ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
image description

Αίγινα: Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Νήσων Αργοσαρωνικού για το νέο Νομοσχέδιο για την παιδεία.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε ΝΗΣΙΩΝ ΑΡΓΟΣΑΡΩΝΙΚΟΥ    

 

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ – ΕΦΙΑΛΤΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ, ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ

ΑΡΘΡΑ ΑΚΟΜΗ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΙΚΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ

Όλες και όλοι στη συγκέντρωση των συνδικάτων και της Ομοσπονδίας Γονέων Αττικής την Πέμπτη 22 Ιούλιου στις 7μμ στα Προπύλαια και την πορεία προς τη Βουλή!

Συμμετοχή σε κινητοποιήσεις και αγων. δράσεις σε όποια περιοχή βρισκόμαστε!

Κατατέθηκε στη Βουλή το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο, που μετατρέπει το σχολείο σε επιχείρηση, διευρύνει τις μορφωτικές ανισότητες των μαθητών και απαξιώνει το ρόλο του εκπαιδευτικού. το πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση συνιστά μια βαθιά αντιδραστική τομή που φιλοδοξεί να αλλάξει ριζικά το τοπίο στην εκπαίδευση, οικοδομώντας ένα αυταρχικό, ταξικό, εμπορευματοποιημένο σχολείο ανισοτήτων, προωθώντας την κατηγοριοποίηση των σχολείων μέσα από το νεοφιλελεύθερο μοντέλο της «σχολικής αυτονομίας με λογοδοσία» δηλαδή την ενοχοποίηση της εκπαιδευτικής κοινότητας για τα προβλήματα της εκπαίδευσης και του σχολείου και την επιβολή του φόβου και της υποταγής των εκπαιδευτικών στην αντιεκπαιδευτική πολιτική μέσα από ένα σκληρό πλαίσιο ατομικής αξιολόγησης:   

Αυτονομία της λειτουργίας της σχολικής μονάδας με στραγγαλισμό της παιδαγωγικής ελευθερίας των εκπαιδευτικών, με την απαλλαγή του κράτους από την υποχρέωση της χρηματοδότησης, της στελέχωσης, της επιμόρφωσης, κατηγοριοποίηση των μαθητών και των σχολείων, ασφυκτικό πλαίσιο ατομικής αξιολόγησης, ακόμα πιο κάθετη και ιεραρχική δομή διοίκησης, εργαστήρια δεξιοτήτων, διαχείριση του ήδη υπάρχοντος εκπαιδευτικού δυναμικού με σχέδιο μείωσης των  προσλήψεων των αναπληρωτών/συμβασιούχων εκπαιδευτικών, κατακερματισμός του ενιαίου χαρακτήρα της γνώσης και του σχολικού προγράμματος με το πολλαπλό βιβλίο, διδακτικές μέθοδοι που ακυρώνουν τη ζωντανή διδασκαλία όπως η «ανεστραμμένη μάθηση», λειτουργία  ΚΔΑΠ και υποβάθμιση του ολοήμερου σχολείου.

Αυτό είναι το πνεύμα του πολυνομοσχεδίου: Εξετάσεις παντού, γνώση πουθενά. Ατομικός ανταγωνισμός παντού, συνεργασία πουθενά. Φόβος και υποταγή παντού, δημοκρατία πουθενά. Επιχειρηματικότητα και επιχειρηματικά συμφέροντα παντού, δημόσιο δωρεάν σχολείο πουθενά.

Είναι χαρακτηριστικές οι προσθήκες στο τελικό σχέδιο νόμου, οι οποίες αποδεικνύουν ότι, κυβέρνηση και Υπ. Παιδείας, ΔΕΝ επιδιώκουν την αναβάθμιση του σχολείου και του εκπαιδευτικού, αλλά ακριβώς το αντίθετο.

