ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Αίγινα: Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Αργοσαρωνικού για τα κλειστά σχολεία.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε                                                                            Αίγινα , 23/1/2022

  ΝΗΣΙΩΝ ΑΡΓΟΣΑΡΩΝΙΚΟΥ

 

                                                                                                             Αρ.Π ρωτ.:   10                                               

                Προς: τα μέλη του Συλλόγου,   ΔΟΕ, Δ/νση  Π.Ε Πειραιά ,τοπικό τύπο- διαδίκτυο

 

ΚΛΕΙΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ όχι  μόνο γιατί  μόνο λόγω παγετών, αλλά και γιατί δεν πήραν μέτρα για την πανδημία

Κανένας εκπαιδευτικός δεν υποχρεούται να παρέχει τηλεκπαίδευση από το σπίτι του. – Λέμε ΟΧΙ στην κοροϊδία και στις επικοινωνιακές τακτικές του ΥΠΑΙΘ και της κυβέρνησης».

 

    Σε τηλεοπτικές  ανακοινώσεις  Κεραμέως  ενημερωνόμαστε για υποχρέωση παροχής τηλεκπαίδευσης  σε περίπτωση κακοκαιρίας.

Είναι απαράδεκτο η πολιτική ηγεσία του υπουργείου, που δεν πήρε κανένα μέτρο ώστε να ανοίξουν τα σχολεία με ασφάλεια, που αφήνει δεκάδες κενά από την αρχή της σχ. χρονιάς  να δημιουργεί τετελεσμένα γεγονότα και στο όνομα των «έκτακτων συνθηκών» , να ανοίγει το δρόμο για τη γενίκευση της τηλεκπαίδευσης. Είναι ξεκάθαρο ότι το υπουργείο Παιδείας αξιοποιεί την τηλεκπαίδευση ως «εμβόλιο»  για όλες τις χρήσεις.

Τα σχολεία κλείνουν κατ΄ ομολογία περιφερειάρχη Αττικής Πατούλη ότι «Η απόφαση για το κλείσιμο των σχολείων, αναμένεται να ληφθεί όχι μόνο εξαιτίας των χαμηλών θερμοκρασιών και της χιονόπτωσης που μπορεί να δημιουργήσουν προβλήματα και με τον παγετό σε κάποιες περιοχές της Αττικής, αλλά και επειδή λόγω των μέτρων για την πανδημία, οι σχολικές αίθουσες παραμένουν με ανοικτά τα παράθυρα και ......»

Αποδεικνύεται περίτρανα ότι η τηλεκπαίδευση δεν είναι καθόλου αθώα και προσωρινή, αφού αξιοποιείται και εκτός πανδημίας για καταστάσεις που χαρακτηρίζονται «έκτακτες», όπως είναι οι καιρικές συνθήκες. Αποτελεί ένα μέσο για να πληγούν ανεπανόρθωτα τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, ιδιαίτερα των πιο φτωχών κοινωνικών στρωμάτων, καθώς και οι εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών.

Οι κίνδυνοι που είχαμε επισημάνει από την πρώτη στιγμή σε παλιότερες ανακοινώσεις μας για γενίκευση της εξ αποστάσεως «εκπαίδευση» για κάθε ημέρα και στιγμή που για οποιοδήποτε λόγο θα κλείνει το σχολείο ή θα απουσιάζει ο εκπαιδευτικός, επιβεβαιώνονται. Αυτό δεν μπορεί να γίνει ανεκτό από τους εκπαιδευτικούς και το εκπαιδευτικό κίνημα, αφού τίποτε δεν μπορεί να αντικαταστήσει την ζωντανή εκπαίδευση.                    

Τα ζητήματα που ανοίγονται είναι τεράστια! Δεν υπάρχει καμιά δικαιολογία, ούτε ένα παιδαγωγικό, εκπαιδευτικό, μορφωτικό επιχείρημα για να λειτουργήσει η τηλεκπαίδευση όταν το σχολείο κλείσει υποχρεωτικά για λίγες μέρες. Αντίθετα, υπάρχουν πολλοί λόγοι για να μην το αποδεχτούμε! Το υπουργείο παιδείας επιδιώκει να δημιουργήσει μια νέα κανονικότητα και τετελεσμένα που θα τα βρούμε μπροστά μας! Θέλουμε να ρωτήσουμε το Υπ. Παιδείας, τι θα γίνει με τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς αλλά και τους μαθητές που δε διαθέτουν τεχνολογικό εξοπλισμό στα σπίτια τους, τους συναδέλφους που επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν τον εξοπλισμό των σχολικών μονάδων για την παροχή  τηλεκπαίδευση; Αύριο, εκείνους δε θα τους πιάσουν τα καιρικά φαινόμενα; Ποιος μπορεί να εγγυηθεί ότι θα μετακινηθούν με ασφάλεια, προκειμένου να έχουν πρόσβαση στα μέσα της τηλεκπαίδευσης; Τι θα γίνει χωρίς «ειδική άδεια» για όλους τους γονείς; Ποιος θα κρατήσει τα παιδιά στο σπίτι; Τι θα γίνει με τους συναδέλφους που έχουν παιδιά σε σχολική ηλικία και καλούνται τα ίδια να παρακολουθήσουν μαθήματα μέσω τηλεκπαίδευσης;

