ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ένας στους δύο Έλληνες καταναλωτές σχεδιάζει να κάνει αγορές την Black Friday και τη Cyber Monday

 

Μεγάλη έρευνα της ΕΥ, Future Consumer Index Ελλάδα 2024, πραγματοποιήθηκε σχετικά με την Black Friday και την Cyber Monday η οποία θα παρουσιαστεί στο σύνολό της τον Δεκέμβριο.

Η πρώτη επεξεργασία των ευρυμάτων αποδεικνύει ότι τα συναισθήματα των Ελλήνων καταναλωτών σχετικά με πιθανές αγορές στις επερχόμενες εκπτώσεις είναι ανάμεικτα.

Συγκεκριμένα, σε σχετική ερώτηση, ένας στους δύο συμμετέχοντες στην έρευνα (50%) δήλωσε ότι σκοπεύει να προβεί σε αγορές εκμεταλλευόμενος τις εκπτώσεις των Black Friday και Cyber Monday.

Η έρευνα, η οποία πραγματοποιείται σε ετήσια βάση στην Ελλάδα από το 2021 σε συνεργασία με την MRB, στο πλαίσιο της αντίστοιχης παγκόσμιας σειράς ερευνών της ΕΥ, παρακολουθεί τις τάσεις, τις προτιμήσεις και τις ανησυχίες των καταναλωτών, στο ρευστό περιβάλλον υψηλού πληθωρισμού και οικονομικής αβεβαιότητας των τελευταίων ετών.

Όπως είναι αναμενόμενο, η διάθεση για αγορές συνδέεται με εισοδηματικά κριτήρια και την τιμή των προϊόντων, καθώς μεταξύ των πέντε τυπολογιών καταναλωτών που παρακολουθεί η έρευνα, το 62% όσων αποδίδουν πρωταρχική σημασία στην τιμή και την προσιτότητα των προϊόντων (Affordability First) δηλώνουν ότι δε σκοπεύουν να αγοράσουν κάτι.

Πιο πρόθυμοι εμφανίζονται οι νέοι ηλικίας 18-29 ετών (65%) – και ειδικότερα οι φοιτητές (69%) – και δευτερευόντως η ηλικιακή ομάδα 40-49 (54%). Καθοριστική φαίνεται να είναι και η παρουσία παιδιών στην οικογένεια, με τα ποσοστά όσων σκοπεύουν να κάνουν αγορές να είναι υψηλότερα μεταξύ όσων έχουν ανήλικα παιδιά (60%).

Παρά τη διστακτικότητα καταναλωτών να προχωρήσουν σε αγορές, είναι σαφές ότι αποδίδουν σημασία στις προσφορές που πραγματοποιούνται κατά την περίοδο αυτή. Έτσι, από όσους δήλωσαν ότι σκοπεύουν να κάνουν αγορές, σχεδόν τέσσερις στους πέντε συμμετέχοντες στην έρευνα (79%) ανέφεραν ότι αναβάλλουν κάποιες από αυτές μέχρι τη Black Friday και τη Cyber Monday. 

Τα ευρήματα αυτά, έρχονται να επιβεβαιώσουν τη διαπίστωση και των παγκόσμιων ερευνών της ΕΥ, ότι η αβεβαιότητα που έχει προκαλέσει στους καταναλωτές η οικονομική επιβράδυνση και ο πληθωρισμός, τους καθιστά ιδιαίτερα προσεκτικούς στις αγορές τους, ενώ πολλοί από αυτούς περιορίζονται στα απολύτως απαραίτητα. Ωστόσο, ενδέχεται να αντικατοπτρίζουν και την επιφυλακτικότητα ορισμένων καταναλωτών που θεωρούν ότι τα μεγάλα εκπτωτικά γεγονότα δεν ανταποκρίνονται πάντα στις προσδοκίες τους για μεγάλες εκπτωτικές ευκαιρίες.       

