ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Επέκταση Γραμμής 3: Μια πρωτόγνωρη κατασκευαστική διαδρομή που ολοκλήρωσε με επιτυχία ο Όμιλος ΑΒΑΞ

Η επέκταση της γραμμής 3 του Μετρό «έπιασε λιμάνι» κι ένα πολύ μεγάλο έργο υποδομών γεμάτο προκλήσεις ολοκληρώθηκε και παραδόθηκε πριν από λίγες ημέρες στο επιβατικό κοινό. 

Πρόκειται για ένα έργο από αυτά που αναβαθμίζουν την καθημερινότητα των πολιτών και το οποίο είχε αναλάβει η Κοινοπραξία ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM. 

Η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό της Αθήνας προς τον Πειραιά συνδέει απευθείας το λιμάνι του Πειραιά με το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος. Ως επικεφαλής της εν λόγω Κοινοπραξίας, ο Όμιλος ΑΒΑΞ αποτέλεσε για ακόμα μια φορά την εγγυήτρια δύναμη για την ολοκλήρωση μιας σημαντικής υποδομής για την Ελλάδα. 

Οι τρεις νέοι σταθμοί θα συμβάλλουν στην αποσυμφόρηση των κυκλοφοριακών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι γειτονιές της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά, συνδέοντάς τις με το κέντρο της Αθήνας. Πρόκειται για τους σταθμούς «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο», οι οποίοι αναμένεται να αυξήσουν την συνολική επιβατική κίνηση στο δίκτυο του μετρό σε 132.000 πολίτες ημερησίως.

Η πόλη του Πειραιά αναβαθμίζεται συγκοινωνιακά, αφού μόνο στον σταθμό «Πειραιάς» προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα συγκοινωνιακό κέντρο κομβικής σημασίας, το οποίο συνενώνει λειτουργικά τις Γραμμές 1 και 3 του μετρό, το λιμάνι, τον προαστιακό σιδηρόδρομο και την επέκταση του τραμ προς Πειραιά, διευκολύνοντας τη διαδικασία των μετεπιβιβάσεων μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς. 

 

Ένα μωσαϊκό προκλήσεων

Το μήκος της επέκτασης της Γραμμής 3 είναι περίπου 7,2 χλμ.- με τους έξι νέους σταθμούς -«Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλό» «Νίκαια», «Μανιάτικα», «Πειραιά» «Δημοτικό θέατρο»- να έχουν κατασκευαστεί σε κεντρικά σημεία των περιοχών που διασχίζει το νέο τμήμα της Γραμμής.

Σε όλο το μήκος αυτών των χιλιομέτρων χρειάστηκε να αντιμετωπισθούν μία σειρά διαφορετικών προκλήσεων, η επιτυχής αντιμετώπιση των οποίων εξασφάλισε την τεχνική αρτιότητα των έργων επιβεβαιώνοντας την ικανότητα των μηχανικών της ΑΒΑΞ που συμμετείχαν στο έργο να εισάγουν σημαντικές καινοτομίες, προσθέτοντας και αυτές στο πλούσιο ιστορικό του Ομίλου.

 

Σταθμός Μετρό «Πειραιάς» 

Μετρό Γραμμή 3: Σταθμός Πειραιάς


Αξίζει να σημειωθεί πως, ο σταθμός «Πειραιάς», που βρίσκεται επί της Ακτής Καλλιμασιώτη δίπλα ακριβώς στο λιμάνι, είναι ο πρώτος υποθαλάσσιος σταθμός στη χώρα μας. Αποτελεί ένα κατασκευαστικό επίτευγμα, η ολοκλήρωση του οποίου αφήνει σημαντική παρακαταθήκη όχι μόνο για την εταιρία αλλά και για τους Έλληνες μηχανικούς εν γένει. Αν και βρίσκεται στη στεριά, κατασκευάστηκε κυριολεκτικά κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας και για το λόγο αυτό, έπρεπε ταυτόχρονα να αποτραπεί η εισροή των υπόγειων υδάτων στο σκάμμα, αλλά και να αντιμετωπιστεί η άνωση που ασκούσαν στον πυθμένα του. 

