«Μια διαφορετική, σπαρακτική, σύγχρονη Μήδεια» του Ευριπίδη από τον Θεατρικό Όμιλο Ερμιονίδας
Πρεμιέρα το Σάββατο 10/8 στις 9.00μ.μ. κάνει η φετινή καλοκαιρινή θεατρική παραγωγή του ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ, που παρουσιάζεται ως μεταφεστιβαλική εκδήλωση του 6ου ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΑΤΡΟΥ "ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑ", στον Πολυχώρο Πολιτισμού ARTίκι Μαράικε Ηλιού Ντε Κόνινγκ, στο Κρανίδι Ερμιονίδας.
Πληροφορίες και κρατήσεις θέσεων: 698 698 2224.
O Θεατρικός Όμιλος Ερμιονίδας ανεβάζει την ετήσια θεατρική του παραγωγή που αφορά την ενασχόλησή του με το αρχαίο δράμα και που εντάσσεται ως μεταφεστιβαλική εκδήλωση στο 6ο Φεστιβάλ Θεάτρου «Ερμηνείες στην Ερμιονίδα», τον κορυφαίο πολιτιστικό θεσμό που διοργάνωσε για 6η συνεχή χρονιά στον Πολυχώρο Πολιτισμού ARTίκι “Μαράικε Ηλιού Ντε Κόνινγκ”, υπό την καθοδήγηση και επιμέλεια του διακεκριμένου Καθηγητή και κριτικού θεάτρου, Κώστα Γεωργουσόπουλου.
Σημείωμα του Σκηνοθέτη
Με χαρά και ευθύνη αποδέχτηκα την πρόταση του Θεατρικού Ομίλου Ερμιονίδας να σκηνοθετήσω τη Μήδεια του Ευριπίδη. Είχε προηγηθεί την προηγούμενη χρονιά η συμμετοχή μου ως ηθοποιός, στο πολύ οργανωμένο φεστιβάλ Ερμηνείες στην Ερμιονίδα με την παράσταση «Διγενής Ακρίτης, στα όρια» σε σκηνοθεσία Σοφίας Καραγιάννη και είχα ήδη πάρει μια γεύση από τον υπέροχο αυτό θεατρικό χώρο Artiki, την αγάπη των ανθρώπων εδώ για το θέατρο και την συγκινητική φιλοξενία τους.
Η Μήδεια είναι ίσως η πιο συνταρακτική τραγωδία του Ευρυπίδη,. Πραγματεύεται διαχρονικές ένοιες όπως ο έρωτας και μέχρι που μπορεί να φτάσει κανείς για την εκπλήρωσή του, ο γάμος και η προδοσία, η θέση της γυναίκας, ο διαχωρισμός του Έλληνα από τον ξένο- «βάρβαρο», το δέλεαρ της εξουσίας, η εκδίκηση, που μπορεί να φτάσει μέχρι την παιδοκτονία. Και είναι μια τραγωδία που έχει ανέβει σε όλα τα μήκη και πλάτη του πλανήτη.
Στη δική μας ανάγνωση θέλησα να επικεντρωθώ σε ένα σημαντικό εύρημα χωρίς να αποδυναμώσω την αξία και δύναμη των αρχετυπικών προσώπων-ηρώων και των σχέσεών τους. Το γαμήλιο τραπέζι του Ιάσονα και της Γλαύκης καταλήγει σταδιακά σε τραγωδία. Εξ ου και η πολυμορφική χρήση του τραπεζιού που δεσπόζει σε όλη την παράσταση και δημιουργεί ένα ποικίλο σκηνογραφικό, συμβολικό, συναισθηματικό σύμπαν με αποκορύφωμα την φυγή της Μήδειας με το άρμα του Ήλιου. Θέλησα να κάνω αναφορές στον δυτικό κόσμο και τον κόσμο της ανατολής και στη συσχέτισή τους. Να υπογραμμίσω την ανάγκη του χορού, των Κορίνθιων γυναικών-καλεσμένων στο γάμο, να διατηρήσουν την τάξη, τους θεσμούς και την ισορροπία αλλά και να συμμαχήσουν με την προδομένη Μήδεια. Όταν όμως η κατάσταση ξεφεύγει εκτός ορίων, ο ίδιος ο χορός είναι αυτός που θα ανατρέψει αυτήν την «ισορροπία», καθώς γίνεται ένα συναισθηματικό συντρίμμι που θα το αποτυπώσει και στο χώρο που τον περιβάλει, διαλύοντας όποια γεωμετρία ή συμμετρία που μέχρι πρότινος τηρούσε.
Θέλω να ευχαριστήσω όλους τους ερασιτέχνες ηθοποιούς που με αυταπάρνηση με ακολούθησαν σ’ αυτό το απαιτητικό ταξίδι, τους σημαντικούς συνεργάτες μου Κώστα Γεωργουσόπουλο (Μετάφραση), Μαργαρίτα Τρίκκα (Κινησιολογία), Χρήστο Δρούζα (Μουσική σύνθεση,) Δημήτρη Σκούρτη (Μουσικό σπί σκηνής), Ίωνα Ξυπολιά (Σχεδιασμός φωτισμού) και τον πρόεδρο του ΘΟΕ Δημήτρη Σίδερη για την εμπιστοσύνη και την συνολική στήριξη.
Τέλος προσκαλώ το κοινό της περιοχής και όχι μόνο, να έρθει να παρακολουθήσει και να απολαύσει μια διαφορετική, σπαρακτική, σύγχρονη Μήδεια και να επιβραβεύσει τον τεράστιο μόχθο όλων των συντελεστών, που θέλω να πιστεύω ότι αποτυπώνεται στην παράστασή μας, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς ότι αυτό το αποτέλεσμα επιτεύχθηκε σε λιγότερο από ένα μήνα εντατικής δουλειάς.
Κωνσταντίνος Πασσάς
Αύγουστος 2019