ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
image description

Πρωταθλήτρια η Αίγινα στην επιβατική κίνηση του 2019

Η φωτογραφία  είναι χαρακτηριστική της μεγάλης επιβατικής κίνησης  του λιμανιού της Αίγινας. Τρία μεγάλα  επιβατηγά – οχηματαγωγά πλοία (Αχαιός – Φοίβος – Ποσειδών Ελλάς)  της γραμμής του Σαρωνικού δεμένα  στο λιμάνι της Αίγινας. Εικόνα που δεν συναντάς ποτέ στα άλλα λιμάνια των νησιών του Σαρωνικού αλλά και των υπολοίπων περιοχών που εξυπηρετούνται ακτοπλοϊκά όπως τα Μέθανα, η Ερμιόνη και το Πόρτο Χέλι.

Η φωτογραφία αυτή έρχεται να ενισχύσει την εικόνα  που όλοι έχουμε για τη μεγάλη επιβατική κίνηση  της Αίγινας εδώ και χρόνια, μια κίνηση που ακολουθεί αυξητικούς ρυθμούς και καταδεικνύεται  με στοιχεία της επιβατικής κίνησης του 2019.

Αξίζει  για αυτό το λόγο  να προσέξουμε  τα στοιχεία που κατά καιρούς  το Λιμεναρχείο Αίγινας  έχει ανακοινώσει αλλά  και τα επίσημα  στοιχεία  των αρμόδιων υπηρεσιών του Υπουργείου Ναυτιλίας. Σύμφωνα με έγκυρες πηγές η Αίγινα έρχεται πρώτη και με διαφορά σε κίνηση επιβατών από όλους  τους προορισμούς του Σαρωνικού, συγκεντρώνοντας  τον απίστευτο αριθμό  των 1.640.107 επιβατών (αφίξεις και αναχωρήσεις) για όλη τη διάρκεια  του 2019. Επιπρόσθετα αξιοσημείωτη είναι η κίνηση από τα άλλα δύο λιμάνια  του νησιού την Αγία Μαρίνα και τη Σουβάλα  όπου σημείωσαν κίνηση 31.859 και 78.098 επιβατών αντίστοιχα. Συνολικά και από τα τρία λιμάνια διακινήθηκαν 1.750.064  επιβάτες για το 2019.

Οι αριθμοί είναι εντυπωσιακοί όταν οι άλλοι προορισμοί συγκέντρωσαν:

Αγκίστρι:  254.619 επιβάτες, Μέθανα: 27.690, Πόρος: 163.780, Ύδρα: 224.776, Σπέτσες: 85.205, Ερμιόνη: 13.202, Πόρτο Χέλι: 5.333, Σαλαμίνα: 101. 422 επιβάτες.

 

Αναμφίβολα υπάρχουν στον κατάλογο αυτό περιοχές που εξυπηρετούνται οδικώς και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα οι αριθμοί αυτοί  να επιδέχονται κάποιες  τροποποιήσεις. Ωστόσο δεν μπορούν να μεταβάλουν την πρώτη θέση που κατέχει η Αίγινα και την ανακηρύσσει σε κορυφαίο προορισμό  του Σαρωνικού.

Τα  στοιχεία αυτά  επιδέχονται πολλές  αναλύσεις αλλά δημιουργούν και προβληματισμό για  το μέλλον. Ιδιαίτερα καθώς διανύουμε μια δύσκολη χρονιά με πρωτόγνωρες συνθήκες  για τον εσωτερικό και εξωτερικό τουρισμό. Η πληρότητα των πλοίων μειωμένη και συμμορφωμένη με τα  πρωτόκολλα  των Υπουργείων  καθώς και η ακτοπλοϊκή σύνδεση των άλλων δύο λιμανιών Σουβάλας και Αγίας Μαρίνας που ξεκίνησε αργά  μέσα στον Ιούλιο, αλλάζουν κατά πολύ  τα φετινά δεδομένα και τους αριθμούς.

Ο εφησυχασμός είναι κακός σύμβουλος για το μέλλον και την εξέλιξη του τόπου. Τα προγραμματισμένα έργα στα περιφερειακά λιμάνια της Αίγινας (Πέρδικα – Αγία Μαρίνα) θα δώσουν ώθηση για μεγαλύτερες και περισσότερες αφίξεις πλοίων και επισκεπτών. Για παράδειγμα η Αγία Μαρίνα θα μπορεί να δέχεται κρουαζιερόπλοια ή να φιλοξενεί σκάφη αναψυχής. Ωστόσο τα πράγματα δεν σταματούν στα λιμενικά έργα που ασφαλώς είναι απαραίτητα και αποτελούν σημαντική προϋπόθεση για την ανάπτυξη του νησιού. Υπάρχει και ο μεγάλος τομέας  των γενικότερων υποδομών, των προσφερόμενων υπηρεσιών, της πολιτικής προστασίας, των τακτικών συνδέσεων των περιοχών και των οικισμών με λεωφορεία.

Η Αίγινα φαίνεται λοιπόν πως αντέχει και επιστρέφει αργά και σταθερά  σε ρυθμούς κανονικότητας.  Οφείλει να αξιοποιήσει  την προνομιούχο θέση της μέσα στον Αργοσαρωνικό και να προχωρήσει σε βελτιωτικές κινήσεις για να διατηρήσει  την πρώτη θέση.

Μια θέση που κατείχε άλλωστε από δεκαετίες, όταν τα μικρά επιβατηγά πλοία  όργωναν όλο τον Αργοσαρωνικό. Είναι χαρακτηριστική η φράση του καπετάν Γιάννη Λάτση που πολλές φορές ταξίδευε με τα  πλοία του το «Εριέττα» ή το «Νεράιδα». Όταν πέρναγαν  από τα άλλα νησιά  έπαιρναν ελάχιστους επιβάτες και το πλοίο ήταν άδειο. Και εκείνος έλεγε: «μη  στενοχωριέστε σε λίγο θα πιάσουμε Κίνα και θα γεμίσουμε, εννοώντας  την Αίγινα».

Δεν είναι λοιπόν τυχαίο που τα περισσότερα πλοία τότε αλλά και σήμερα  «ζούσαν» από τη γραμμή της Αίγινας και μόνο.
Σημείωση: Η φωτογραφία των πλοίων δημοσιεύτηκε στη σελίδα "Πλοία Σαρωνικού στο face book

Διαβάστε επίσης

image descriptionΑίγινα

  Ενισχύεται η υπηρεσία Καθαριότητας  του Δήμου Αίγινας με την παραλαβή σήμερα 30 Ιουλίου δύο σημαντικών οχημάτων που θα συμβάλουν κατά πολύ στην αποκομιδή και την ταχύτερη μείωση ...