ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Τουρισμός: H φετινή χρόνια κλείνει δυνατά και η Ελλάδα κοιτάζει το 2020 με αισιοδοξία

Την ισχυρή παρουσία της Ελλάδας στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμου του Λονδίνου (World Travel Market), με μια από τις πιο μεγάλες συμμετοχές της χώρας μας στην έκθεση αυτή, και τα πρώτα μηνύματα «συγκρατημένης αισιοδοξίας» στον ελληνικό τουρισμό για το 2020, επεσήμανε ο υπουργός Τουρισμου, Χάρης Θεοχάρης, ο οποίος επισκέφτηκε σήμερα τα περίπτερα των Ελλήνων εκθετών και είχε επαφές με στελέχη της παγκοσμιας τουριστικής αγοράς.

 

Ο υπουργός δήλωσε ότι η φετινή χρόνια κλείνει δυνατά και η Ελλάδα κοιτάζει το 2020 με αισιοδοξία, πιστεύοντας ότι με τη συνεργασία δημοσίου και ιδιωτικού τομέα «θα σπάσει ακόμη πιο μεγάλα ρεκόρ και στην ποιότητα και όχι μόνο στην ποσότητα».

 

Μιλώντας νωρίτερα σε συνέντευξη για την ελληνική συμμέτοχη στην WTM του Λονδίνου, σε Έλληνες και ξένους ανταποκριτές, αναφέρθηκε στο 10ετες στρατηγικό πλάνο του υπουργείου για τον τουρισμό, που στηριζεται σε τρεις βασικούς άξονες: την ποιότητα, τη βιωσιμότητα και την αυθεντικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.

 

Αναφερόμενος στο κλείσιμο του βρετανικού τουριστικού ομίλου Thomas Cook, τόνισε ότι η κυβέρνηση κινήθηκε γρήγορα για να στηρίξει αυτούς που υπεστησαν τις μεγαλύτερες ζημιές και το ίδιο το ελληνικό τουριστικό προϊόν, ώστε να μην υπάρξουν μόνιμες ζημιές για τις επόμενες χρονιές, ενώ ταυτόχρονα σκοπεύει να ξεκινήσει τη διαφημιστική καμπάνια της χωρας από το πρώτο τρίμηνο του νέου έτους. «Ήδη η ζήτηση και από αεροπορικές εταιρίες για να αντικαταστήσουν τις χαμένες θέσεις, αλλά και από τους τουριστικούς πρακτορες ώστε να κάνουν συμφωνίες με τα ξενοδοχεία που είχαν συμφωνίες με την Thomas Cook και τις έχασαν, είναι πολύ αυξημένη και ισχυρή.

 

Εμείς από την πλευρά μας θα ξεκινήσουμε τη διαφημιστική καμπάνια από πολύ νωρίς, από το πρώτο τρίμηνο και ιδανικά από τον Ιανουάριο του 2020 και με αυτό τον τρόπο θα βοηθήσουμε και θα στηρίξουμε τους Έλληνες επαγγελματίες του τουρισμου» είπε.

 

Πρόσθεσε, επισης, ότι παρά τους φόβους για το Brexit, αλλά και την ελληνική οικονομική κρίση, η βρετανική αγορά εξακολουθεί να πηγαίνει καλά, σημειώνοντας αύξηση, όλα αυτά τα χρόνια, και όπως φαίνεται μάλλον θα είναι η πρώτη τουριστική αγορά για την Ελλάδα.

 

«Η βρετανική αγορά πάει πολύ καλά. Ηδη όπως φαίνεται από τα νούμερα θα είναι μάλλον η πρώτη τουριστική αγορά για τη χώρα μας. Εμείς είμαστε ευχαριστημένοι με μονοψήφια αύξηση στον αριθμό των τουριστών, αλλά διψήφια αύξηση στο τουριστικό εισόδημα. Γιατί θελουμε να φύγουμε από τα νούμερα και να βελτιώσουμε την ποιότητα προϊόντος, να εστιάσουμε σε τουρίστες με υψηλότερα εισοδήματα».

