ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ικανοποίηση της Ένωσις Ελλήνων Εφοπλιστών για τη πρόοδο στην MEPC 74 του ΙΜΟ

Η Ένωσις Ελλήνων Εφοπλιστών χαιρετίζει την πρόοδο που σημειώθηκε στην Επιτροπή Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος (MEPC 74) του ΙΜΟ προς μια ασφαλή και συνεπή εφαρμογή του παγκόσμιου ανώτατου ορίου θείου στα ναυτιλιακά καύσιμα και για βιώσιμη περιβαλλοντική πολιτική

Η Ένωσις Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) εκφράζει την ικανοποίησή της για τη σημαντική πρόοδο που σημείωσε η Επιτροπή Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος (MEPC 74) (Λονδίνο, 13-17 Μαΐου 2019) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών (UN IMO) σχετικά με τα εκκρεμή ζητήματα που σχετίζονται με τις προκλήσεις που απορρέουν από την εφαρμογή του νέου ορίου περιεκτικότητας σε θείο 0,5% στα ναυτιλιακά καύσιμα.

Η MEPC 74 σημείωσε πρόοδο ως προς την καθιέρωση ενός συστήματος συλλογής δεδομένων και μηχανισμού πληροφόρησης για την ποιότητα και τη διαθεσιμότητα των νέων ναυτιλιακών καυσίμων, υιοθέτησε το αναθεωρημένο έντυπο για τη μη διαθεσιμότητα συμμορφούμενου καυσίμου (FONAR) λαμβάνοντας υπόψη επιχειρησιακά κωλύματα και ζητήματα ασφάλειας και εξέτασε μια ρεαλιστική προσέγγιση από τα Κράτη Λιμένα και Σημαίας περιπτώσεων μη συμμόρφωσης πλοίων λόγω αιτιών εκτός ελέγχου τους.

Η MEPC 74 ενέκρινε, επίσης, την πρόταση να συμπεριληφθεί ένα νέο θέμα στο πρόγραμμα εργασίας της για την αξιολόγηση των συνολικών επιπτώσεων από τη χρήση συστημάτων καθαρισμού καυσαερίων (EGCS) και την εναρμόνιση των κανόνων των κρατών μελών σχετικά με τις απορρίψεις των εκπλυμάτων τους στα ύδατα και πιθανώς την αξιολόγηση της «ισοδυναμίας» αυτών των συστημάτων.

«Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι που βλέπουμε ότι ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός σημειώνει πρόοδο όσον αφορά την αντιμετώπιση σημαντικών και απρόβλεπτων προβλημάτων σε σχέση με το παγκόσμιο ανώτατο όριο θείου 0,5%, λίγους μήνες πριν από την έναρξη της εφαρμογής του και την επιβολή της νομοθεσίας», σχολίασε ο Πρόεδρος της ΕΕΕ, κ. Θεόδωρος Βενιάμης. «Παρόλο που εξακολουθούν να υφίστανται δυσανάλογες ευθύνες στους πλοιοκτήτες και διαχειριστές πλοίων, έχουμε τουλάχιστον τώρα στη διάθεσή μας κάποια χρήσιμα εργαλεία, τα οποία ελπίζουμε ότι θα βοηθήσουν στην επίτευξη μιας ομαλότερης διαδικασίας εφαρμογής», πρόσθεσε.

«Εκφράζουμε, επίσης, την ικανοποίησή μας καθώς, όσον αφορά το ζήτημα της μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, αναγνωρίζεται πλέον σε μεγάλο βαθμό ότι ο τρόπος λειτουργίας της ναυτιλίας bulk/tramp απαιτεί τη θέσπιση βραχυπρόθεσμων κανονιστικών μέτρων υποχρεωτικού χαρακτήρα (prescriptive measures), ώστε να εμπλέκονται σημαντικά και οι ναυλωτές. Η πρόταση που υπέβαλε η Ελλάδα και υποστηρίζει πλήρως η ΕΕΕ, αποτελεί πλέον μέρος του καταλόγου των βραχυπρόθεσμων μέτρων του ΙΜΟ προς περαιτέρω εξέταση», δήλωσε ο κ. Βενιάμης.

