ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΞΑ-ΑΑ: Πτώση στις επιδόσεις των αθηναϊκών ξενοδοχείων λόγω υπερπροσφοράς καταλυμάτων

 

Η υπερπροσφορά καταλυμάτων στην Αττική οδηγεί σε πτώση στις επιδόσεις των αθηναϊκών ξενοδοχείων, όπως επισημαίνει η Ένωση Ξενοδόχων Αθήνας, Αττικής και Αργοσαρωνικού, δίοντας στη δημοσιότητα σήμερα τα στοιχεία του 2019.

Τα στοιχεία δείχνουν πτώση στους δείκτες πληρότητας και εσόδου ανά διαθέσιμο δωμάτιο (έναντι της προηγούμενης χρονιάς), ενώ θετικό πρόσημο καταγράφηκε στη Μέση Τιμή Δωματίου.

 

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης και της GBR Consulting:

 

-  Το 2019 σημειώθηκε πτώση 2,2% στην πληρότητα

- Απώλειες 1,4% καταγράφηκαν στο Έσοδο ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο (RevPar)

- Οριακή αύξηση 0,9% υπήρξε στη Μέση Τιμή Δωματίου

 

Ειδικά η πληρότητα των ξενοδοχείων το 2019 έκλεινε αρνητικά καθ’ όλη τη διάρκεια του 2019, σε ποσοστά που άγγιξαν  έως και το -8,8%, εκτός των μηνών Αυγούστου και Σεπτεμβρίου οι οποίοι απλώς κυμάνθηκαν στα ίδια επίπεδα με το 2018.

 

Τα στοιχεία των πόλεων – ανταγωνιστών είναι επίσης άξια προσοχής, καθώς μόνο η Αθήνα, το Παρίσι και οριακά η Ρώμη σημείωσαν πτώση πληρότητας το 2019 (-2,2%, -2,3% και -0,4% αντίστοιχα),  ενώ πόλεις όπως η Κωνσταντινούπολη, η Βαρκελώνη, ή η Μαδρίτη, επανατοποθετήθηκαν δυναμικά, όχι μόνο σε ό,τι αφορά στην πληρότητα (+3,9%, +3,1% και +1,9% αντίστοιχα), αλλά και σε ό,τι αφορά στο revpar των ξενοδοχείων (+13,6%, + 11,2% και +12.8% αντίστοιχα).   

 

Τα παραπάνω, σημειώνει η ΕΞΑ-ΑΑ, επιβεβαιώνουν όσα κατ’ επανάληψη έχει επισημάνει από τα τέλη του 2018, αλλά και πιο πρόσφατα (Νοέμβριος 2019) με αφορμή την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της  «15ης Ετήσιας Έρευνας ΕΞΑΑΑ & GBR Consulting Περί Ικανοποίησης Επισκεπτών και Απόδοσης Ξενοδοχείων Αττικής 2019» για την υπερπροσφορά κλινών στην Αθήνα, σε όλους τους τύπους καταλυμάτων, καθώς και για αλλαγές στην σχέση προσφοράς – ζήτησης, που οφείλουμε να εστιάσουμε σε αυτές.

 

Από πλευράς της Ένωσης, επισημαίνεται για άλλη μια φορά πως η Αθήνα ως αποδέκτης του μεγαλύτερου όγκου αφίξεων, ως η σημαντικότερη διεθνής πύλη εισόδου στη χώρα μας και ως πόλος έλξης ιδιαίτερου τουριστικού ενδιαφέροντος τα τελευταία χρόνια, αξίζει  προσοχής και δικής της στρατηγικής για την περαιτέρω ανάπτυξη  της  τουριστικής προσφοράς της - και ως προς την ποσότητα αλλά και ως προς την ποιότητά της.  

 

Οι πτωτικές τάσεις που καταγράφονται από τα τέλη του 2018 στην πληρότητα των ξενοδοχείων της Αθήνας, δεν συνάδουν ούτε με τη δυναμική της πόλης, ούτε με την προοπτική της, ούτε με το όραμα όλων - όσοι επένδυσαν ή επενδύουν σε αυτήν, τονίζει η ΕΞΑ-Α, προσθέτοντας:

 

Απαιτείται λοιπόν η συνεργασία όλων για την διαχείριση της τουριστικής ανάπτυξης στην Αθήνας, ταυτόχρονα με τις όντως πολλά υποσχόμενες προσπάθειες ενίσχυσης της σύγχρονης και  ανταγωνιστικής τουριστικής ταυτότητας της πόλης που δρομολογούνται  – οι οποίες, ωστόσο, θα έπρεπε ήδη να αποτελούν καθημερινότητά μας. 

 

Πηγή: Tornosnews.gr

Διαβάστε επίσης

Ο ΕΟΤ καινοτομεί στη Διεθνή έκθεση ΙΜΤΜ Ισραήλ με τη διοργάνωση επαγγελματικών συναντήσεωνΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Μια νέα προσέγγιση των τουριστικών αγορών, στο πλαίσιο των διεθνών τουριστικών εκθέσεων, κάνει πράξη ο ΕΟΤ στην Διεθνή έκθεση ΙΜΤΜ Ισραήλ.        Σε συνέχεια των εξαγγελιών του γεν...

Στρατηγική συνεργασία Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας και Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου ΕλλάδαςΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

  Συνάντηση εργασίας πραγματοποίησαν την Τρίτη 4 Φεβρουαρίου ο Πρόεδρος της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας (ΕΝΠΕ) κ. Απόστολος Τζιτζικώστας και ο Πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρί...

Στρατηγική συνεργασία του ΕΟΤ με τη Mastercard για την προώθηση του ελληνικού τουρισμούΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Την έναρξη της συνεργασίας τους, μέσα από κοινή καμπάνια επικοινωνίας, με στόχο την ανάδειξη της Ελλάδας ως τον απόλυτο ταξιδιωτικό προορισμό ανακοίνωσαν ο Ελληνικός Οργανισμός Του...

 9η Γενική Συνέλευση Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος στη HORECA 2020ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

  Οι νέες προκλήσεις και όλα τα μείζονα ζητήματα της ελληνικής ξενοδοχίας θα αποτελέσουν το κεντρικό σημείο αναφοράς της 9ης Γενικής Συνέλευσης του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της ...

Ανοίγει τις πύλες της και φέτος η διεθνής επαγγελματική έκθεση Horeca 2020ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ανοίγει τις πύλες της και φέτος η διεθνής επαγγελματική έκθεση Horeca 2020, ο σημαντικότερος εκθεσιακός προορισμός στο χάρτη του τουρισμού και της μαζικής εστίασης, όπως τονίστηκε ...

Εξάλειψη των πλαστικών μίας χρήσης  στα ξενοδοχεία της Accor σε όλο τον κόσμο μέχρι το 2022 ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

 Ενισχύοντας τον ρόλο της ως υπεύθυνος φορέας φιλοξενίας σε τοπικό και διεθνές επίπεδο, η Accor έχει δεσμευτεί να συμμετάσχει στην πρωτοβουλία “Global Tourism Plastics Initiative” ...

Βουλγαρία: Η Ελλάδα μία από τις κυριότερες τουριστικές αγορές για τη ΒουλγαρίαΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η Ελλάδα είναι μια από τις κυριότερες τουριστικές αγορές για τη Βουλγαρία, καθώς, σύμφωνα με στοιχεία που ανακοινώθηκαν, την περίοδο Ιανουαρίου - Νοεμβρίου 2019, κατέλαβε τη δεύτερ...