 

Συγκεκριμένα για το Brexit είπε ότι μέχρι τώρα οι εκτιμήσεις για τα αρνητικά αποτελέσματά του δεν έχουν επιβεβαιωθεί στην πράξη και ότι μόλις υπάρξει περισσότερη καθαρότητα για το τι θα συμβεί, οι Βρετανοί πολίτες θα μπορούν να προγραμματίσουν τις διακοπές τους με σιγουριά και άρα με θετικότερα αποτελέσματα για την χώρα μας.

 

Ο κ. Θεοχάρης υποστήριξε ότι το υπουργείο Τουρισμου παρακολουθεί τον ανταγωνισμό γειτονικών περιοχών, όπως το δυναμικό άνοιγμα χωρών της βορειας Αφρικής, και προχωρά στις κατάλληλες κινήσεις. «Μεσομακροπρόθεσμα δεν φοβόμαστε. Το αντίθετο. Όσο υπάρχει σταθερότητα στην περιοχή μας στη νοτιοανατολική Μεσόγειο και στη βόρειο Αφρική και στην ευρύτερη γειτονιά, αυτό θα αυξήσει τις ροές στην περιοχή, θα μεγαλώσει την πίτα και η χώρα μας έχει ένα πολύ ισχυρό προϊόν, δεν έχει να φοβηθεί τίποτα», σχολίασε.

 

Ο υπουργός αναφέρθηκε και στην ανάγκη βιωσιμης ανάπτυξης του τουρισμού, μέσω ενεργών πολιτικών διαχείρισης των τουριστικών ροών και της συνολικής τουριστικής εμπειρίας, ιδιαίτερα στις περιοχές που η πίεση στις υποδομές είναι μεγαλύτερη και όπου το brand είναι παγκόσμιου επιπέδου.

 

Αναφερόμενος στον δεκαετή στρατηγικό σχεδιασμό, είπε ότι είναι απαραίτητες οι στρατηγικές κατευθύνσεις στο επενδυτικό και θεσμικό πεδίο και αναγκαίος ο συντονισμός με τις τοπικές υπηρεσίες, ενώ βασικοί πυλώνες του θα είναι η διασυνδεσιμότητα και προσβασιμότητα του τουριστικού προϊόντος, οι επενδύσεις και η διαχείριση των προορισμών, η διαχείριση της εμπειρίας και των προϊόντων που προσφέρονται στους τουρίστες, η εκπαίδευση.

 

«Θελουμε να φύγουμε από την προώθηση των προορισμών και να πάμε στην προώθηση της εμπειρίας», να δώσουμε λύσεις σε μακροχρόνια προβληματα που υπάρχουν, να βελτιώσουμε το θεσμικό πλαίσιο.

Η πρόεδρος του ΕΟΤ, 'Αντζελα Γκερέκου, τόνισε ότι η Ελλάδα θέλει να συνεργαστεί - πέρα από τους μεγάλους ομίλους - και με μικρότερες εξειδικευμένες εταιρίες για τον θεματικό τουρισμό.

 

Σε ότι αφορά την προβολή της χώρας μας, στόχος είναι η προωθηση της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης, στην ανάδειξη περιοχών, που σήμερα είναι λιγότερο γνωστές, ώστε να υπάρξει η δυνατότητα τουριστικών προϊόντων που δεν εντάσσονται στην αυστηρή τουριστική περίοδο.

 

«Ο τουρισμός εμπειρίας μέσα από την τοπική ταυτότητα, είναι ένας τέτοιος στόχος. Οι νέοι άνθρωποι ζητούν να ζήσουν ταξιδιωτικές εμπειριες μέσα από την εμπλοκή τους σε τοπικά ήθη και έθιμα, στον τρόπο ζωής των τοπικών κοινωνιών και σε εργαστήρια παραγωγής. Υπάρχουν τέτοιες προτάσεις» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

 

Ο ΕΟΤ, είπε, δημιουργεί μια ηλεκτρονική πλατφόρμα για τα μικρά ελληνικά νησιά, με πληροφορίες που ενδιαφέρουν. Σχετικά με το πακέτο προβολής της Ελλάδας είπε ότι θα είναι έτοιμο στα τέλη Ιανουαρίου στοχεύοντας σε ανοίγματα οπως η Μέση Ανατολή, η Αυστραλία, οι ΗΠΑ, αλλά και οι κλασικές αγορές.