  • Με το άρθρο 56, το ΥΠΑΙΘ ρίχνει κάθε φύλλο συκής σε σχέση με τους σκοπούς και τον ρόλο της αξιολόγησης. Η μη συμμετοχή στις διαδικασίες της αξιολόγησης χαρακτηρίζεται ως πειθαρχικό παράπτωμα, το οποίο θα τιμωρείται με πειθαρχικές ποινές. Αποκαλύπτεται ο βαθιά τιμωρητικός χαρακτήρας της αξιολόγησης. Η μη συμμετοχή στην αξιολόγηση, ατομικά ή συλλογικά, επισείει την ποινή της στέρησης μισθού (ενός μήνα), αλλά και αναστολή της μισθολογικής εξέλιξης. Όλο το διάστημα της διαβούλευσης αποκαλύφθηκε ο βαθιά αντιπαιδαγωγικός – αντιεκπαιδευτικός χαρακτήρας της αξιολόγησης. Αφού το ΥΠΑΙΘ δεν κατάφερε να εξαπατήσει, τώρα σηκώνει τη ράβδο της τιμωρίας. Έτσι καταλαβαίνουν, κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ, την ενίσχυση των εκπαιδευτικών, που δίνουν την ψυχή τους στην προσπάθεια να μορφώσουν τα παιδιά. Απλώς ενημερώνουμε την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, ότι το 97% των συναδέλφων, που άφησε στα χαρτιά την λεγόμενη αυτοαξιολόγηση, δε διέπραξε κανένα πειθαρχικό παράπτωμα, αλλά συμμετείχε στην συλλογική απόφαση του κλάδου. Αυτές οι αποφάσεις είναι που ενοχλούν την κυβέρνηση και με τέτοιες διατάξεις επιχειρεί να καταργήσει κατοχυρωμένα δικαιώματα και ελευθερίες. Επιπλέον με το άρθρο 97, ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας, στα πλαίσια της εφαρμογής της λεγόμενης αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας, μπορεί να προχωρήσει μόνος του στη συγκρότηση ομάδων, στόχων και παραμέτρων, δηλαδή να υπερβεί τη συλλογική απόφαση των συναδέλφων! Το επόμενο βήμα είναι να συμπληρώνει το Υπουργείο από μόνο του τις αξιολογήσεις κάθε σχολικής μονάδας!
  • Στο άρθρο 100 διευρύνεται το αντιπαιδαγωγικό μέτρο της ανάθεσης διδασκαλίας. Τι λέει με λίγα λόγια; Ότι ο Διευθυντής ή ο Προϊστάμενος της σχολικής μονάδας μπορεί να αναθέσει έως και 5 ώρες υπερωριακή διδασκαλία για την κάλυψη διδακτικών αναγκών! Δηλαδή στην πράξη ακόμα μεγαλύτερη συρρίκνωση του αριθμού των αναπληρωτών και φυσικά το «θάνατο» των ειδικοτήτων! Άλλο ένα μέτρο για την αναβάθμιση του σχολείου, η κάθε ειδικότητα να μη διδάσκει σύμφωνα με το επιστημονικό της αντικείμενο, αλλά σύμφωνα με τη λογική της εξοικονόμησης των εκπαιδευτικών. Αν αυτό είναι αναβάθμιση, τότε δεν μπορούμε να φανταστούμε πώς θα είναι η υποβάθμιση!
  • Στο ίδιο μήκος κύματος είναι και το άρθρο 171, το οποίο ορίζει ότι μπορεί να γίνεται ανάθεση υπερωριακής απασχόλησης για την κάλυψη κενών που αφορούν στην Ειδική Αγωγή (Τμήματα Ένταξης, Παράλληλη Στήριξη κ.ο.κ. ). Δηλαδή, στο κομμάτι της εκπαίδευσης που οι μαθητές χρίζουν ιδιαίτερης και αυξημένης φροντίδας, κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ απαντάει με υπερωρίες, αντί για μόνιμο επαρκές προσωπικό που θα καλύπτει τις αυξημένες ανάγκες αυτών των παιδιών.
  • Επανέρχονται οι εξετάσεις παντού. Με το άρθρο 97 θεσπίζεται η ελληνική PISA, δηλαδή, πανελλαδικές εξετάσεις στην Στ΄ Δημοτικού και στην Γ΄ Γυμνασίου. Οι εξετάσεις αυτές, υψηλών απαιτήσεων, θα είναι μεν ανώνυμες, αλλά θα δίνουν αποτελέσματα σε πανεθνικό επίπεδο, σε επίπεδο περιφέρειας και σε επίπεδο σχολείου, τροφοδοτώντας έτσι την ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών, των μαθητών, των γονιών για την αποτυχία του σχολείου και απενοχοποιώντας τις κοινωνικές ανισότητες και τις πολιτικές που τις παράγουν.

