσότερους στον Πόρο, αν όχι σε όλους) δεν κόπηκε, αφήνοντας τους πάντες με την απορία: Τι ακριβώς συνέβη;
Η προχθεσινή ανακοίνωση του Δήμου Πόρου είχε προκαλέσει αναστάτωση, αλλά και μια αίσθηση προετοιμασίας. Οι κάτοικοι είχαν προγραμματίσει τις δουλειές τους, είχαν προμηθευτεί τα απαραίτητα και είχαν λάβει τα μέτρα τους για να αντιμετωπίσουν την κατάσταση. Όταν όμως το ρεύμα δεν κόπηκε, η... απογοήτευση ήταν μεγάλη.
Υποθέτουμε ότι ο ΔΕΔΔΗΕ, πηγή της αρχικής πληροφορίας, δεν είχε ενημερώσει τον Δήμο για την ακύρωση της διακοπής, έτσι, ο Δήμος Πόρου με τη σειρά του, δεν ενημέρωσε τους πολίτες, οι οποίοι τελικά βρέθηκαν προ εκπλήξεως.
Οι συνέπειες αυτής της παραπληροφόρησης είναι πολλαπλές. Κατ’ αρχάς, προκαλείται αναστάτωση στην καθημερινότητα των κατοίκων και των επιχειρηματιών. Επιπλέον, υπονομεύεται η εμπιστοσύνη των πολιτών προς τις δημόσιες υπηρεσίες. Τέλος, δημιουργείται ένα κλίμα ανασφάλειας και αβεβαιότητας.
Είναι απαραίτητο ο ΔΕΔΔΗΕ να βελτιώσει τις διαδικασίες ενημέρωσής του και να εξασφαλίσει ότι οι πληροφορίες που παρέχει είναι ακριβείς και έγκαιρες. Επίσης, ο Δήμος Πόρου θα πρέπει να είναι πιο προσεκτικός στην συνεργασία του με τον ΔΕΔΔΗΕ, να ανανεώνει τις πληροφορίες εγκαίρως και να τις διανείμει στους πολίτες.
Το περιστατικό αυτό υπογραμμίζει την ανάγκη για καλύτερη συνεργασία μεταξύ των δημόσιων υπηρεσιών και για πιο αποτελεσματική ενημέρωση των πολιτών. Οι κάτοικοι του Πόρου έχουν δικαίωμα να γνωρίζουν τι συμβαίνει και να λαμβάνουν αξιόπιστες πληροφορίες.