Στη συνέντευξη τύπου της Ελλάδας στην WTM μίλησε ως καλεσμένη και η πρόεδρος του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, Φλορέτ Καραδόντη, η οποία παρουσίασε στο κοινό εκθέματα και δυνατότητες των επισκεπτών στο νέο μουσείο του Ιδρύματος στην Αθήνα, τονίζοντας ότι αυτή τη στιγμή είναι το μοναδικό μουσείο σύγχρονων εικαστικών τεχνών.

 

Σε ότι αφορά την παρουσία του μουσείου στην παγκόσμια τουριστική αγορά, δηλωσε ότι στόχος είναι τόσο η αύξηση των επισκεπτών στο μουσείο οσο και η προσέλκυση μιας κατηγοριας τουριστών στην Αθήνα, που ενδιαφέρονται και για τον σύγχρονο πολιτισμό, εκτός από τις αρχαιότητες, καθώς το μουσείο έχει να επιδείξει έναν πλούτο σύγχρονων έργων τέχνης και σπάνιων συλλόγων.

 

«Η συλλογή μας είναι παγκόσμιας εμβέλειας, με έργα που τα ζητούν σε όλο τον κόσμο, όπως για παράδειγμα κάποιοι πίνακες του Βαν Γκόγκ» είπε.

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Διαβάστε επίσης

Ιστορική συμφωνία για απευθείας αεροπορική σύνδεση Αθήνας – ΣαγκάηςΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Τις βάσεις για την περαιτέρω ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος από την Κίνα προς την Ελλάδα έθεσε η ελληνική αντιπροσωπεία που επισκέπτεται την Κίνα υπό τον Πρωθυπουργό κ. Κυριάκο ...

Yπ. Περιβάλλοντος: Δρομολογείται λύση στο πρόβλημα των απορριμμάτων στην ΚέρκυραΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ευρεία σύσκεψη πραγματοποιήθηκε χθες 30-10-2019, στο Υπουργείο Περιβάλλοντος με πρωτοβουλία του Γεν. Γραμματέα Διαχείρισης Αποβλήτων του Υπουργείου κ. Μανώλη Γραφάκου, για το οξύτα...

Η Ελλάδα στις πρώτες θέσεις των προορισμών που επιλέγουν οι Βούλγαροι για τις διακοπές τουςΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η Ελλάδα παρέμεινε και τον Σεπτέμβριο του 2019 πρώτη στις προτιμήσεις των Βούλγαρων, που επέλεξαν προορισμούς του εξωτερικού για τις διακοπές τους, σύμφωνα με όσα προκύπτουν από τα...

Γλυκός τουρισμός/ Κρουαζιέρα στη Μεσόγειο αφιερωμένη στη σοκολάταΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Κρουαζιέρα αφιερωμένη στη σοκολάτα και όλες τις γλυκές δημιουργίες, των οποίων αποτελεί βασικό συστατικό διοργανώνεται στη Μεσόγειο.   Γνωστή εταιρεία κρουαζιέρας ανακοίνωσε το νέο...

Το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου στην εκδήλωση εναλλακτικού τουριστικού προορισμού, στην Πολωνία  ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου συμμετέχει στην εκδήλωση «Ελληνικός Εναλλακτικός Τουρισμός στη Βαρσοβία 2019» που θα πραγματοποιηθεί στoν πολυχώρο Forteca Kr...

Γιάννης Ρέτσος: Οι συνέπειες της πτώχευσης του Thomas Cook δεν έχουν ακόμη φανεί στον ελληνικό τουρισμό και στην οικονομίαΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ακόμα δεν έχουν φανεί σε πλήρη έκταση οι επιπτώσεις από την πτώχευση της Thomas Cook στην ελληνική οικονομία, αλλά και στην "ραχοκοκαλιά" της τουριστικής βιομηχανίας, τις ξενοδοχει...

Από το περιβάλλον περνάει η βιωσιμότητα της τουριστικής βιομηχανίας της Ελλάδας. Δανία και Λιουμπλιάνα δείχνουν τον δρόμοΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Από το περιβάλλον περνάει η βιωσιμότητα της τουριστικής βιομηχανίας της Ελλάδας, που πρέπει να απαντήσει άμεσα στα νέα δεδομένα, τα οποία δημιουργεί η κλιματική αλλαγή. Το καλύτερο...