ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Σύντομα και φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων «εν κινήσει»

 

Στην εποχή της ηλεκτροκίνησης το καλώδιο φόρτισης μπήκε στη ζωή μας και έγινε συνώνυμο της εξέλιξης. Η χρήση του χρειάζεται κάποιες βασικές γνώσεις από τους οδηγούς-κατόχους ηλεκτρικών οχημάτων σε σχέση με την κλασική μάνικα στο βενζινάδικο, η οποία συνδέει το αυτοκίνητο με την αντλία βενζίνης και μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα ολοκληρώνεται ο ανεφοδιασμός του οχήματος. Με την ηλεκτροκίνηση ο οδηγός πρέπει να προγραμματίσει τη φόρτιση του οχήματός του, να υπολογίσει τη διαδρομή και να έχει μαζί του έναν φορτιστή.

 

Στον μέλλον, όπως δείχνουν τα πράγματα, θα αλλάξουν πολλά στον χώρο της αυτοκίνησης. Στον τομέα της φόρτισης, για παράδειγμα, αναμένεται να υπάρξει μία σημαντική διαφοροποίηση, καθώς το τελευταίο διάστημα βρίσκεται στο στάδιο δοκιμών η κατασκευή πομπών επαγωγικής φόρτισης αυτοκινήτων. Αυτή η τεχνολογία θα επιτρέψει να κατασκευαστούν μεγάλου μήκους χώροι στάθμευσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπως, για παράδειγμα, σε πιάτσες ταξί, σε πάρκινγκ ή οπουδήποτε αλλού, όπου θα φορτίζονται ταυτόχρονα τα αυτοκίνητα χωρίς καμία μέριμνα εκ μέρους του οδηγού, διατηρώντας πλήρη ελευθερία κινήσεων σε ολόκληρο το μήκος που περιλαμβάνουν οι επαγωγικοί αγωγοί.

Αυτή η εφαρμογή θα δώσει ελευθερία κινήσεων στους οδηγούς που μπορούν να συνδυάσουν δουλειά και παράλληλη φόρτιση. Μεταξύ των ευνοημένων αναμένεται να είναι οι οδηγοί ηλεκτρικών ταξί. Αυτή η καινοτομία αναμένεται να προκαλέσει εκρηκτική διάδοση της ηλεκτροκίνησης στον κόσμο των επαγγελματιών, που θα μπορούν να κινούνται ελεύθερα χωρίς να είναι αναγκασμένοι και δεσμευμένοι να περιμένουν για αρκετή ώρα σε ένα μέρος όσο διαρκεί η φόρτιση. Το ίδιο μπορεί να γίνει και σε πάρκινγκ, όπου απλά παρκάροντας για λίγα λεπτά κάπου θα μπορεί ο οδηγός να φορτίζει και το αυτοκίνητό του.

Ήδη, 25 ηλεκτρικά ταξί στο Όσλο εξοπλίστηκαν με συστήματα επαγωγικής φόρτισης και εκμεταλλεύονται σειρές πομπών, οι οποίοι έχουν ενσωματωθεί στο έδαφος της πιάτσας τους. Αυτός ο στόλος, αποτελούμενος από ηλεκτρικές Jaguar I-pace, είναι μία πιλοτική εφαρμογή που εντάσσεται στο κρατικό πρόγραμμα εξηλεκτρισμού των ταξί της Νορβηγίας.

Αντίστοιχες εφαρμογές στατικής και δυναμικής επαγωγικής φόρτισης θα υλοποιηθούν και από άλλους κλάδους μεταφορών, οι οποίοι αντιμετωπίζουν τη διαδικασία της χρήσης καλωδίων φόρτισης ως άκρως ενοχλητική. Σύμφωνα με τον επίτιμο πρόεδρο του Ελληνικού Ινστιτούτου Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων (ΕΛΙΝΗΟ), Διονύση Νέγκα, υπάρχουν δύο είδη επαγωγικής φόρτισης: Η στατική και η δυναμική. Η πρώτη αναφέρεται σε πομπό ηλεκτρικής ενέργειας τοποθετημένο σε σταθερό σημείο, συνήθως στο επίπεδο του δρόμου ή και εμβαπτισμένο στη μάζα της επίστρωσής του, και σε δέκτη στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου το οποίο έρχεται και σταθμεύει ακριβώς πάνω από τον πομπό παραμένοντας εκεί ακίνητο για όλη τη διάρκεια της φόρτισης. Η δεύτερη αναφέρεται σε αυτοκίνητο το οποίο διαθέτει δέκτη στο κάτω μέρος του και διέρχεται κινούμενο πάνω από πολλούς, διαδοχικά τοποθετημένους στην επιφάνεια του δρόμου πομπούς ηλεκτρικής ενέργειας, όπου θα μπορούν να φορτίζουν τα αυτοκίνητα «εν κινήσει».