Παράλληλα, έπειτα από πέντε χρόνια συστηματικής μελέτης επιλύθηκαν τα προβλήματα τόσο της γειτνίασης του εργοταξίου του συγκεκριμένου σταθμού με το διατηρητέο κτίριο του ΗΣΑΠ που κατασκευάστηκε τη διετία 1928-1929 και  χρησιμοποιείται καθημερινά από χιλιάδες επιβάτες, όσο και αυτά της  διέλευσης μέσα από το έργο του κεντρικού αγωγού αποχέτευσης της ΕΥΔΑΠ. 

Επιπλέον, χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως ο σταθμός «μετακινήθηκε» κατά 7,5 μέτρα σε σχέση με την αρχική χωροθέτησή του, λόγω του υπόγειου ποταμού που βρίσκεται κάτω από την οδό Κόνωνος. Ο σταθμός «Πειραιάς» πλέον βρίσκεται σχεδόν κάτω από τον σημερινό σταθμό της Γραμμής 1 (Πειραιάς-Κηφισιά) και θα συντελέσει στο να γίνει το σημείο αυτό, ο μεγαλύτερος συγκοινωνιακός σταθμός της Αττικής, αποτελούμενος από 2 σταθμούς μετρό και εξασφαλίζοντας πρόσβαση σε προαστιακό, λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ. 

 

Σταθμός Μετρό «Δημοτικό Θέατρο» 

Μετρό Γραμμή 3: Σταθμός Δημοτικό Θέατρο

Ο σταθμός «Δημοτικό Θέατρο» αποτελεί το νέο τερματικό σταθμό της Γραμμής 3, ο οποίος βρίσκεται απέναντι από το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και δίπλα στο Δημαρχείο της πόλης και αναμένεται να συνδέεται με το τραμ και έναν σημαντικό αριθμό γραμμών λεωφορείων και τρόλεϊ. Παράλληλα με τις εργασίες για το συγκεκριμένο σταθμό, λάμβαναν χώρα και αρχαιολογικές έρευνες εντός παλαιών πηγαδιών, σηράγγων και δεξαμενών, που έφεραν σταδιακά στο φως τμήματα των δικτύων ύδρευσης και αποχέτευσης του Ιπποδάμειου ρυμοτομικού συστήματος. Τα πολύ σημαντικά αυτά αρχαιολογικά ευρήματα  έχουν βρει τη θέση τους στη μόνιμη θεματική έκθεση που βρίσκεται πλέον εντός του σταθμού, δημιουργώντας μια ακόμα εστία πολιτισμού για την πόλη.  

Είναι επίσης άξιο αναφοράς ότι η ιστορική πλατεία του Δημοτικού θεάτρου, και ειδικά τα μαρμάρινα στοιχεία της αποκολλήθηκαν, αποθηκεύτηκαν και επανατοποθετήθηκαν απόλυτα εναρμονισμένα με νέα υλικά ώστε η πλατεία να πάρει τη σημερινή της μορφή. 

 

Σταθμός Μετρό «Μανιάτικα» 

Μετρό Γραμμή 3: Σταθμός Μανιάτικα

Τα Μανιάτικα, με τη σειρά τους, άλλη μία ιστορική γειτονιά του Πειραιά, βόρεια του λιμανιού, αποκτούν έναν σταθμό που αναβαθμίζει αυτή την πλευρά της πόλης και συμβάλλει στη διευκόλυνση των μετακινήσεων μίας ιδιαίτερα πολυπληθούς περιοχής. Με το άγαλμα της ηρωίδας Μανιάτισσας να κοσμεί τον περιβάλλοντα εξωτερικό χώρο, ο συγκεκριμένος σταθμός του μετρό, που βρίσκεται σε μια ιδιαίτερα πυκνοκατοικημένη συνοικία και σε απόσταση αναπνοής από το Κερατσίνι, δεν θυμίζει σε τίποτα το απαιτητικό εργοτάξιο των προηγούμενων ετών, στο οποίο το βραχώδες υπέδαφος χρειάστηκε πολύ προσεκτική διαχείριση ως προς τη διάνοιξη του ορύγματος. Είναι, μάλιστα, ένας από τους δύο σταθμούς μετρό, μαζί με αυτόν της Κατεχάκη, που έχει μια είσοδο/έξοδο για το κοινό.