Είναι εμφανές και από το τελικό σχέδιο νόμου, ότι έχουμε να κάνουμε με ένα νομοσχέδιο εχθρικό προς τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς. Απορρίπτεται στο σύνολό του! Γι’ αυτό και η κυβέρνηση «τρέχει» να το ψηφίσει μέσα στην περίοδο της θερινής ραστώνης, σαν τον κλέφτη, που γνωρίζει ότι είναι ένοχος.

Έχουν τεράστια ευθύνη όλες αυτές οι συνδικαλιστικές παρατάξεις, όλοι αυτοί οι συνδικαλιστές, που μας λένε ότι το ν/σχ κινείται σε θετική κατεύθυνση, ότι ανταποκρίνεται στις θέσεις του κλάδου (!!) ή ακόμα ότι δεν κάνει και τόσο τολμηρά βήματα. Είναι βαθιά υπόλογοι και εκτεθειμένοι στους συναδέλφους, για την στήριξη που δίνουν στη κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ, την πιο κρίσιμη στιγμή

Δε θα τα καταφέρουν! Εμποδίσαμε, πολλές φορές φέτος, μια σειρά αντιεκπαιδευτικούς σχεδιασμούς  (αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, ηλεκτρονική ψηφοφορία, κάμερες στην τάξη, ωράριο νηπιαγωγών, τηλε-απουσίες). Μαζικά, δυναμικά, συσπειρωμένοι στα σωματεία μας, θα το ξανακάνουμε και τώρα!

ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗ ΜΟΡΦΩΣΗ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ –  ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕΙ ΤΟ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΟ

                            ΤΕΡΑΤΟΥΡΓΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ 

 

ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

ΧΡΗΣΤΟΣ ΡΕΠΠΑΣ                                                                                       Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ 

                                                                                             

Γ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΛΥΚΟΥΡΗ

                                       

 

Διαβάστε επίσης

image descriptionΑίγινα

  Με μια παράσταση - παραγωγή  του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, συνεχίζεται σήμερα Σάββατο 24 Ιουλίου  το 11ο Φεστιβάλ Θεάτρου Αίγινας στην αυλή του 2ου Δημοτικού Σχολείου...

image descriptionΑίγινα

Είκοσι χρόνια κυκλοφορίας γιορτάζει το περιοδικό "Αιγιναία" και κυκλοφορεί ένα μεγάλο επετειακό τεύχος για  τα 20 χρόνια και τα 30 τεύχη του. Παράλληλα  το νέο αυτό ενισχυμένο τεύχ...

image descriptionΑίγινα

Ολοκληρώθηκε την Παρασκευή 16 Ιουλίου και η δεύτερη Κατασκηνωτική περίοδος της Ιεράς Μητροπόλεως για αγόρια Δημοτικού Σχολείου στις Κατασκηνωτικές εγκαταστάσεις στον Τούρλο  της Βα...

image descriptionΑίγινα

Ανακοίνωση Δήμου Αίγινας-Επιτροπής 2021- ΚΕΔΑ                                                        Για την ομαλή προσέλευση των θεατών που θα παρακολουθήσουν την συναυλία της Δήμ...

image descriptionΑίγινα

Μεσούντος του καλοκαιριού με Κ.Υ.Α. ανακοινώθηκε η αύξηση τελών ελλιμενισμού μικρών σκαφών, κάτι που μπορεί να επιφέρει δυσκολίες για τους ιδιοκτήτες  των μικρών σκαφών και ακολούθ...

image descriptionΑίγινα

Τις επιπτώσεις στα χαμηλά  εισοδήματα και  τις ευαίσθητες κοινωνικά ομάδες  που θα επιφέρει η αύξηση των αντικειμενικών αξιών στην Αίγινα επισημαίνει με Δελτίο Τύπου η Οργάνωση Μελ...