 

Επισημαίνουμε:

  • Στην υπουργική απόφαση (Αριθμ. 111525/ΓΔ4) ΦΕΚ4188 για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση το σχ. έτος 2021-2022, δεν αναφέρεται πουθενά υποχρέωση παροχής τηλεκπαίδευσης σε περίπτωση κλεισίματος σχολείων από αρμόδιους φορείς(τοπικές αρχές, δήμους κτλ), λόγω κακοκαιρίας.
  • Καμία εγκύκλιος δεν έχει σταλεί από το υπουργείο που να αλλάζει τα δεδομένα. Το ίδιο είχε παραδεχθεί δημόσια και η ηγεσία του υπουργείου παιδείας σε τηλεοπτική συνέντευξη την περίοδο της προηγούμενης κακοκαιρίας στα μέσα Οκτωβρίου. Πράγματι στις περισσότερες περιπτώσεις ΔΕΝ πραγματοποιήθηκε τηλεκπαίδευση τότε.
  • Ενώ υπάρχει πρόβλεψη για όλους τους εργαζόμενους  στο δημόσιο παροχής εξοπλισμού κλπ στο NOMO ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 4807 που ψηφίστηκε τον Ιούνη του 2021 για το «Θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας, διατάξεις για το ανθρώπινο δυναμικό του δημοσίου τομέα και άλλες επείγουσες ρυθμίσεις»  έχουν εξαιρεθεί οι εκπαιδευτικοί   της υποχρέωσης της υπηρεσίας του φορέα  για την  παροχή εξοπλισμού και την πληροφοριακή υποστήριξη, προμηθεύει τον υπάλληλο με τον απαραίτητο και κατάλληλο για την αποτελεσματική εκτέλεση των καθηκόντων  του μέσω τηλεργασίας, τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό και τεχνολογική συσκευή («Σταθμός Τηλεργασίας») και παρέχει υποστήριξη για την εγκατάστασή του (άρθρο 12).
  • Καμιά ντροπή! Πουθενά στη νομοθεσία δεν προβλέπεται υποχρέωση παροχής εργασίας από το σπίτι του υπαλλήλου χωρίς τη συναίνεσή του.

Δεν αποδεχόμαστε :

-Η τηλεκπαίδευση ακόμα και όταν το σχολείο κλείνει και ως κτήριο λόγω καιρικών συνθηκών σημαίνει ότι ο εκπαιδευτικός πρέπει υποχρεωτικά να διαθέσει το σπίτι του ως χώρο εργασίας και να έχει και να διαθέσει προσωπικό του εξοπλισμό για να την πραγματοποιήσει.

- ότι είναι φυσικό ακόμα και για ευτελείς λόγους και για ολιγοήμερη διακοπή του σχολείου, να «λειτουργεί» υποτίθεται το σχολείο χωρίς μέρος των μαθητών του (όσοι δεν έχουν εξοπλισμό κ.λπ.) ή να θεωρείται φυσικό να παρακολουθούν οι μαθητές μέσω κινητών και να συνεχίζονται όλα «κανονικά».

-ότι οι γονείς γίνονται μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας μόνιμα και σταθερά κι όταν δεν μπορούν αυτοί να βοηθήσουν τα παιδιά τους ή λείπουν εργάζονται κ.λπ., δεν πειράζει, το παιδί δε θα συμμετέχει, ενώ το σχολείο υποτίθεται ότι συνεχίζεται κανονικά.

-Μετά τις 5 κόκκινες κάρτες που απεύθυνε 16/11/21 η αρχή προστασίας δεομένων στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων είναι ακόμη ανοιχτό το θέμα των προσωπικών δεδομένων των μαθητών μας .

Ήδη ανακοινώνεται ότι οι Δήμοι με απόφασή τους κλείνουν τα σχολεία λόγω της κακοκαιρίας που επικρατεί στη χώρα και μετά από ερωτήματα συναδέλφων, πληροφορεί τα μέλη του σωματείου μας ότι  ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΔΕΝ ΥΠΟΧΡΕΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΠΑΡΕΧΟΥΝ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΤΟΥΣ.

Καλούμε τους συναδέλφους και καλύπτουμε συνδικαλιστικά:

Λόγω της κακοκαιρίας που επικρατεί στη χώρα, των κλειστών σχολείων  και μετά από ερωτήματα συναδέλφων, το Δ.Σ. πληροφορεί τα μέλη του σωματείου μας ότι ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΔΕΝ ΥΠΟΧΡΕΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΠΑΡΕΧΟΥΝ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΤΟΥΣ.

