ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση: Έγκλημα και Τιμωρία: Αθήνα σε σκηνοθεσία Βασίλη Μπισμπίκη ( trailer)

 

ΠΕΝΤΕ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ

 

Έγκλημα και Τιμωρία: Αθήνα

Σκηνοθεσία: Βασίλης Μπισμπίκης

 

Το έργο του Ντοστογιέφσκι, λαϊκό νουάρ στο σήμερα

22.03 - 09.04.2023 | Κεντρική Σκηνή | 20:30


Επιπλέον παραστάσεις: 19 - 23.04.2023
Διάρκεια: 150' με διάλειμμα 

 

Το Αθηναϊκό κοινό αγκάλιασε το «Έγκλημα και Τιμωρία: Αθήνα» σε σκηνοθεσία Βασίλη Μπισμπίκη από την πρώτη εβδομάδα της προπώλησης. Μετά το «Άνθρωποι και Ποντίκια» και «Κόκκινα Φανάρια», ο Βασίλης Μπισμπίκης ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης για να κάνει μια ελεύθερη μεταγραφή του εμβληματικού μυθιστορήματος του Ρώσου συγγραφέα, μεταφέροντάς το στην Αθήνα του 2023.

 

Η προπώληση συνεχίζεται με πέντε επιπλέον παραστάσεις.

 

Τι συνιστά έγκλημα και τι τιμωρία στην Αθήνα του 2023; Πότε ακριβώς τελείται ένα έγκλημα; Τη στιγμή της πράξης ή τη στιγμή που το συλλαμβάνει ο δράστης στο μυαλό του; Πώς προσδιορίζεται χρονικά η μετάβαση από τη νομιμότητα στην παρανομία; Και ποια η τιμωρία της; Ηθικά, κοινωνιολογικά και φιλοσοφικά ερωτήματα επιχειρεί να διερευνήσει η Ομάδα Cartel μέσα από μια νέα μεταγραφή του εμβληματικού μυθιστορήματος του 1866, φέρνοντας την ιστορία, με τη μέθοδο της γραμμικής αφήγησης, στο τώρα, στους δρόμους και τις γειτονιές της Αθήνας.

 

Από τις 22 Μαρτίου η Κεντρική Σκηνή υποδέχεται έναν νέο Ρασκόλνικοφ, ερμηνευμένο από τον Θοδωρή Σκυφτούλη, και μαζί με τους υπόλοιπους ήρωες του έργου μάς παρασύρει σε ένα ταξίδι στην άκρη του φόβου. «Η ζωή είναι αποδεδειγμένα τρομακτική» μονολογεί ο «νέος» Ρασκόλνικοφ που ακούει στο όνομα Μιχάλης Σχίζας, ένας νέος υποταγμένος στις εξεγέρσεις της καρδιάς και του νου. Το «Έγκλημα και Τιμωρία: Αθήνα» έρχεται με έναν θίασο 20 ηθοποιών να παρασταθεί με τρόπο ακραία ρεαλιστικό ως ένα λαϊκό νουάρ υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Βασίλη Μπισμπίκη.

 

Ο νεαρός φοιτητής της Νομικής Ροντιόν Ρομάνοβιτς Ρασκόλνικοφ παίρνει τον νόμο στα χέρια του και δολοφονεί μια γριά τοκογλύφο. Στην πορεία κυριεύεται από ενοχές, ερωτεύεται τη νεαρή πόρνη Σόνια, ανακρίνεται από τις Αρχές, έρχεται σε αντιπαράθεση με την οικογένειά του και διάφορους σκοτεινούς τύπους που τον καταδιώκουν, βασανίζεται από εσωτερικούς δαίμονες.

Πόσο επίκαιρο παραμένει στις μέρες μας το αριστούργημα του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι; Και ποιες αναγωγές μπορούν να γίνουν στο σήμερα;

 

Ζωντανή κινηματογράφηση, gaming, κανάλια στο YouTube επιστρατεύονται σε αυτή την εκδοχή, όπου οι κάμερες τρυπώνουν στα πιο απίθανα μέρη, για να αποκαλύψουν σε πρώτο πλάνο τις μύχιες σκέψεις των ηρώων και να εκθέσουν τις μεμβράνες του μυστικού βίου τους, να στρέψουν το βλέμμα μας στην αθέατη ζωή των αντικειμένων και να αναδείξουν την ηθική και τον κυνισμό, το σκοτάδι και το φως, την εσωτερική μάχη ανάμεσα στη λογική και το συναίσθημα, τις οξειδωτικές τύψεις και τη βαθιά καλοσύνη.



ΜΑΘΕΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ>

Η προπώληση για τις 5 επιπλέον παραστάσεις ξεκινάει στις 8.3.23 στις 17:00. Κατάλληλο για ηλικίες 16+

 
 
 
 
 
 

Αντί σκηνοθετικού σημειώματος

 

«Για τον Ντοστογέφσκι, ο εγκληματίας φαντάζει σχεδόν σαν σωτήρας που επωμίζεται το φορτίο της ενοχής, το οποίο θα έπρεπε διαφορετικά να φέρουν οι άλλοι. Δεν χρειάζεται πλέον να διαπράξουμε φόνο αφού τον έχει ήδη διαπράξει εκείνος, αλλά του οφείλουμε ευγνωμοσύνη γι’ αυτό, αλλιώς θα έπρεπε να τον διαπράξουμε οι ίδιοι».
– Σίγκμουντ Φρόυντ

 

(Απόσπασμα από το δοκίμιο «Ο Ντοστογέφσκι και η Πατροκτονία», Σίγκμουντ Φρόιντ, μτφρ: Γιάννης Καλιφατίδης, Ηλιάνα Αγγελή, εκδ. Πατάκη, 2014)

 

 

Παίζουν (με αλφαβητική σειρά):


Λευτέρης Αγουρίδας (Ανέστης Πανούσης), Μπέττυ Βακαλίδου (Αλίνα Ιωάννου), Τσέζαρις Γκραουζίνις (Ζαχαρίας Μαρμελάντωφ), Γιανμάζ Ερντάλ (Εργάτης), Μάνος Καζαμίας (Πέτρος Λούτζης), Διονύσης Κοκκοτάκης (Κώστας Κρόκος), Edgen Lame (Φτερωτός Ερμής), Άννα Μάσχα (Μάνα), Ερρίκα Μπίγιου (Σόνια Μαρμελάντοβα), Βασίλης Μπισμπίκης (Πορφύρης Πετρίδης), Δημήτρης Παπάζογλου (Μαρικόν), Φοίβος Παπακώστας (Γρηγόρης), Νατάσα Παπανδρέου (Ηρώ Ίνι), Νίκη Σερέτη (Κατερίνα Μαρμελάντοβα), Γιώργος Σιδέρης (Ηλίας), Θοδωρής Σκυφτούλης (Μιχάλης Σχίζας), Στέλιος Τυριακίδης (Δημήτρης), Κώστας Φαλελάκης (Αρκάδης Πονηρίδης), Ιώβη Φραγκάτου (Ντίνα Σχίζα), Νικολέτα Χαρατζόγλου (Νατάσσα)

 

 

Δείτε το trailer

 

 

 
 
ONASSIS

Διαβάστε επίσης

Γκάρι Ρόσινγκτον: Πέθανε σε ηλικία 71 ετών ο κιθαρίστας και ιδρυτικό μέλος των Lynyrd SkynyrdΠολιτισμός

Ο Γκάρι Ρόσινγκτον, κιθαρίστας των Lynyrd Skynyrd και τελευταίο επιζών αρχικό μέλος του συγκροτήματος, πέθανε σε ηλικία 71 ετών. Δεν έχει γνωστή η αιτία θανάτου του, ο οποίος πέθαν...

Εverything Everywhere All at Once: Η ζωή ως ένα αχανές πολυσύμπαν - Το απόλυτο φαβορί των φετινών ΌσκαρΠολιτισμός

  Μεγάλος νικήτης των  βραβείων SAG  στις 26 Φεβρουαρίου αναδείχθηκε η  ταινία  «Everything Everywhere All at Once»  («Τα πάντα όλα»), η οποία σάρωσε στις βασικές κατηγορίες και εδ...

ΕΛΣ: Αναβολή των παραστάσεων του έργου "Όχι εγώ" λόγω του τριήμερου εθνικού πένθουςΠολιτισμός

Σε συνέχεια της χθεσινής αναβολής της συναυλίας της Διαπολιτισμικής Χορωδίας της Εθνικής Λυρικής Σκηνής (ΕΛΣ), ανακοινώνεται ότι λόγω του τριήμερου εθνικού πένθους αναβάλλονται και...

Χωρίς την τελετή έναρξης, αρχίζει το 25ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ ΘεσσαλονίκηςΠολιτισμός

Χωρίς την καθιερωμένη τελετή έναρξης, λόγω της συμμετοχής του στο τριήμερο εθνικό πένθος για την ανείπωτη τραγωδία των Τεμπών, αρχίζει σήμερα το 25ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκ...

Μουσικός Μάρτιος στο ΚΠΙΣΝΠολιτισμός

Ο κύκλος συναυλιών  Microcosmos , ο οποίος εξερευνά τις απεριόριστες δυνατότητες του ήχου, με μετακλήσεις καλλιτεχνών που κάνουν προσιτό το avant-garde, ολοκληρώνεται τον Μάρτιο, μ...

Μίκης Θεοδωράκης: Η απίστευτη ιστορία πίσω από το «Γελαστό Παιδί»Πολιτισμός

Σε ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί στο πλαίσιο του 25ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, αποκαλύπτεται για πρώτη φορά, σαν πολιτικό θρίλερ, η πραγματική ιστορία πίσω από το «Γελαστό...

Σ’ ευχαριστώ Λουκιανέ: Νέα album -αφιέρωμα στον Λουκιανό ΚηλαηδόνηΠολιτισμός

Το  «Σ ‘ευχαριστώ Λουκιανέ»  είναι ένα εγχείρημα που ξεπέρασε τις προσδοκίες μας… μοιάζει με εκείνα τα ωραία πάρτι που δεν τελειώνουν στην ώρα τους αλλά συνεχίζουν ακάθεκτα μέχρι τ...