Το σημαντικότερο όλων όμως είναι πως με την επέκταση αυτή από το κέντρο του Πειραιά εκτιμάται πως θα διέρχονται λιγότερα οχήματα, δίνοντας με αυτόν τον τρόπο «ανάσες» στο σοβαρό κυκλοφοριακό πρόβλημα του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας. Έτσι, στοίχημα της νέας αυτής επέκτασης είναι να λειτουργήσει καταλυτικά, ώστε ο πολίτης να επιλέγει το Μετρό τη μετακίνησή του από και προς το επίνειο της πρωτεύουσας. 

 

Αστάθμητοι Παράγοντες

Σημαντικό ρόλο στην πορεία των εργασιών αλλά και στο τελικό χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής τους έπαιξε και η πορεία της πανδημίας του κορωνοϊού. Εμπόδια που αρχικά φάνηκαν απροσπέλαστα, όπως η αύξηση των τιμών των υλικών κατασκευής, η δυσκολία εξασφάλισης πρώτων υλών, καθώς και οι περιορισμοί στις μετακινήσεις, αν και επέκτειναν το χρονικό πλαίσιο των εργασιών, εν τέλει κάμφθηκαν με επιτυχία, συντονισμό, εναρμόνιση με τους κατά καιρούς κανονισμούς που έθετε η κυβέρνηση και φυσικά τηρώντας όλα τα πρωτόκολλα για την υγεία και ασφάλεια των εργαζομένων.

Σε ένα διάστημα περίπου 2 χρόνων, οι εργασίες από το στάδιο των θεμελίων ολοκληρώθηκαν με συνέπεια, ξεπερνώντας τις όποιες προκλήσεις επηρέασαν την εύρυθμη πορεία των εργασιών, με τον Όμιλο να επιτυγχάνει τη διατήρηση της επιχειρησιακής συνέχειας και το απαιτούμενο επίπεδο λειτουργίας των έργων.

Η μακροχρόνια τεχνογνωσία της ΑΒΑΞ, εξασφάλισε την ομαλή ολοκλήρωσή του παρά τις όποιες αντιξοότητες. Δεν είναι άλλωστε τυχαία η δήλωση του Πρωθυπουργού της χώρας κατά την τελετή εγκαινίων, ο οποίος αναφερόμενος στην ανάδοχο κοινοπραξία δήλωσε «κάποιοι υπερέβαλαν εαυτόν και εξάντλησαν όλη τους την τεχνική ευρηματικότητα προκειμένου το έργο αυτό να μπορέσει να κατασκευαστεί και να παραδοθεί σήμερα στους Πειραιώτες».

 

Σκυτάλη παίρνει η Γραμμή 4 του Μετρό

Με πυλώνες την ανθεκτικότητα, την ανάπτυξη, τη συνέπεια και σημείο αναφοράς την κατασκευή εμβληματικών έργων, ο Όμιλος ΑΒΑΞ ολοκλήρωσε ακόμα ένα σημαντικό project, εξυπηρετώντας τη συγκοινωνιακή καθημερινότητα της πρωτεύουσας και των περιχώρων. 

Παράλληλα, ο Όμιλος συνεχίζει να διατηρεί θέση πρωτοπόρου στα έργα σταθερής τροχιάς, αφού κατασκευάζει τη νέα Γραμμή 4 του Μετρό, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας. Έχοντας πάντα σκοπό το συνδυασμό εμπρόθεσμης και ποιοτικής εκτέλεσης των εργασιών με τη μικρότερη δυνατή όχληση των πολιτών, ο Όμιλος ΆΒΑΞ εργάζεται με την ίδια πετυχημένη ομάδα με στόχο την επιτυχή ολοκλήρωση και αυτού του έργου, του μεγαλύτερου αυτή τη στιγμή στη χώρα μας.