Με τον δεύτερο τρόπο φόρτισης, δηλαδή τη δυναμική, μπορεί στο μέλλον να εξασφαλιστεί αέναη κίνηση αυτόνομων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τα οποία θα κινούνται συνεχώς στην ίδια συγκεκριμένη διαδρομή, που κατά μήκος της θα είναι εφοδιασμένη με διαδοχικούς πομπούς ηλεκτρικής ενέργειας εγκιβωτισμένους στα υλικά κατασκευής της.

Ήδη, η τεχνολογία στον τομέα της φόρτισης περνάει σε επόμενο βήμα και όλα δείχνουν ότι πολύ σύντομα θα μπορούν να ηλεκτρικά αυτοκίνητα να κινούνται απροβλημάτιστα παντού και χωρίς οι οδηγοί να έχουν την δέσμευση των καλωδίων. Μα το σημαντικότερο όλων είναι ότι θα μπορεί το ηλεκτρικό αυτοκίνητο να φορτίζεται ενώ κινείται, χωρίς ο οδηγός να αναγκάζεται να μένει σταθερός σε ένα σημείο για πολλά λεπτά της ώρας.

Κυριάκος Παρασίδης

 
ΑΠΕ-ΜΠΕ

Διαβάστε επίσης

ΑΔΕΔΥ: Εξαιρούνται από την απεργία όσοι εμπλέκονται στη διαδικασία των ΠανελληνίωνΕλλάδα

Εξαιρούνται από την απεργία της 16ης Ιουνίου οι εκπαιδευτικοί και όσοι εμπλέκονται στη διαδικασία των Πανελληνίων Εξετάσεων, σύμφωνα με απόφαση της ΑΔΕΔΥ. Σε ανακοίνωσή της υποστηρ...

AstraZeneca: Τι λένε τέσσερις Έλληνες ειδικοί για τη δεύτερη δόση -Σπάνιες οι παρενέργειες Ελλάδα

  Μετά τη σύσταση της αρμόδιας Επιτροπής Εμβολιασμών για χορήγηση του εμβολίου της AstraZeneca μόνο σε πολίτες άνω των 60 ετών, το ζήτημα έχει μπει στο μικροσκόπιο των ειδικών. Οι ...

Πανελλαδικές-ΕΠΑΛ: Άρθρο της “Καθημερινής” για την Οσάκα το μη λογοτεχνικό κείμενο της ΈκθεσηςΕλλάδα

  Με το μάθημα των Νέων Ελληνικών ξεκίνησαν σήμερα, για τους υποψήφιους από τα ΕΠΑΛ, οι Πανελλήνιες 2021.   Το μη λογοτεχνικό κείμενο αφορούσε την πρόσφατη απόφαση της Γιαπωνέζας α...

Kατεπείγουσα αγωγή σχετικά με την αυριανή 24ωρη απεργία της ΑΔΕΔΥ κατέθεσε η Κεραμέως - Για τη διασφάλιση των ΠανελλαδικώνΕλλάδα

  Κατεπείγουσα αγωγή σχετικά με την 24ωρη απεργία της 16ης Ιουνίου από την ΑΔΕΔΥ και Εργατικό Κέντρο Αθηνών κατέθεσε, ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, η υπουργός Παιδεία...

Πανελλήνιες 2021: Έναρξη για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ με Νεοελληνική Γλώσσα και ΛογοτεχνίαΕλλάδα

  Mε το μάθημα των Νέων Ελληνικών αρχίζουν σήμερα με τη σειρά τους τις Πανελλήνιες Εξετάσεις τους οι μαθητές των ΕΠΑΛ. Η ώρα έναρξης της εξέτασης έχει οριστεί στις 8:30 π.μ. και οι...

Αλλάζουν όλα με τη 2η δόση του Astrazeneca – Ποιοι πρέπει να κάνουν οπωσδήποτε άλλο εμβόλιοΕλλάδα

Χιλιάδες συμπολίτες μας – κοντά 470.000 – έχουν ήδη κάνει το εμβόλιο της AstraZeneca και αναμένουν τη δεύτερη δόση. Η Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμών σημειώνει πως παραμένει η σύσταση ...

Μόσιαλος: Προσοχή ώστε να μην επικρατήσει στους μη εμβολιασμένους η πιο μεταδοτική ινδική παραλλαγή Δέλτα του κορονοϊούΕλλάδα

Χρειάζεται προσοχή ώστε να μην επικρατήσει η ινδική παραλλαγή Δέλτα του κορονοϊού, γιατί εάν αυτό συμβεί, η διασπορά στους μη εμβολιασμένους θα είναι μεγαλύτερη σε σύγκριση με αυτή...