ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Τέμπη: Πολιτική κόντρα πυροδότησε η συνέντευξη Σπίρτζη στον ΣΚΑΙ

Έντονη πολιτική αντιπαράθεση πυροδοτεί το θέμα της πολιτικής ευθύνης για την τραγωδία στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς. Αφορμή ήταν η εμφάνιση του Χρήστου Σπίρτζη, ο οποίος μιλώντας στον ΣΚΑΙ υποστήριξε ότι ο ίδιος «δεν έχει κρυφτεί ποτέ» και πως ο «αν ο ΣΥΡΙΖΑ έχει μερίδιο ευθύνης, ποτέ δεν αρνήθηκε να το πάρει».


Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ τόνισε πως «όταν σπαράζουν οι μανάδες και οι πατεράδες, δεν είναι δυνατόν να βγαίνεις στα κανάλια με τον Άδωνι για να κάνεις καβγά», ενώ αναφερόμενος στη δική του θητεία στο υπουργείο Μεταφορών, είπε:


«Όταν έμαθα ότι ενδέχεται να γίνει κάτι στο Τραμ, σταμάτησα τις εργασίες στο Τραμ» και απαντώντας στις κυβερνητικές κατηγορίες από την κυβέρνηση, η οποία καθημερινά προσπαθεί να αποποιηθεί τις ευθύνες της, παρά το γεγονός ότι κυβερνά τέσσερα χρόνια, δείχνοντας στις προηγούμενες κυβερνήσεις, ρώτησε: «Τι εννοείτε, ήμουν κρυμμένος; Ποτέ δεν έχω κρυφτεί. Δεν έχω λόγο να κρυφτώ». Και πρόσθεσε: «Αν έχουμε μερίδιο ευθύνης, ποτέ δεν αρνηθήκαμε να το πάρουμε». 

Και αναφερόμενος στον Γιώργο Γεραπετρίτη, που ανέλαβε υπουργός Μεταφορών μετά τον Κώστα Αχ. Καραμανλή, τον κατηγόρησε ότι απέκρυψε να πει την αλήθεια. «Έκαναν 9,5 δισ. αναθέσεις και δεν έφτιαξαν το κέντρο που κάηκε το 2019».

Σημείωσε ότι «το παλιό σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα υπήρχε, υπήρχε και το δευτεροβάθμιο στην Καρόλου. Επί ΣΥΡΙΖΑ ο ΟΣΕ είχε 1.200 άτομα προσωπικό. Επί ΣΥΡΙΖΑ στη Λάρισα ήταν 25 σταθμάρχες και τώρα είναι 10, ένας εκ των οποίων ο μοιραίος σταθμάρχης».


Ο Χρήστος Σπίρτζης τόνισε ότι «αυτό το δυστύχημα δεν θα έπρεπε να γίνει» και όταν ρωτήθηκε για τη σύμβαση του 2014, που δεν υλοποιήθηκε ποτέ, είπε ότι «η σύμβαση του 2014 είναι η σηματοδότηση, είναι προαπαιτούμενο». Και πρόσθεσε: «Το 2016 κατάλαβα ότι η σύμβαση 717 του ΟΣΕ ήταν άθλια, δεν έκανα νέα. Έκανα συμπληρωματική. Τα τρένα λειτουργούσαν με το παλιό σύστημα. Υπήρχε ασφάλεια».

Μάλιστα, παρουσίασε έγγραφα που επιβεβαιώνουν τα λεγόμενά του. Όπως τόνισε, η κυβέρνηση της Ν.Δ. παρέλαβε έτοιμη σύμβαση για το σύστημα ασφάλειας και δεν την υπέγραφε.

Και πρόσθεσε: «Ποιος έκανε τη σύμβαση; Ο κ. Χατζηδάκης έκανε το 2007 για μια ανύπαρκτη σιδηροδρομική γραμμή και η κυβέρνηση Σαμαρά», σημειώνοντας ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ παρέδωσε το 68% των έργων, ενώ «η Alstom δεν υπέγραφε τις μελέτες».

«Κοιμόμουν ήσυχος επί θητείας μου. Όταν αισθάνθηκα ότι υπήρχε θέμα με το Τραμ, το έκλεισα», είπε ο Χρήστος Σπίρτζης, σημειώνοντας ότι «γι’ αυτά δεν αισθάνομαι ευθύνη». 


«Το όλοι φταίνε δεν ισχύει, εγώ δεν αισθάνομαι ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ φταίει», επισήμανε.

 

Η απάντηση της κυβέρνησης
Στον Χρήστο Σπίρτζη απάντησε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου, που επέμεινε στην κυβερνητική γραμμή που θέλει να βλέπει τις ευθύνες στους πρώην, αλλά καμία στη νυν κυβέρνηση.

Για μια ακόμη φορά περιόρισε την παραδοχή ευθύνης στην παραίτηση Καραμανλή, και έδειξε στα χρόνια διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ τις αιτίες του δυστυχήματος, κατηγορώντας τον Χρήστο Σπίρτζη και τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για «ψέματα», «κυνισμό» και «φαρισαϊσμό».