Σχολιάζοντας τις προθέσεις των καταναλωτών σχετικά με τις αγορές κατά τις ημέρες των Black Friday και Cyber Monday, ο κ. Θάνος Μαύρος, Εταίρος της EY Ελλάδος και Επικεφαλής Τομέα Λιανεμπορίου της EY στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, δήλωσε: «Παρότι το καταναλωτικό κοινό στην Ελλάδα έχει πλέον εξοικειωθεί με τα μεγάλα εκπτωτικά γεγονότα, όπως η Black Friday και η Cyber Monday, η οικονομική αβεβαιότητα και οι υψηλές τιμές καθιστούν τους καταναλωτές επιφυλακτικούς, όπως, εξάλλου, και στον υπόλοιπο κόσμο. Οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου και των καταναλωτικών ειδών, θα πρέπει να προσαρμόσουν τις στρατηγικές τους κινήσεις στα νέα δεδομένα. Υπάρχουν πολλά παγκόσμια best practices από όπου θα μπορούσαν να αντλήσουν εμπειρία οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα – μεταξύ άλλων, η αξιοποίηση δεδομένων καταναλωτών σε ζωντανό χρόνο με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης για την πρόβλεψη της ζήτησης (demand sensing) και τη διαμόρφωση προσωποποιημένων προσφορών βάσει προτιμήσεων, καθώς και η χρήση αλγόριθμων dynamic pricing για την εποπτεία της πορείας των τιμών του ανταγωνισμού και την επαναπροσαρμογή τους σε ζωντανό χρόνο».

Πηγή: ΕΥ Future Consumer Index Ελλάδα 2024

Διαβάστε επίσης

Μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2024 το έκτακτο επίδομα σε συνταξιούχους – ευάλωτες κοινωνικές ομάδεςΟικονομία

  Με τις προκλήσεις στην οικονομία και το μεταναστευτικό που βρίσκονται στην ατζέντα της Συνόδου της Ευρωπαϊκής Πολιτικής Κοινότητας και της άτυπης Συνόδου του Ευρωπαϊκού Συμβουλίο...

ΕΡΓΑΝΗ: Οι μισθοί στους κλάδους με τη μεγαλύτερη απασχόληση – Οι κλάδοι με την μεγαλύτερη αύξηση αποδοχώνΟικονομία

  Σημαντικές αυξήσεις στους μισθούς βλέπει η πλειονότητα των εργαζομένων στη χώρα μας, σύμφωνα με τα στοιχεία του Πληροφοριακού Συστήματος «ΕΡΓΑΝΗ». Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι...

Φορολογικό νομοσχέδιο: 12 μειώσεις φόρων, κίνητρα σε επιχειρήσεις - Όλες οι μεταρρυθμίσεις - Τι προβλέπει για τα Αirbnb στην ΑθήναΟικονομία

Δώδεκα μειώσεις φόρων και μέτρα ενίσχυσης του εισοδήματος των πολιτών, σε συνέχεια των ανακοινώσεων του Πρωθυπουργού στην ΔΕΘ περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, στο σχέδιο νόμου του Υπ...

Αναρτήθηκαν τα τέλη κυκλοφορίας 2025: Έως 31/12 η εξόφληση – Τα πρόστιμα εκπρόθεσμης καταβολήςΟικονομία

  Αναρτήθηκαν, στις ψηφιακές εφαρμογές της  Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων , τα ειδοποιητήρια πληρωμής Τελών Κυκλοφορίας για το έτος 2025. Οι υπόχρεοι ιδιοκτήτες των οχημάτων, π...

ΕΡΓΑΝΗ: Το ύψος μισθών στους κλάδους με τη μεγαλύτερη απασχόληση -Πού παρατηρείται η μεγαλύτερη αύξησηΟικονομία

Σημαντικές αυξήσεις στους μισθούς βλέπει η πλειονότητα των εργαζομένων στη χώρα μας, σύμφωνα με τα στοιχεία του Πληροφοριακού Συστήματος «ΕΡΓΑΝΗ». Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι, ...

Έρχεται η Black Friday: Δέκα συμβουλές για έξυπνες και ασφαλείς αγορές από τον Συνήγορο του ΚαταναλωτήΟικονομία

  Μπήκαμε στον Νοέμβριο και στην τελική ευθεία για την Black Friday στις 29 Νοεμβρίου, ενώ σε τρεις ημέρες, στις 2 Δεκεμβρίου θα ακολουθήσει η Cyber Monday , αν και οι σχετικές εκπ...

Σήμερα προς διαβούλευση το νέο φορολογικό: Οι 12 παρεμβάσεις στους άμεσους φόρους – Από το τέλος επιτηδεύματος έως τον ΕΝΦΙΑΟικονομία

    Δώδεκα διαφορετικές μειώσεις φόρων, ενσωματώνει το φορολογικό νομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής οικονομίας και Οικονομικών, το οποίο πρόκειται να αναρτηθεί σήμερα 4/11 για διαβ...