Η επέκταση της Γραμμής 3 σε αριθμούς

Διαβάστε επίσης

Παλαιό Φάληρο: Ο βιαστής στη στάση λεωφορείου είχε αποπειραθεί να βιάσει και άλλη κοπέλαΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Ανθρωποκυνηγητό έχει ξαπολύσει η ΕΛ.ΑΣ. για την τον εντοπισμό του άνδρα με το τατουάζ που βίασε 34χρονη σε στάση λεωφορείου τα ξημερώματα της Κυριακής (23/10) στο Παλαιό Φάληρο. Κα...

Εορτασμός 28ης Οκτωβρίου: Επισκέψιμα για το κοινό πολεμικά πλοία στο λιμάνι του ΠειραιάΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Την Παρασκευή 28 Οκτωβρίου 2022, στο πλαίσιο του Εορτασμού της Επετείου της 28ης Οκτωβρίου 1940, η Φρεγάτα (Φ/Γ) ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΦΩΚΑΣ, το Ταχύ Περιπολικό Κατευθυνομένων Βλημάτων (ΤΠΚ) Ρ...

Δεμένα τα πλοία που αναχωρούν από Πειραιά, λόγω 24ωρης παμπειραϊκής απεργίαςΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Δεμένα από 00:01 τα ξημερώματα έως τις 12 τα μεσάνυχτα θα παραμείνουν σήμερα τα πλοία της ακτοπλοΐας που αναχωρούν μόνο από το λιμάνι του Πειραιά, λόγω 24ωρης παμπειραϊκής απεργίας...

ΚΑΕ Ολυμπιακός για τον θάνατο του 46χρονου Ανατόλι Ζουρπένκο : "Καλό ταξίδι Ανατόλι" - Παλαίμαχοι: "Τίμησε και δόξασε τη φανέλα"ΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Σε ηλικία 46 ετών έφυγε από τη ζωή ο Ανατόλι Ζουρπένκο. Τον θάνατο του παλαίμαχου φόργουορντ του Ολυμπιακού και πολλών άλλων ελληνικών ομάδων έκανε γνωστό ο μπασκετμπολίστας Αλεξέι...

Η μεγάλη ανάπλαση της Ακτής Θεμιστοκλέους στο Ταμείο ΑνάκαμψηςΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Η ανάπλαση του παραλιακού μετώπου της Ακτής Θεμιστοκλέους στην Πειραϊκή,  ένα εμβληματικό έργο που σχεδίασε η σημερινή Δημοτική Αρχή σε μια από τις πιο όμορφες περιοχές της πόλης μ...

«Φύλλο πορείας»: Ο Νίκος Μανωλάκος παρουσίασε το νέο του βιβλίοΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Οι ομιλητές αναφέρθηκαν στην ευαισθησία του  βουλευτή στα εθνικά θέματα  και ιδιαιτέρως στα  ελληνοτουρκικά Το νέο του  βιβλίο «ΦΥΛΛΟ ΠΟΡΕΙΑΣ»,  παρουσίασε την Τετάρτη στον Πειραϊκ...

Η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό κάνει τον Πειραιά πρωταγωνιστή (βίντεο)ΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Οn air η νέα καμπάνια του Αττικό Μετρό από την Choose και τη Stratego   «Έργα που μετρούν στη ζωή μας»  είναι το δυνατό μήνυμα - υπογραφή της νέας 360 καμπάνιας επικοινωνίας που σχ...

Φωτιά στο κέντρο του Πειραιά – Ισχυρές δυνάμεις στο σημείοΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Μεγάλη φωτιά ξέσπασε σε κτίριο στην οδό Αθηνών 4 στην περιοχή του Πειραιά προς Καμίνια στο ύψος της πλατείας Ιπποδαμείας. Στο σημείο που ξέσπασε η φωτιά στον Πειραιά επιχειρούν 6 ο...