Η ανακοίνωση του Γιάννη Οικονόμου για τις δηλώσεις του Χρήστου Σπίρτζη

Η Κυβέρνηση από την πρώτη στιγμή ανέλαβε ξεκάθαρα την ευθύνη που της αναλογεί για το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών. Ο κ. Σπίρτζης, επί 4,5 χρόνια Υπουργός Μεταφορών των Κυβερνήσεων του ΣΥΡΙΖΑ, εμφανίστηκε σήμερα για να τοποθετηθεί, δέκα ημέρες μετά το τραγικό δυστύχημα. Η τοποθέτησή του, η οποία συνιστά θλιβερό μνημείο κυνισμού, σύγχυσης και ψεμάτων, συνοψίζεται στο εξής: «Δεν φταίμε σε τίποτα εμείς». Είναι η κυνική γραμμή όλων των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ. Ευθύνες φέρουν οι προηγούμενοι και οι επόμενοι, όχι αυτοί. Φαρισαϊκά ισχυρίζονται πως οι παθογένειες και οι νοοτροπίες που γέννησαν την τραγωδία των Τεμπών δεν τους αφορούν.

Ο κ. Σπίρτζης και η Κυβέρνηση που υπηρέτησε δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν τα απαραίτητα έργα υποδομής και εκσυγχρονισμού των σιδηροδρόμων, ώστε να αναβαθμιστεί η ασφάλεια. Η υλοποίηση της περιβόητης συμβασης για το διάστημα 2017-2019 είχε σταματήσει ολοκληρωτικά. Πρέπει να έχει περίσσευμα θράσους για να ισχυρίζεται πως ο σιδηρόδρομος λειτουργούσε «ρολόι» επί ΣΥΡΙΖΑ και τον διέλυσε η Κυβέρνηση της ΝΔ. 

Την ώρα αυτή, η κομματική αντιπαράθεση είναι άχαρη και εντελώς αχρείαστη. Δεν είναι αυτό που απαιτεί η περίσταση και η κοινωνία. Ένα πράγμα όμως είναι η στάση ευθύνης και η αναζήτηση της αλήθειας και ένα άλλο τα ψέματα και ο φαρισαϊσμός. Για αυτό καλούμε τον κ. Σπίρτζη να παραστεί στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, σε κατ/ αντιπαράσταση συζήτηση με τον Υπουργό Επικρατείας, αρμόδιο για θέματα Μεταφορών, κ. Γεραπετρίτη, προκειμένου να αποτυπωθεί με έγγραφα και στοιχεία η πραγματική κατάσταση. Καμιά συγκάλυψη. Οι πολίτες απαιτούν ανάδειξη και ανάληψη ευθυνών κι όχι ψέματα και υπεκφυγές.

 

Πηγή: libre.gr

Διαβάστε επίσης

Έρευνα από την Αρχή για το Ξέπλυμα Μαύρου Χρήματος για τις συμβάσεις ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ - ΕΡΓΟΣΕ και Hellenic TrainΕλλάδα

Ο επικεφαλής της Αρχής για το Ξέπλυμα Μαύρου Χρήματος πρώην αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου Χαράλαμπος Βουρλιώτης ελέγχει την περιουσιακή κατάσταση όσων εμπλέκονται σε συμβάσεις έρ...

ΑΣΕΠ: Τα θέματα και οι απαντήσεις του διαγωνισμού - 17 ερωτήσεις με σωστή κάθε επιλογήΕλλάδα

Το πρόβλημα με τις 17 ερωτήσεις στο μάθημα "Δοκιμασία Δεξιοτήτων και Εργασιακής Αποτελεσματικότητας" στον πρόσφατο πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Τι ανακοινώθηκε.     Τις ο...

Σιδηρόδρομος: Οι προτάσεις των εργαζομένων για την σταδιακή επανεκκίνηση του – Τα 16 μέτραΕλλάδα

Σε  σταδιακή επανεκκίνηση  του σιδηροδρόμου φαίνεται ότι οδηγούμαστε καθώς μετά τη συνάντηση των σιδηροδρομικών με τον υπουργό Επικρατείας Γιώργο Γεραπετρίτη, αρχίζει πλέον και δια...

Τα 11 μέτρα στήριξης στους συγγενείς των θυμάτων στα Τέμπη, στους τραυματίες και στους επιβαίνοντεςΕλλάδα

Τις πρωτοβουλίες στήριξης και αρωγής συγγενών των θυμάτων, τραυματιών και επιβαινόντων στο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών ανακοίνωσε το απόγευμα της Παρασκευής η κυβέρνηση.   Μ...

Ο δεύτερος πιο θερμός  χειμώνας στην Ευρώπη ο εφετινός, σύμφωνα με την CopernicusΕλλάδα

Ο χειμώνας που τελειώνει στην Ευρώπη κατέχει τη δεύτερη θέση στην κατάταξη των θερμότερων χειμώνων στην ιστορία των μετεωρολογικών μετρήσεων. Αυτή η εξέλιξη εγκυμονεί κινδύνους για...