image description

ΕΣΠ: Η αγορά κάτω από τον πήχη των προσδοκιών και των αναγκών της

Ανακοίνωση του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς

Σε υποτονικούς ρυθμούς κινήθηκε η αγορά την εορταστική περίοδο, σύμφωνα με την καθιερωμένη έρευνα για την κίνηση της πειραϊκής αγοράς κατά την περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Αποδείχτηκε, πως η όποια κινητικότητα στους δρόμους δεν αποτυπώθηκε στους τζίρους των καταστημάτων.

Οι πωλήσεις που παρουσίασαν φέτος στην πλειονότητά τους οι επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου ήταν σαφώς χαμηλότερες σε σύγκριση με το 2019, αλλά οπωσδήποτε καλύτερες από το αντίστοιχο περσινό διάστημα του 2020, όπου τα καταστήματα λειτούργησαν για λίγες μέρες με τη μέθοδο του click away. Αναλυτικότερα:

  • Για το 66,67% των επιχειρήσεων, οι πωλήσεις μειώθηκαν σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, ενώ για το 27,45% παρέμειναν στα ίδια επίπεδα.
  • Από τις επιχειρήσεις που δήλωσαν ότι οι πωλήσεις τους μειώθηκαν, το 32,35% είχε πτώση έως και 20%, το 26,47% κατέγραψε συρρίκνωση τζίρου 21-40%, το 20,59% είχε ιδιαίτερα ισχυρή μείωση 41%-60% και ένα 20,59% δήλωσε δεν γνωρίζω/δεν απαντώ.
  • Η καλύτερη περίοδος των εορτών από άποψη αγοραστικής κίνησης, σύμφωνα με τη γνώμη των επιχειρηματιών λιανικού εμπορίου, ήταν η εβδομάδα πριν από τα Χριστούγεννα (72,55%), ενώ για ποσοστό 21,57%, η εβδομάδα μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς.
  • Ο εμπορικός κόσμος σε υψηλό ποσοστό 90,20% είχε καλύτερες προσδοκίες για την χριστουγεννιάτικη εορταστική περίοδο και περίμενε μεγαλύτερη αγοραστική κίνηση σε σχέση με το 2019.
  • Το 56,86% των επιχειρηματιών πραγματοποίησαν προσφορές στα καταστήματά τους κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, ώστε να προσελκύσουν το καταναλωτικό κοινό, ενώ 43,14 δεν διάθεσε τα είδη του σε χαμηλότερες τιμές.

Τα παραπάνω ευρήματα της έρευνας που προήλθαν από επιχειρήσεις με είδη γυναικείας, ανδρικής και παιδικής ένδυσης, υπόδησης, αξεσουάρ, λευκών ειδών, ειδών δώρων σπιτιού, οπτικών, κοσμημάτων, καλλυντικών, αθλητικών ειδών κ.ά., σχετίζονται με τις επικρατούσες συνθήκες που τελικά καθορίζουν την αγοραστική συμπεριφορά, τόσο σε σχέση με τα επιδημιολογικά δεδομένα και τα μέτρα που επιβάλλονται, όσο και σε σχέση με την επίδραση που έχει η αύξηση του κόστους ενέργειας και των ανατιμήσεων στο διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών.

Διαβάστε επίσης

image descriptionΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Γ. Πατούλης: « Οι “ Κασσάνδρες” διαψεύστηκαν. Π αραδίδονται τα συγκοινωνιακά και αντιπλημμυρικά έργα της Α΄ Φάσης του εμβληματικού έργου του Φαληρικού Όρμου. Προχωράμε στη Β΄ Φάση ...

image descriptionΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Ψήφισμα κατά του Ηλία Μόσιαλου για “βάναυση βλασφημία” εξέδωσε ο Ιερός Κλήρος της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς, Φαλήρου, Αγίου Ιωάννου Ρέντη και Δραπετσώνας και ζητεί την αποπομπή το...

image descriptionΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Στο λιμάνι του  Πειραιά  έφτασε η γερμανική  ΝΑΤΟϊκή  φρεγάτα SCHLESWIG-HOLSTEIN. Το πολεμικό πλοίο πραγματοποιεί εθιμοτυπική επίσκεψη. Κατασκευασμένη το 1994 στο Κίελο και τα ναυπ...

image descriptionΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου, οι Γιατροί του Κόσμου και το Δείπνο Αγάπης σε μια από κοινού δράση, την Παραμονή των Χριστουγέννων προσέγγισαν συνανθρώπους μα...

image descriptionΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

  Γιορτινά τραγούδια  και μουσικές απ΄ όλο τον κόσμο «πλημμύρισαν» το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά στη  Χριστουγεννιάτικη  συναυλία   που  συνδιοργάνωσαν  το   Πρότυπο   Μουσικό   Κέντρ...

image descriptionΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Νέα μεγάλη επιτυχία στην καταπολέμηση του λαθρεμπορίου κατάφεραν οι ελεγκτικές υπηρεσίες του τρίτου τελωνείου Πειραιά και της ΑΑΔΕ. Όπως δήλωσε ο διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δη...