Οι Έλληνες εφοπλιστές, οι οποίοι ήταν μεταξύ των πρώτων που ανέδειξαν τις προκλήσεις του παγκόσμιου ορίου θείου για το 2020 και τα βασικά χαρακτηριστικά της ναυτιλίας bulk / tramp, θα συνεχίσουν να συμβάλλουν με την ουσιαστική πρακτική εμπειρία τους και την τεχνογνωσία τους στις σχετικές περιβαλλοντικές συζητήσεις και στο σημαντικό έργο που συνεχίζεται στο πλαίσιο του IMO και της επικείμενης κρίσιμης Συνόδου της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC 101, Ιούνιος 2019).

«Θα πρέπει να επιδοκιμασθεί ιδιαίτερα η στάση του ΙΜΟ να προτάξει την ασφάλεια και το περιβάλλον έναντι της τυπικής συμμόρφωσης και των εμπορικών κριτηρίων σε αυτά τα κρίσιμα θέματα για τη ναυτιλία, για το διεθνές εμπόριο και για ένα βιώσιμο περιβάλλον, εξασφαλίζοντας ότι οι όποιες αβεβαιότητες και αστοχίες του νέου καθεστώτος δεν θα αποτελέσουν αφορμή για στρέβλωση του ανταγωνισμού», κατέληξε ο κ. Βενιάμης.

πηγή: portnet.gr

Διαβάστε επίσης

Προειδοποίηση Maersk: «Τρικυμία» στις μεταφορές φορτίων από τον εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ - ΚίναςΝαυτιλία

Ο δανέζικος ναυτιλιακός όμιλος A.P. Moller-Maersk προειδοποίησε σήμερα ότι οι εντάσεις στο εμπόριο και η οικονομική επιβράδυνση μπορεί να φρενάρουν την αύξηση των μεταφορών φορτίων...

Η Διεθνής Ένωση Κρουαζιέρας Ευρώπης (CLIA Europe) συμμετέχει δυναμικά στο Posidonia Sea Tourism Forum 2019Ναυτιλία

  Η συμμετοχή της CLIA σφραγίζει την συνεχή ανάπτυξη της κρουαζιέρας, καθώς εκτιμάται ότι 30 εκατομμύρια τουρίστες θα ταξιδέψουν με κρουαζιερόπλοιο το 2019, το οποίο αποτελεί 5% αύ...

BlueCycle: Το πρώτο πρόγραμμα για την ανακύκλωση θαλάσσιων πλαστικών απορριμμάτωνΝαυτιλία

Το BlueCycle είναι ένα πρόγραμμα Γαλάζιας και Κυκλικής οικονομίας που προσεγγίζει ολιστικά το πρόβλημα των θαλάσσιων πλαστικών απορριμμάτων. Πρόκειται για το πρώτο ολοκληρωμένο πρό...

Προσλήψεις εκπαιδευτικού και τεχνικού προσωπικού στις ΑΕΝ - Υποβολή αιτήσεων από τις 24-05 έως και την 24-06-2019Ναυτιλία

Προκήρυξη για την πλήρωση 68 κενών οργανικών θέσεων εκπαιδευτικού προσωπικού (Ε.Π.) βαθμίδας Καθηγητή, Αναπληρωτή Καθηγητή, Επίκουρου Καθηγητή, Καθηγητή Εφαρμογών και πέντε κενών ο...

ΕΛΣΤΑΤ: Μικρή αύξηση στον αριθμό των πλοίων συγκριτικά με τον Μάρτιο του 2018Ναυτιλία

Κατά 1% αυξήθηκε τον Μάρτιο η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου (πλοία 100 κόρων και άνω) σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαρτίου της περασμένης χρονιάς. Σύμφωνα με τα...

Τμήμα Ναυτιλίας & Επιχειρηματικών Υπηρεσιών Πανεπιστημίου Αιγαίου: 20 χρόνια με δύναμη από τη Χίο - Τιμά τον Κ. ΓραμμένοΝαυτιλία

Το Τμήμα Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών του Πανεπιστημίου Αιγαίου διοργανώνει Επετειακή Εκδήλωση για τον εορτασμό των 20 χρόνων από την ίδρυσή του, την Παρασκευή 17 Μαΐου ...