  • Όταν οι σχολικές μονάδες είναι κλειστές με απόφαση Δημάρχου, ή Περιφερειάρχη είναι κλειστές για όλους/ες, μαθητικό, εκπαιδευτικό,  διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό.
  • Εάν το Υπουργείο Παιδείας επιθυμεί να παρέχουμε τηλεκπαίδευση από το χώρο εργασίας μας, κόντρα στην απόφαση των Δημάρχων, δηλαδή από τα σχολεία μας, οφείλει να στείλει σχετική εγκύκλιο. Επιπλέον,  σε περιπτώσεις όπου οι καιρικές συνθήκες κάνουν δύσκολη ή επικίνδυνη την πρόσβαση των εκπαιδευτικών στη σχολική μονάδα  κανένας δεν μπορεί να τους υποχρεώσει να μεταβούν. Είναι ευθύνη του ΥΠΑΙΘ και των Δ/νσεων Εκπαίδευσης να μην κινδυνεύσει κανένας συνάδελφος.
  • Εάν το Υπουργείο Παιδείας επιθυμεί να περάσουμε σε καθεστώς τηλεργασίας, θα πρέπει να φροντίσει να μας παρέχει τον απαραίτητο εξοπλισμό (laptop, σύνδεση κ.λ.π.)
  • Καμία μορφή τηλεκπαίδευσης δεν μπορεί να παρέχεται από το χώρο της οικίας μας, με δικό μας εξοπλισμό και πληρωμένη από τον ελάχιστο μισθό μας σύνδεση (ακόμη και αν τα διαθέτουμε)
  • Οποιαδήποτε εντολή της υπηρεσίας μας θα πρέπει να είναι έγγραφη και ενυπόγραφη, διαφορετικά δεν είναι έγκυρη και δεν εκτελείται. Η διοίκηση δε λειτουργεί με προφορικές εντολές ή άτυπα sms και mails  
  • Παρακαλούμε να ενημερώσετε το σωματείο σε περίπτωση που παρατηρηθούν υπερβάσεις καθήκοντος ή αυθαίρετες ενέργειες της διοίκησης.

Καλούμε την ΔΟΕ

  • να πάρει σαφή θέση ενάντια στις εξελίξεις αυτές και να χρησιμοποιήσει κάθε συνδικαλιστικό μέσο για τη διεκδίκησή του!
  • να καλύψει πανελλαδικά συνδικαλιστικά τους συναδέλφους για τη μη συμμετοχή τους.

Τέτοιες μέρες και ώρες:

Μόνη μας έγνοια κι ανησυχία, τα σπίτια των παιδιών μας που δεν έχουν θέρμανση. Αυτή την έγνοια οφείλει να έχει και το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση. Να ζεσταθούν όλα τα σπίτια, μόνο αυτό! 

 

Για όλους αυτούς τους λόγους συνεχίζουμε τη μάχη που δίνουμε οι εκπαιδευτικοί για να λειτουργήσουν τα σχολεία με ασφάλεια, δηλ. με ολιγομελή τμήματα, προκειμένου να μείνουν τα σχολεία ανοιχτά, με επαρκές εκπαιδευτικό προσωπικό και μόνιμο επαρκές προσωπικό καθαριότητας, με κονδύλια για επαρκή θέρμανση και συντήρηση των σχολικών κτηρίων.

 

                                                           ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

 

              Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                                 Η Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 

            ΧΡΗΣΤΟΣ ΡΕΠΠΑΣ                                                                            ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΛΥΚΟΥΡΗ                      

 

 

 

 

Διαβάστε επίσης

Αίγινα: Πρόγραμμα εορτασμού 194ης επετείου Άφιξης και Ορκωμοσίας  του Ι. Καποδίστρια στην Αίγινα.Αίγινα

  ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ 194ης ΕΠΕΤΕΙΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΦΙΞΗ ΚΑΙ ΟΡΚΩΜΟΣΙΑ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ ΚΥΒΕΡΝΗΤΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗ Α. ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ ΣΤΗΝ ΑΙΓΙΝΑ Τετάρτη 26 η Ιανουαρίου 2022                          ...

Πότε αναμένεται να χιονίσει στα νησιά του Σαρωνικού και την Τροιζηνία - Δείτε LIVE την πορεία της κακοκαιρίαςΑίγινα

Επελαύνει ο χιονιάς "Ελπίς" και τις επόμενες ώρες αναμένεται να πλήξει και τα νησιά του Αργοσαρωνικού.    Σύμφωνα με την πρόγνωση του meteo, ο χιονιάς θα χτυπήσει τα νησιά από το μ...

Αίγινα: Ανακοίνωση του Δήμου Αίγινας για τη λειτουργία των σχολείων 24 και 25 Ιανουαρίου.Αίγινα

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Κλειστά θα παραμείνουν τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όσον αφορά την δια ζώσης λειτουργίας τους, την Δευτέρα 24 Ιανουαρίου και την Τρίτη 25 ...

Αίγινα: Η Μαίρη Κουκούλη Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής, Ισότητας, Τουρισμού, Τύπου και Δημοσίων Σχέσεων Αίγινα

Θέση Αντιδημάρχου με ποικίλες  και σημαντικές αρμοδιότητες, κυρίως  κοινωνικού χαρακτήρα, αναλαμβάνει η μέχρι πρότινος Πρόεδρος της ΚΕΔΑ Μαίρη Κουκούλη. Με απόφαση του δήμαρχου Γιά...