ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Οικονομική κρίση ζήτω!

Ένα πολυθέαμα με τίτλο «Οικονομική κρίση, ζήτω!», με δράσεις διάσπαρτες στο 11 στρεμμάτων κτήμα Κολλάτου, αποτελεί τη νέα δουλειά του Αλέξανδρου Κολλάτου, προσφορά στο κοινό της Αίγινας, όπως κάθε καλοκαίρι. Της Άβετ Σφακιανάκη Ηθοποιός, σκηνοθέτης, μα πάνω από όλα νέος καλλιτέχνης με προβληματισμούς και φρέσκιες ιδέες, ο Αλέξανδρος Κολλάτος, μετά την επιτυχημένη απόπειρα της διάδοσης του καλού ελληνικού κινηματογράφου, με προβολή ταινιών στο κτήμα της οικογένειας χωρίς εισιτήριο, φέτος παρουσιάζει κάτι εντελώς καινούργιο. Συναντηθήκαμε στο κτήμα, στην περιοχή της Αγίας Ειρήνης, και κάτω από την αιωνόβια ελιά, λίγες ημέρες πριν από την έναρξη των παραστάσεων. Όταν λες πολυθέαμα, τι ακριβώς εννοείς; Είναι ένα πολυθέαμα με θεατρικά δρώμενα, με κινηματογραφικές βιντεοκαταστάσεις, γύρω από την οικονομική κρίση και πώς τη βιώνουμε στην Ελλάδα. Το πολυθέαμα έχει τίτλο «Οικονομική Κρίση, Ζήτω». Είναι κομμάτια, κομμάτια που θα διαρκούν δυόμισι λεπτά, και η δράση θα μοιράζεται σε όλο το κτήμα. Ο θεατής θα κινείται και θα βλέπει ό,τι του αρέσει, όσο αντέχει, συμμετέχοντας κατά κάποιον τρόπο και ο ίδιος. Ποιος το σκηνοθετεί; Εγώ τα έχω επιμεληθεί όλα, γιατί θέλω οτιδήποτε έχει σχέση με την οικονομική κρίση να περνάει μέσα από τα δικά μου συναισθήματα. Τα κείμενα είναι συρραφή αποσπασμάτων από έργα του Σοφοκλή και του Ευριπίδη, ποίηση και κείμενα δικά μου. Έχω επηρεαστεί από το αρχαίο θέατρο και από όλα τα είδη θεάτρου, από τα μπουλούκια μέχρι σήμερα. Από εκεί ξεκινάω, από την επιθεώρηση του ‘30. Έχω δεχτεί επίσης και ευρωπαϊκές επιρροές, αλλά και ερεθίσματα από τη Ρωσία, όπου έγινε η πρώτη κινηματογραφική προβολή μέσα σε θεατρική παράσταση». Οι πολιτιστικές εκδηλώσεις ξεκίνησαν στο κτήμα Κολλάτου το 2005 με τη θεατρική παράσταση του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία του Γάλλου σκηνοθέτη Hubbert Godon, με Γάλλους ηθοποιούς, στα γαλλικά και στα ελληνικά. Στην παράσταση εκείνη ο Αλέξανδρος είχε τον ρόλο του Ευριπίδη. Τότε ήταν που ο πατέρας του, ο Δημήτρης Κολλάτος, προανήγγειλε για τον επόμενο χρόνο την έναρξη του καθιερωμένου πλέον φεστιβάλ με προβολή ταινιών, θεατρικές παραστάσεις, παρουσιάσεις βιβλίων και συζητήσεις με τους δημιουργούς. Και πράγματι, τα τελευταία πέντε χρόνια, κάθε Αύγουστο, στο δροσερό περιβάλλον του κτήματος Κολλάτου, το κοινό απολαμβάνει ταινίες που παίζονται σε κινηματογραφικά φεστιβάλ ανά την Υφήλιο, πολλές από τις οποίες έχουν αποσπάσει σημαντικά βραβεία. Γιατί στην Αίγινα; Στην Αίγινα έρχομαι από το 1986, παιδί ακόμα, κάθε καλοκαίρι στο κτήμα μας. Την αγαπάω, τη σέβομαι, και μου αρέσει γιατί σου προσφέρει ποικιλία, ελευθερία και διασκέδαση. Όσο για το φεστιβάλ που οργανώνουμε στο κτήμα, μας στήριξαν και μας στηρίζουν οι Αιγινήτες, και όλοι οι κάτοικοι και τακτικοί επισκέπτες του νησιού με την αγάπη τους και την προσέλευσή τους. Καμία κρατική ή τοπική αρχή δεν μας προσέφερε τίποτε. Για τον χειμώνα τι ετοιμάζεις; Έχω ήδη ξεκινήσει μια ταινία στη Γαλλία. Η Αθήνα και η Ελλάδα γενικότερα νομίζω ότι μου τελείωσαν. Πρέπει να σας πω ότι από τις δύο παραστάσεις που παίξαμε τον προηγούμενο χρόνο, μία στην Αίγινα και μετά τέσσερις στην Αθήνα, στο Άλσος Παγκρατίου, έγινε πέρυσι μια κινηματογραφική προβολή με μορφή Making of όλο το παρασκήνιο της δουλειάς αυτής. Οι μόνοι που ενδιαφέρθηκαν και πήραν κομμάτια να προβάλουν στην τηλεόραση τους ήταν οι Γερμανοί και οι Γάλλοι. Για εμάς όμως παραμένει σημαντικό ότι μιλήσαμε –πρώτα στην Αίγινα και μετά στην Αθήνα– έναν χρόνο πριν για την οικονομική κρίση, για την οποία δεν είχε μιλήσει ακόμα κανείς. Βιογραφικό Ο Αλέξανδρος Κολλατος γεννήθηκε στο Παρίσι. Είναι γιος της Γαλλίδας ηθοποιού Αρλέτ Μπομάν και του σκηνοθέτη-συγγραφέα Δημήτρη Κολλάτου. Έπαιξε στο θέατρο και στον κινηματογράφο σε επτά ταινίες μεγάλου μήκους. Πήρε βραβείο υποκριτικής στο Φεστιβάλ θεσσαλονίκης για την ερμηνεία του στην ταινία του Δημήτρη Κολλάτου «Η ζωή με τον Άλκη».

Διαβάστε επίσης

Φιστικο…παστέλι 40 μέτρων!Αίγινα

Το μεγαλύτερο παστέλι του κόσμου, παρασκευασμένο από γνήσιο αιγινίτικο φιστίκι, φιλοδοξεί να φτιάξει η Λέσχη Αρχιμαγείρων Ελλάδας που θα λάβει μέρος στο Φεστιβάλ Φιστικιού, το οποί...

Χρόνος και ΠέτραΑίγινα

«Χρόνος και Πέτρα». Με τον τίτλο αυτό, που αντιστοιχεί απόλυτα στο περιεχόμενο,  ξεκίνησε την Πέμπτη, 18 Αυγούστου, στο Λαογραφικό Μουσείο Αίγινας η έκθεση του γλύπτη Τάκη Μαρίνη. ...

Αναζητώντας χαμένα οικόπεδα... Αίγινα

Μια προσωπική περιήγηση μέσα από τις ζωηρότερες παιδικές αναμνήσεις από τα καλοκαίρια στην Αίγινα. Του Δημοσθένη Κούρτοβικ Πρόσφατα, σε μια από τις ανοιξιάτικες περιπλανήσεις μου σ...

Ο διάβολος έχει πολλά ποδάρια!Αίγινα

Η κρίση κορυφής εκτονώθηκε, αλλά η διαχείριση των απηρχαιωμένων δικτύων και υποδομών κρύβει πολλές «παγίδες» για την ηγεσία Σακκιώτη στην Αίγινα. Μια... απρόοπτη συγκυρία παραμόνευ...

Τέχνη στο υπόγειο...Αίγινα

Ο Γιάννης Κουντούρης, που ζωγραφίζει χωρίς να πιστεύει ότι κάνει τέχνη, αλλά χειροτεχνία και παραμένει εκκεντρικός και οργισμένος... «Δεν ξέρω αν το ταλέντο μου είναι φυσικό ή… παρ...

Καλό θέατρο στο ΚυβερνείοΑίγινα

Ήταν το 1ο Φεστιβάλ Θεάτρου Αίγινας, και τα είχε όλα. Καμπαρέ, μιούζικαλ, μονόλογο, περφόρμανς, χιούμορ, αλήθεια, συγκίνηση. Οι παραστάσεις πραγματοποιήθηκαν στην αυλή του Κυβερνεί...

Παύλος ο ΑιγινήτηςΑίγινα

Ο μεγάλος Βυζαντινός ιατρός του 7ου μ.Χ. αιώνα, με ιδιαίτερη φήμη ως χειρουργός και ως μαιευτήρας. Του Γεώργιου Ι. Μπόγρη* Το όνομα του Παύλου του Αιγινήτη παραμένει άγνωστο στους ...

Πράσινο παντούΑίγινα

Την πρώτη ατομική έκθεση της Ματίλντας Ναχμία-Ζακάρ παρουσιάζει από τις 30 Ιουλίου η γκαλερί «Έγινα-Αίγινα». Στα έργα της ζωγράφου δεσπόζει το πράσινο. «Μη με ρωτήσετε γιατί, μου α...